Foto bij 8. Missing Virgo

Sorry voor het lange wachten maar k had vier drukken weken op school, ja ja plus vakantie alleen maar geleerd.
Dus vanaf nu weer hoofdstukjes.... deel 2 eindigt bijna en dan is het tijd voor deel 3 :D
Enjoy

Het verdriet was erg groot om de gesneuvelde beschermers. Het was niet alleen dat Scorpius ontroostbaar was omdat hij nu geen beschermers meer had, maar nu de beschermers van Taurus, Aquarius en Cancer waren overleden, voelde het alsof de sterrenbeelden nu pas echt dood waren. Tot nu toe werd je altijd nog herinnerd aan ze doordat hun beschermers nog in leven waren, maar nu was er niets meer over van de sterrenbeelden, dan alleen onze herinneringen. Scorpius had na de herdenking van zijn beschermer zich opgesloten in zijn kamer en hij liet niemand toe. Toch besloot ik om toch te proberen of Scorpius mij wel toeliet, aangezien ik ook een tijdje dacht dat ik mijn beschermer verloren was. Ik klopte voorzichtig op zijn deur en mijn geklop werd meteen beantwoord met ‘Ga weg!’. ‘Scorpius, ik ben het’ zei ik en ik hield mijn adem in. Ik hoorde voetstappen en de deur schoof langzaam open. ‘Wat wil je Sagi?’ vroeg hij. ‘Kan ik even met je praten?’ vroeg ik. ‘Ik heb daar geen behoefte aan’ antwoordde hij. ‘Scorpius, ik heb een tijdje in dezelfde situatie gezeten als jij. Ik dacht ook dat Jason dood was, dus ik weet precies hoe je je voelt. Alleen bij mij kwam alles goed, dat wist ik van te voren ook niet’. Scorpius draaide zich om en liep zijn kamer terug in. Ik liep achter hem aan en sloot de deur. ‘Het is alsof’. ‘Een helft van jezelf dood is?’ maakte ik zijn zin af. ‘Ja’ zei ik met een zucht. ‘Ik ken het. Het idee dat Jason er gewoon niet meer was, ik kreeg het er gewoon benauwd van. Maar weet je Scorpius, we zitten in een oorlog en we hebben je nodig. Door de juiste steun van je vrienden kom je er weer doorheen. Denk niet dat je nu zonder bescherming zit, want wij zullen allemaal elkaar blijven beschermen’. Scorpius knikte en keek het raam uit. ‘Ik mis Virgo’ zei hij ineens. Ik schrok van zijn opmerking en ik wist even niet wat ik moest zeggen. ‘Virgo was mijn beste vriendin, daarom had ik ook moeite om in eerste instantie te vertrekken, weg van de oosterse sterrenbeelden’. ‘Ik mis Virgo ook, ik snap alleen niet dat ze voorledig de kant heeft gekozen van de oosterse sterrenbeelden’ zei ik. ‘Ik denk dat dat door jou komt’ zei Scorpius. ‘Jouw moord op Ophiuchus zit nog steeds erg diep bij haar en ik weet zeker dat er nog een factor speelt’. ‘Wat bedoel je?’ vroeg ik. ‘Volgens mij vind ze je nog steeds leuk, alleen wil ze daar niet aan toegeven door wat er gebeurt is met Ophiuchus en dus besluit ze om weg van je te blijven’. Ik bleef even stil en dacht na. ‘Volgens mij zit er meer achter’ zei ik, om het onderwerp Virgo zo snel mogelijk aan de kant te schuiven. ‘Hopelijk helpen mijn woorden je een beetje. Als je het niet erg vind ga ik nu weer terug naar mijn kamer. Ik zie je morgen’. Ik stond op en liep de kamer van Scorpius uit.

De woorden van Scorpius hadden mij wel aan het nadenken gezet. Maar veel tijd kon ik er niet in steken, want we waren al vroeg in de morgen bij elkaar gekomen om onze plannen te bespreken. ‘De stille oorlog die we tot nu toe hebben gehad, zal denk ik over zijn’ begon Enora waarmee ze meteen de aandacht trok. ‘Vele gevechten zullen er gaan volgen nu Yin en Yang in het bezit zijn van de vergiftigde wapens. De sterrenbeelden zullen nu vaker in beeld komen en als we erg veel pech hebben, Yin en Yang zelf ook. Als Yin en Yang in een gevecht zijn, dan moet Sagittarius ook in dat gevecht aanwezig zijn. Jouw pijl is onze enige weerstand tegen de vergiftigde hamers’. ‘Totdat we het vergiftigd zwaard en de vergiftigde speer hebben’ zei Libra. ‘En vergeet de vergiftigde boog niet’ zei Aries. ‘Zoals je hoort is er nog steeds hoop’ zei ik tegen Enora en Helena. ‘Of Gemini en ik vermoorden Yin en Yang gewoon en wij worden de nieuwe eigenaars van de vergiftigde hamers’ zei Gemini. ‘Met als gevolg dat wij de wereld overnemen’ zei Gemini. ‘Ja blijven jullie nou maar gewoon exploderende bolletjes afschieten’ zei Pisces ironisch. Iedereen werd stil en keek Pisces aan. ‘Sinds wanneer maak jij ironische opmerkingen?’ vroeg Leo lachend. ‘Sinds’ en toen viel Pisces stil. ‘Sinds Virgo ze niet meer maakt’ maakte ik haar zin af. ‘Je kan haar naam nog gewoon noemen hoor, ze is niet dood!’ zei ik bot. ‘Goed is deze vergadering gesloten? Dan kan ik weer verder met trainen, we moeten wel fit zijn als we moeten vechten’. Ik stond op en liep weg nog zonder een woord te zeggen. Een traan rolde over mijn wang.

Reageer (1)

  • katl1

    Snel verder please!!!
    Sowieso dat Virgo binnenkort terugkomt en mega veel spijt heeft...

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen