He. Ik heb een vraagje vaak zie ik dat schrijvers hun lezers een naam geven. Hebben jullie misschien een idee hoe ik jullie kan noemen? Veel lees plezier xxx iris

'Wat is er' Ollivier kijkt me bezorgd aan. 'Niets' zeg ik en kijk naar de tv waar een film op wordt gedraaid. 'Iris we zien dat er wat is' zegt Kyan en kijkt mij nu ook aan. Ik zucht 'nou kijk mijn vrienden hadden beloofd iets te sturen wanneer ik er zou zijn maar ik heb niets ontvangen'. 'Ik kan gewoon niet geloven dat ze me nu al vergeten zijn'. 'Geef eens' zonder mijn antwoord af te wachten pakt Ollivier mijn mobiel en ontgrendelt mijn scherm. 'JEZUS IRIS' roept hij uit. 'Wat is er' vraag ik bezorgd. 'Ik dacht dat blondjes dom waren maar jij laat wel weer even zien dat dat toch echt de Gingers zijn. 'Huh hoezo ben ik nu weer dom'. vraag ik. 'Om berichtjes op whatsapp te ontvangen moet je toch echt verbonden zijn met de wifi'. Olivier drukt een paar knopjes in op mijn mobiel waarna het aan een stuk door blijft trillen. 'Veel vrienden heb jij zeg' zucht Kyan. Ik grinnik 'laten we zeggen dat iedereen twee of drie berichtjes gestuurd heeft en Melanie een stuk of 200 omdat ze geen antwoord kreeg'. Ik open mijn Whatsapp en zie dat ik meer dan 300 berichtjes van Melanie gekregen heb. 'Nou dat wordt nog wat' zegt Olivier terwijl hij mee kijkt hoe ik iedereen terug antwoord.

Het weekend ging snel voorbij en inmiddels is het maandag geworden. Gisteren zijn we langs mijn school gefietst zodat ik precies weet waar ik vandaag moet wezen. Om acht uur begonnen de lessen dus stap ik zo rond half acht op mijn fiets. Terwijl ik mijn trappers in het rond draai denk ik terug aan mijn schooltijd in Dedemsvaart hopend dat ik het hier in Eindhoven ook zo naar mijn zin krijg. Na zo'n twintig minuten fiets ik het schoolplein op, gelijk gaan er allemaal hoofden mijn richting op met een blik van 'die ken ik niet'. Ik trek me er niets van aan en parkeer mijn fiets op een willekeurige plaats. Ik doe hem op slot en pak mijn tas van het rekje waarna ik de andere leerlingen volg richting de deur. Bij de garderobe trek ik me jas uit en ga ik op zoek naar het kantoortje van de directeur. Ik moest me er om 8 uur melden om nog wat gegevens door te spreken. Gelijk zou ik dan ook mijn rooster en klas te horen krijgen.

'Dus ga je mee naar je klas'? De directeur waarvan ik de naam alweer ben vergeten kijkt me vragend aan. 'Ja' zeg ik en sta op. We lopen een aantal gangen door en stoppen voor een deur. Hij pakt de deurklink vast en doet hem open waarna hij mij eerst na binnen laat gaan. Ik stap de klas in en loop door tot ik ongeveer voor het schoolbord sta. De directeur komt naast me staan en begint te praten 'vanaf vandaag krijgen jullie een nieuwe leerling in de klas, ik denk dat jullie mentor het al wel verteld heeft'. 'NOPE' wordt er hard door de klas geroepen waarna een meisje vooraan tegen een ander zegt 'Zou me mevrouw de Vries wel weer vergeten zijn'. 'Nou ja maakt ook niet uit, dit is dus Iris en zij zit vanaf vandaag bij jullie in de klas misschien wil je zelf wel iets over je vertellen' vervolgt de directeur zijn verhaal. Ik knik en begin 'Ik ben dus Iris, ik ben 16 jaar oud en jaa ik weet het ik ben klein. Ehm sinds ongeveer zaterdag woon ik met mijn vader hier in Eindhoven bij Louis, Kyan en Olivier. Mijn vader heeft een baan bij Louis gekregen en ik ben meegegaan. In Dedemsvaart het dorp waar ik eerder woonde wonen mijn moeder en zus Claudia nog, zij komen zo af en toe bij ons langs. Ehm hobby's vind ik altijd lastig om te vertellen omdat ik niet echt 1 ding heel graag doe. Maar als je me beter leert kennen kom je daar vanzelf wel achter. Nou ik denk dat dat hem was'. De klas voor me kijkt me stil aan maar begint dan te klappen. Waarom weet ik niet maar ze doen het gewoon. De directeur kijkt me aan 'nou ik denk dat je het nu hier wel alleen af kan' zegt hij waarna hij me een knipoog geeft en het lokaal uitloopt. De leerkracht die de hele tijd nog stil aan het bureau gezeten heeft komt dan op me afstappen. 'Ik ben Theo de Jongh, welkom in mijn les'. Ik glimlach 'dankje'. 'Heeft de klas misschien nog vragen voor Iris'? Meteen gaan er een aantal vingers de lucht in 'Danny'. 'Voor welke voetbalclub ben je'? 'FC TWENTE zowiezo'. 'Wat geen PSV'? 'Nee ik ben een proud tukker' lach ik. 'Femke'. 'Heb je huisdieren'? 'Ja in Dedemsvaart heb ik een hond die heet Jodie'. 'Linda'. 'Wat is je lievelingseten'. 'Nou ik heb niet echt lievelingseten maar ik vind Chinees en Pizza wel erg lekker'. Nog een aantal leerlingen vragen allemaal neutrale dingen tot dat ik bij Luke kom 'Heb je een vriendje'. 'Wat LUKE dat vraag je niet' zegt Femke 'Straks heeft ze een vriendin'.'Nou nu ik het toch al gevraagd heb wil ik ook wel het antwoord weten'. 'Nee ik heb geen vriendje'. 'En?'. Ik kijk hem niet begrijpend aan 'of je op jongens of meisjes valt' helpt Femke me. 'Op jongens' zeg ik waarna er een glimlach op Luke zijn gezicht 'Mooi'. 'Verder nog vragen'? vraagt meneer de Jongh. De klas schud zijn hoofd 'Nou ik heb nog wel een vraag voor je'. 'Je zei net dat je eerst in Dedemsvaart woonde maar waar ligt dat eigenlijk'?. 'Ik weet dat ik het als Aardrijkskunde leraar eigenlijk moet weten alleen ik heb echt geen idee'. 'Dat ligt in Overijssel aan de grens van Drenthe'. 'Oh ja nu je het zegt'. De klas grinnikt en eentje roept 'Goh we hadden wel van U verwacht dat u dat wist'. Meneer de Jongh kijkt me aan 'Ga maar naast Julia zitten, hij wijst een meisje met een roze shirtje en grijs vestje aan'. Ik pak mijn tas en loop richting Julia waar ik op de stoel naast haar ga zitten.

Reageer (3)

  • PlsMainiac

    Snel verder x

    1 decennium geleden
  • UrWishhx

    Leuwwkkk x

    1 decennium geleden
  • xxxKatexxx

    Cupcake', Unicorns misschien snel veder bydeway

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen