Foto bij Exo 37.

Didi is niet helemaal zeker of ze weet wat hij wou zeggen, maar hij weet dat ze het weet. Dat is zeker. Hij legt zijn hoofd tegen het hare en zucht.
"Wat is er?" vraagt ze zacht.
"Niets speciaals." glimlacht Didi.
Hij drukt een kusje op haar hoofd en sluit dan zijn ogen eventjes. Hij zou willen dat hij hier de hele nacht bij haar kon zitten, maar dat kan niet. Het voelt zo goed om nu bij haar te zijn. Eindelijk nog eens. Hij kan haar soms echt zo hard missen, ookal ziet hij haar elke dag.
Paula duwt zich van hem af en kijkt hem aan. "Je bent echt heel lief."
Met een glimlachtje trekt Didi haar terug in zijn armen. "Jij dan."
"Dankjewel, Didi."
"Waarvoor?"
"Voor vanavond." ze grinnikt. "Ik vind het echt heel gezellig."
Hij aarzelt. "E-Echt?"
"Ja. Echt." Ze drukt zichzelf nog iets steviger tegen hem aan, waardoor de vlinders in zijn buik nog heviger tekeer gaan. Hij kan er niet aan doen, dat is gewoon wat ze met hem doet. Hij wordt er gek van, maar langs de andere kant vindt hij het ook wel leuk. Het maakt het spannend. Hij weet niet goed hoe het moet met hun en of hij wel goed bezig is, maar aan Paula's gedrag te zien vast wel. Hij weet alleen niet goed wanneer hij.. Nu ja, dat zien ze wel.
"Waar denk je aan?" ze port in zijn buik en lacht.
"Gewoon.. aan nu."
"Nu?"
"Ja, dit hier. Jij en ik." zegt hij voorzichtig.
"Oh?" haar mondhoeken krullen licht omhoog, wat Didi natuurlijk niet kan zien.
"Ik dacht gewoon aan hoe leuk ik het hier vind. Met jou."
Paula grinnikt weer. "Ik vind het ook echt heel leuk, maar dat wist je al."
"Dat wist ik al." herhaalt Didi met een glimlach. "Eh.. P-Paula.."
Ze gaat weer recht zitten en kijkt hem aan. "Ja?"
"Ik.. Ik moet iets.. vragen."
"Wat dan?" vraagt ze nieuwsgierig, maar ook een beetje onzeker.
"Wel.. Ik.." hij zucht. Dit is moeilijker dan verwacht.
Ze draait zich naar hem toe en legt haar handen in haar schoot. Afwachtend kijkt ze hem aan. Hij ziet er zo zenuwachtig uit, alsof hij iets heel belangrijks wil vragen. Als er geen antwoord komt legt ze voorzichtig haar hand op zijn knie.
"Didi?"
Hij kijkt geschrokken op, maar kijkt meteen weer weg. Hij haalt even diep adem, voor hij weer begint te praten.
"Doe je ogen eens dicht."
Snel doet Paula wat hij vraagt. Als ze hem hoort rommelen in zijn zak fronst ze lichtjes. Waar is hij mee bezig? Het volgende moment krijgt ze iets in haar handen geduwd.
"Ik hoop echt dat je ja zegt.. Je mag kijken."
Paula opent haar ogen en kijkt naar de rode roos die in haar handen ligt.
"Ze ruikt heerlijk, Didi." glundert ze. Dan merkt ze het kaartje op dat er aan hangt. Nieuwsgierig vouwt ze het open en haar mond zakt langzaam open.

'Wil je met me naar het bal? X Didi'

Ze kijkt hem aan en moet glimlachen bij zijn bange uitdrukking.
"Natuurlijk, Didi."
"E-Echt?" vraagt hij, alweer.
Ze knikt en slaat haar armen rond zijn nek, om hem even stevig te knuffelen. Didi slaat zijn armen om haar heen en wrijft lief over haar rug. Zo blijven ze een paar minuutjes zitten, tot Didi haar los laat. Hij wrijft een plukje haar achter haar oor en glimlacht.
"Gelukkig maar."

"Dus je hebt Paula toch gevraagd?" grijnst Os.
Didi knikt trots. "Ja! En ze gaat mee!"
"Ik ben trots op je, makker." Os slaat vriendschappelijk op Didi's schouder.
"En jij?" vraagt Didi dan.
"Wat.. Ik?"
"Jij en Mel."
Os verslikt zich bijna in zijn fruitsap. "Wat is er met Mel en mij?"
"Gewoon.. Heb je haar al gevraagd?"
"Eh.. Nee?"
Didi slaat zichzelf tegen het voorhoofd. "Os! Het is al over vijf dagen, hallo!"
"Ja, wat?"
"Dat je haar dringend moet vragen, weet je wel!"
Os gaat staan. "Dat ga ik dan nu doen."
"Dat kan je toch niet zomaar doen?" Didi trekt hem weer op zijn stoel.
"Hoe dan?"
"Gewoon.. Je moet het romantisch aanpakken, denk ik."
Os lacht even. "Didi gaat het mij eens leren."
"Ik heb al een date hoor." zegt Didi fel.
"Oke, oke.. Hoe moet ik het doen, denk je?"

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen