De verjaardag van de beste vriendin
Wat geef ik mijn beste vriendin voor haar achttiende verjaardag? Dit is de vraag die me al een tijdje bezig houdt. 18 is natuurlijk een speciale leeftijd, het is bijzonder en leuk en vrolijk! Haar verjaardag is pas op 10 februari maar bij deze mijlpaal hoort natuurlijk een origineel verjaardagscadeau. Vooral van mij, de beste vriendin. Dit ga ik nog jaren aanhoren, later als we verrimpeld zijn dan hebben we het over 'die goede oude tijd' en dan moet mijn cadeau aan haar zo leuk geweest zijn dat ze het nog steeds een hoogtepunt vond! Dus, aan mij de taak....
Nou heb ik zitten nadenken over wat voor cadeau ik zou willen krijgen van háár als ik 18 word. Ik wist niks. Dat schoot dus niet echt op
Ik wilde iets aan haar geven wat ze zich zou herinneren. Iets dat ze heel leuk vind en iets waar zie iets leuks mee heeft, niet een 'simpele' ketting of iets anders, want eigenlijk is dat heel standaard; zoiets krijg je ook voor je 15e, 17e of 19e verjaardag: Verjaardagen die eigenlijk nergens op slaan. Dus ik ging denken in iets praktisch, iets wat we met zijn tweeën kunnen gaan doen. Een dagje weg, een avondje weg, iets dergelijks.
Heel internet heb ik afgestruind. Google: Verjaardagscadeau 18 jaar. Of: Beste vriendin 18 cadeau. Girlscene: 18 jaar cadeau vriendin.
Niks leverde iets op. Het ging óf over jongens die iets met hartjes aan hun vriendin willen geven of over meiden die zich afvroegen wat ze nou zouden vragen voor hun 18e verjaardag. Zeer frustrerend, begrijp je dat?
Ik kwam er dus achter dat ik op mezelf aangesteld was. Bedenk maar eens wat leuks. Maar toen zag ik het licht. Waar hou ik nou zelf heel erg van, en waar houdt zij van, en is dat hetzelfde? Jazeker. Disney.
Allebei zijn wij grote fans van disneyfilms. Doornroosje, Sneeuwwitje, Jungle Book, en onze grote favoriet; de Zwanenprinses (officieel geen Disney maar dat weet niemand, dus). Daar was mijn opzetje! Ik kwam de musical van Assepoester ("VOOR JONG EN OUD!!") tegen en daar werd ik zelf al helemaal vrolijk van..
Dus dat is hem geworden; ze krijgt twee kaartjes van mij voor de musical van Assepoester -ik zal op het kaartje nadrukkelijk vermelden dat ze mij en alleen mij kan meenemen, al is dit natuurlijk overbodig maar gewoon voor het geval dat ze op haar achterhoofd valt- en er zit zelfs een meet&greet bij! Met Sita! En Ron Link! Oh My God!!! Leuk.
Natuurlijk moest ik haar wel even vragen of ze op deze dag toevallig al iets gepland had. Ik vond zelf dat ik het aardig subtiel vroeg maar blijkbaar had ze me gelijk door, het gesprek ging ongeveer zo:
ik: Haiiii heb je al plannen voor de voorjaarsvakantie?
zij: Uhh niet dat ik weet zo snel, hoezo?
ik: Goed. Nee, niks.
zij: Wtf bab wat ga je nu weer plannen? FOCK
ik: Ja er is niks, geen zorgen
zij: Kom oppp vertel nou!
ik: Er is niks??
zij: WTFFFF
Ik heb toch niks raars gezegd?? Volgens mij heb ik niks raars gezegd. Ach jaaaa, ik vertel verder geen details dus alles komt goeeed
byeee xxo
Er zijn nog geen reacties.