Succes?
Vandaag is het eindelijk zo ver IK GA WEG UIT DIT VERSCHRIKKELIJKE DORP!!! Ja je hoort het goed Lucia en ik gaan voor een jaar in Canada rondtrekken.
Ik zoek ondertussen ergens voor modellenwerk en naja Lucia, die is Lucia dus die doet niks.
We gaan eerst naar Montréal, via Hamilston en daarna zien we wel verder.
“Lucia, schiet op. Ugh LANGZAAAM!...’ ‘Sorry, mijn eten is belangerijker, stiekem wou je dat je net zo veel eten mee had als ik’ ‘mhwaaa, ja oke stiekem is dat waar maar sssttt…’ Lucia sluit de deur achter haar en loopt voor me uit naar haar auto. Ik heb al gedag tegen mijn ouders gezegd en Lucia vast ook wel. Lucia opent haar auto (ze heeft net haar rijbewijs, en het is freaking eng om bij haar in een auto te zitten!) We dumpen de spullen in de achterbak en op de achterbank en stappen in. ‘Whoehoe op naar montréal Bitches!!’ schreeuwt Lucia door de auto. Ik sluit mijn samsung aan (ja ik heb een samsung tip: koop hem noooooooit) op haar usb ding en zet spotify aan.
8 uurlater
'je moet links’ ‘nee, helemaal niet ik moet rechts, of is het rechtdoor?’ ‘Het is links ik weet het zeker! Als je weer rechts gaan kom je op het zelfde punt uit als net’ Jaa.. we zijn verdwaald. We zijn in Montréal alleen ja het hotel kunnen we niet vinden. We waren al eerder verdwaalt en dus hebben we nu al 2 uur vertraging en is het 8 uur ’s avonds. ‘Nope ik dnek toch rechts en ik rijd dus we gaan rechts’ gosch Lucia is echt te koppig.
‘ik zei het toch we zijn hier al geweest! 3 keer!’ ‘oke, oke je hebt gelijk zeg maar waar we heen moeten’ ‘MHUHWUAHWUHA, twijfel nooit aan DE Sophie’ ‘uuh ja, droom verder ik blijf altijd aan je twijlen’ ze draait zich naar me toe en geeft me een knipoog.
‘Oke, links, zometeen denk ik rechts’ ik kijk nog een keer naar het kopietje van de route beschrijving. Ja Lucia kwma e rnet achter dat ze dus wel 1 had uitgepring smart! We overnachten in het Hôtel Le Cantlie Suites, redelijk mooi met zwembad:D
We gaan nog een hoek om en daar ligt het hotel. ‘Finally!’ zodra de auto stopt spring ik er uit. Ik strek me benen en pak mijn koffers uit de achterbak.
Lucia pakt ook haar koffers en we lopen naar binnen.
‘OMG, dit is zo freaking episch!!’ We lopen in hotelkamer in en het is groot zeg ik je echt enorm! Ik kijk rond AWESOME! Lucia dumpt haar spullen op een van de bedden en klikt een van haar koffers open. ‘wat doe je’ ‘nou ik weet niet wat jij doet maar ik ga naar het zwembad om de knappe jongen van de net wat beter te bekijken’ ‘schat het is 8 uur ’s avonds ik weet niet of het zwembad open is’ ‘nou en dan vind ik wel een andere manier om binnen te komen’ ik rol met me ogen en loop naar het andere bed, ‘nou, ik moet wel mee want zonder mij zit je in 5 minuten in de problemen.’ ‘nietes’ ‘wellus’ ‘nietes’ ‘ugh je weet dat het waar is!’ ‘jaa opzich oke ik geef toe, ik kom heel misschien af en toe in de problemen’ ‘af en toe’ ik trek 1 wenkbrauw omhoog (wat er waarschijnlijk super dom uit ziet maar ach SWOLO(swag en yolo samenxD)) ‘oke misschien wel wat vaker dan af en toe’
‘HA, ik heb aaaltijd gelijk!’ ‘……’ ‘oke mischien toch niet zo heel vaak…’ ‘ja,, je hebt nooit gelijk just saying’ ‘jaaa, ik dacht ik ben cool want ik heb gelijk maaar dat faalde een klein beetje’ ‘jaa je faalt altijd’ ‘haha bedankt;)’ ‘nou zwerver ik wil naar het zwembad ga je nog mee?’ ‘hee ik ben geen zwerver!... oke wacht mischien wel, maar ja ik ga nog mee anders worden we uit het hotel gezet’ ‘hmm… ja true’ We pakken wat zwemspullen en lopen de kamer uit. ‘Merijn, geef de sleutel anders raken we hem kwijt’ ‘jij raakt hem ook kwijt..’ ‘ja klopt, oke jij mag hem’ ‘joezo nu wel?’ ‘omdat het nu jouw schuld is als die kwijt is’ ze gooit de sleutel en rent weg. Ik loop rustig achter haar aan, ze is dan wel ouder af en toe is ze een 5 jarig neuspeuterend kind (maar dan zonder het neuspeuteren hoop ik….) Bij het zwembad staat ze op me te wachten, het is nog open dus we lopen door naar binnen. ‘Waarneer is het gesloten?’ ‘kijk op het bord’ ik zucht en loop naar het bord ’10 uur we kunnen nog wel even zwemmen’ ‘ja i know had net al gekeken’ ‘waarom liet je me lopen?’ ‘uuhh.. waarom niet ik bedoel het is niet dat je eraan sterft ofzo’ ik zucht ‘nou laten we gaan zwemmen’ ik kleed me om en ga alvast naar het zwembad. Het is een redelijk groot zwembad met een glijbaan AWESOME!. Ik ga op de rand zitten na dat ik me handdoek ergens had neer gedumpt. ‘MWHIIII IK BEN EEN EENHOOORN!!’ Chiara rent me voorbij het zwembad in. ‘jaaaa….’ ‘waaat eenhoorns zijn gewoon vet awesome!’ ‘jaa true that!’ ik glijd het water in en zwem eeen rondje. ‘hee dikzak, ga je mee van de glijbaan?’ roep ik naar Chiara, ze draait zich om (voor zover dat kan zwemmend) ‘jo zwerver kom er aan’ ik zwem alvast naar de kant en wacht daar. we lopen de trap op en gaan van de glijbaan wat pittig logisch is.
NextDay…
Ugh ik draai me om en zoek me telefoon, de wekker.. weetje ik ahat wekkers ze zijn nergens goed voor! Oke mischien wel want ze maken je wakker maar alsnog. Ik draai me om en gooi een kussen naar Lucia’s hoofd “HA voltreffer!’ Lucia draait zich om en ze slaapt. Ugh ik stap uit bed en pak me kussen. ‘OPSTAAAAN!’ ik begin te slaan met mijn kussen. Lucia begint spastich te bewegen en valt uit bed. ‘DUDE! Wtf waar sloeg dat op!’ ‘op jouw.. Dat voelde je toch’ ‘hha wat zijnw e weer grappig’ whaha Lucia heeft altijd een ochtend humeur erg grappig ‘nou ik ga douchen over een uurtje heb ik een afspraak met die kleding winkel, Criminal damage’ ik zag het erger dat ze een nieuw model nodig hadden en het is leuke kleding. Ik loop de douche in en maak me klaar, trek een beetje een nette outfit aan, wat make-up en klaar. Ik ben zoo zenuwachtig en hoop dat ik het baantje krijg. Ik loop de badkamer weer uit en zie dat Lucia weer slaapt, ik schrijf maar een briefje ze hoeft niet mee het is mijn solicitatie. Ik loop naar beneden om wat te eten. Er is een lopend buffet met lekkere shit! Ik laad mijn bord vol en ga zitten
Als ik me bord leeg heb loop ik nog even naar boven voor mijn spullen en ga naar de solicitatie. Na een tijdje lopen sta ik voor het gebouw, ik loop naar binnen naar de balie. ‘uhm, hallo ik kom voor een solicitatie met mevr. Green?’ ‘Ja, u kunt daar plaats nemen ze komt zo’. Ik loop naar de aangewezen plaats en ga zitten.
Na ongveer een kleine 5 minutjes komt er een vrouw aan lopen. Ze heeft een grijs bob kapsel maar wel een aardig gezicht. ‘Hallo ik ben Sophia Jackson’
Na solicitatie
‘We bellen je of je het bent geworden’ ‘Oke, dankuwel’ Ik geef haar nog een hand en loop naar buiten. Ik heb het gevoel dat het wel goed ging maar je weet maar nooit. Ik loop weer rustig naar het hotel en naar mijn kamer. Daar tref ik geen Lucia die zit vast bij het zwembad. Ik pak ook wat spullen en vertrek naar het zwembad. Als me heb omgekleed leg me handoek ergens neer en ga Lucia zoeken.
1 daglater
Dit is de 2de dag voor Lucia en mij hier in Montreal, gister hebben we de rest van de dag in het zwembad gelegen. Vandaag gaan we shoppen, of naja gewoon de stad zien. Ik hou me telefoon de hele tijd bij me want hee je weet maar nooit!
Lucia en ik lopen de starbucks binnen en gaan in de rij staan. ‘2 Chai latte Tall alstublieft’ komt eraan das dan 8 Dollar. ‘ik betaal wel, ga jij maar alvast een plek zoeken’ ‘mokeuj’ Lucia loopt weg en ik betaal. ‘2 Chai Latte Tall?’ ‘ja das voor mij’ Ik pak de bekers aan en loop naar het tafeltje waar Lucia aan zit. We praten over random dingen en ik vertel nog een eker over mijn solicitatie. Couplelovebirdskissingontecorner.. Ik grijp mijn mobiel en neem op. ‘Hallo met Sophia?’ ‘Dag Sophia u spreekt met de secretaresse van mevr. Green’ ‘oh ja’ ‘ik moest u vertellen dat u de baan…
Er zijn nog geen reacties.