17.
Allison Wright’s P.O.V.
Met een zucht liet ik me op het hotelbed zakken en griste wat kleding uit mijn koffer. Ik had het erg naar m’n zin gehad op het strand, maar het had me ook heel moe gemaakt. Daarom besloot ik dat een douche wel goed voor me zou zijn. Even alles van me afspoelen en dan fris naar het diner toe. Ik liep naar de badkamer en trok de deur achter me dicht. Ik opende de kraan, voelde of de temperatuur goed genoeg was en knikte om mezelf te overtuigen dat ik eronder kon gaan staan. Nadat ik mijn jurkje van me af had laten glijden, stapte ik de douche onder en haalde diep adem. Alle herinneringen van de afgelopen dagen flitsten als een film aan me voorbij, terwijl het warme water op mijn lichaam belandde. Ik sloot mijn ogen om mezelf rustiger te maken en blies mijn adem uit. Het geluid van een opengaande deur deed me doen opschrikken, maar toen ik besefte dat dat Liam was kon ik mezelf weer kalmeren.
Nadat ik de shampoo uit mijn haren had gewassen, stapte ik de douche weer uit. Mijn blik werd naar mijn mobieltje getrokken die oplichtte met een berichtje. Met een handdoek om me heengeslagen liep ik naar de wastafel waar ik hem op had gelegd. Het berichtje was van m’n beste vriendin, Nina.
Hoe is het daar in Spanje? Heb je al met je kont in de zee gezeten? Ik ben echt jaloers op je, Al. Ik zit hier midden in het bos met m’n ouders en irritante broertje en het is bloedheet, maar er is hier geen water te bekennen. Het dichtstbijzijnde zwembad is 5km verderop. Er is zelfs geen meer of zo. Ik ben toch verdomme 17!? Oud en wijs genoeg om alleen op vakantie te gaan.
Maar goed, heb je m’n nummer nou gegeven aan die krullenbol? Ik snap echt niet dat je er zo luchtig over doet dat je met hem in één hotel zit. Ik zou m’n ogen niet van hem af kunnen houden. God, wat is hij knap.
Nou ja, ik moet gaan. M’n ouders willen graag naar een kasteel hier “iets verderop”. Godver drie kwartier lopen. Ik hoor m’n voeten nu al huilen.
Love you,
x Nina
Een glimlach verscheen op mijn gezicht toen ik haar sms’je las. Ze wist dat Harry bezet was en dat ik daarom haar nummer niet ging geven. Maar het feit dat hij een vriendinnetje had, deerde haar niet. “Alles kan kapot,” had ze me gezegd toen ik haar vertelde over zijn relatiestatus.
Ik legde mijn telefoon weg en zocht naar schone kleren. Ik zou zo wel even reageren. Ze ging tenslotte toch wandelen nu.
Mijn handdoek liet ik van me afglijden en ik stapte mijn slipje in, waarna ik mijn bh aandeed en mijn hemdje eroverheen aantrok. Toen ik om me heen keek – opzoek naar kleding – realiseerde ik me dat ik ze op mijn bed had laten liggen. In enkel mijn ondergoed stapte ik de badkamer uit en liep ik naar het bed toe. De gedaante die daar zat liet me doen opschrikken. Mijn lichaam vulde zich met adrenaline en het schaamrood voelde ik naar mijn wangen toelopen.
“Jezus, Zayn,” mompelde ik geschrokken.
“Zoek je dit?,” vroeg hij, terwijl hij naar mijn kleding wees. Hij pakte het van het bed en stond op om het naar me toe te brengen. Eenmaal bij me aankwam rukte ik het uit zijn handen. Toen ik besefte dat ik niet echt veel aanhad, liep ik in een hoog tempo gegeneerd terug naar de badkamer en trok de deur met een harde klap dicht.
“Hoe ben je binnen gekomen?,” riep ik door de gesloten deur.
“Liam heeft me binnen gelaten,” hoorde ik Zayn antwoorden. “Hij is nu met een aantal naar het zwembad, volgens mij.”
“Oh,” was het enige dat ik zei. Ik zocht naar de juiste woorden om de stilte die was gevolgd te doorbreken, maar sprak mezelf toen toe dat dat niet mijn taak was. Zayn was naar mij toegekomen. Hij moest z’n best maar doen om het niet ongemakkelijk te maken. Maar hij zei niets. Het bleef stil, terwijl ik mijn kleding aantrok. Ik haalde diep adem en bekeek mezelf in de spiegel. Snel werkte ik mijn make-up nog even bij en opende daarna de deur weer. Zayn stond me met glinsterende ogen aan te kijken. Een glimlach speelde rond zijn lippen, maar ik beantwoordde hem niet. Wat kwam hij hier in godsnaam doen?
Reageer (3)
Oh ja, en ik heb ook een abo genomen op je nieuwe story. Tot nu toe vind ik het echt een leuk verhaal! (:
1 decennium geledenOMG die gif! Wauw, haha. (;
1 decennium geledenSnel verder xx
Jaaa, ik heb zeker wel een abo genomen op je nieuwe story. En gereageerd. En een kudo gegeven. Hahaha. Lijkt me echt een leuk verhaal!!
1 decennium geledenEn dit hoofdstukje is natuurlijk ook weer super geschreven! <3