Exo 40.
Paula wacht ongeduldig in de bungalow. Femke en Mellanie hadden hier al lang moeten zijn. Ze loopt zenuwachtig heen en weer door de bungalow en schrikt op als er op de deur geklopt wordt. Even denkt ze dat het misschien haar vriendinnen zijn, maar die zouden niet kloppen. Ze loopt naar de deur en smijt die meteen weer dicht als ze ziet dat het Didi is. Gezellig, staat ze hier met enkel een handdoek rond haar lichaam. Ze komt net uit de douche, vandaar. Onwennig opent ze de deur weer.
"Sorry." zegt ze snel.
"Het is al goed.." glimlacht de krullenbol.
"W-Wat kom je eigenlijk doen?"
Didi lacht. "Gewoon eens kijken."
"Oh." Paula grinnikt. "Ik moet me eigenlijk klaarmaken.."
"Ik ga al." Hij drukt een kusje op haar wang, die eigenlijk meer op haar mondhoek terecht komt, en loopt dan snel naar de jongensbungalow. Paula haar vingers schieten naar de plek waar hij haar zonet gekust heeft en ze glimlacht. Vanavond zou ze hem zoenen.
Als Mellanie en Femke eindelijk in de bungalow zijn gaat Femke meteen douchen, terwijl Mellanie Paula helpt met haar mooie haren op te steken.
"Moet ik misschien eerst niet mijn kleedje aan trekken?" vraagt Paula.
"Kan je doen, ik wacht wel."
Paula trekt snel haar kleedje aan en gaat dan op de stoel voor de spiegel zitten.
"Ogen dicht, dan is je haar een hele verrassing." grijnst Mellanie.
Terwijl Mellanie druk in de weer is met Paula's haar, komt Femke de woonkamer binnen. Ze zoekt in de kast achter haar kleedje en als ze dat gevonden heeft trekt ze het onmiddelijk aan.
"Kan jij je haar zelf, of moet ik zo helpen?" vraagt Mellanie lief.
"Misschien alleen helpen met de bloemetjes, als je kan?"
Mellanie knikt. "Is goed, ik ben hier zo klaar."
Paula wacht vol ongeduld af. "Ik ben zenuwachtig."
"Rustig." lacht Mellanie, terwijl ze nog de laatste dingen afwerkt."
"Mag ik al kijken?"
"Wacht.." Mellanie steekt alles vast en kijkt dan even goedkeurend of alles goed zit. "Ja."
Paula opent haar ogen en een grote glimlach verschijnt op haar gezicht. Ze vindt haar kapsel echt zo mooi! Niet super chique, maar wel helemaal Paula.
"Dank je, Mel. Ik vind het super!" Paula gaat staan en draait een rondje.
"Je ziet er echt geweldig uit." Complimenteert Femke haar beste vriendinnetje.
Mellanie wendt zich tot Femke. "Mag ik eerst mijn kleed aan trekken, voor ik je haar doe?"
Femke knikt. "Natuurlijk."
Mellanie loopt naar de kast en trekt er haar jurkje uit. Zo snel ze kan trekt ze het aan.
"Het is prachtig, Mel."
Mellanie bloost lichtjes. "Dank je. Kom Femke, in de stoel."
Femke gaat zitten en wacht geduldig tot Mellanie begint. Veel werk aan Femke's kapsel is er niet. Gelukkig maar.
"Nu ik nog." glimlacht Mellanie als Femke klaar is.
"Fem, wil jij terwijl mijn nagels lakken?"
"In het donkerblauw, goed?" Femke neemt een potje en begint meteen met Paula's nagels, terwijl Mellanie druk bezig is met haar haren krullen. Als Paula's nagels gedaan zijn, doet zij Femke's nagels, in het zwart. Mellanie is nog steeds haar haren aan het krullen als haar vriendinnen allebei klaar zijn met hun nagels.
"Zo.." lacht Paula.
"Het is echt prachtig, Mel." zegt Femke lief.
Mellanie grinnikt. "En ik ben nog niet eens klaar."
"Dat belooft." Paula gaat op bed zitten en kijkt van Femke naar Mellanie en weer terug.
Na een paar minuten trekt Mellanie eindelijk de krultang uit het stopcontact.
"Wil iemand deze nog in m'n haar steken?" Ze neemt een klein, zwart strikje van het tafeltje en steekt het uit. Zo snel Femke kan springt ze op en steekt ze het mooi in Mellanie's haar.
"Zo." zegt ze dan.
Mels blonde haren zien er echt fantastisch uit. Paula blijft er maar naar staren, met de gedachte in haar hoofd dat ze ook graag zo'n prachtige lokken zou hebben.
"Is het goed?" vraagt Mellanie onzeker.
"En of het goed is!" zegt Paula snel. "Ik ben zo jaloers, Mel."
"Jij niet alleen, Paula." lacht Femke.
Nog steeds zit Femke met Stef in haar hoofd, maar vandaag wil ze daar niet te veel aan denken. Ze mag dan wel geen date hebben naar het bal, ze gaat feesten!
"Zullen we?" vraagt Paula.
"Jup!"
Met z'n drietjes lopen ze in de richting van het hoofdgebouw, waar de muziek al heel duidelijk te horen is.
Er zijn nog geen reacties.