Foto bij 8

Jade ging bij het raam zitten naar de sterren kijken. Opeens zag ze een vallende ster. Ze dacht gelijk of dat het teken was waar ze net over schreef. Ze lachte en ging in bed liggen. Ze wist welke keuze ze ging maken.
De dag was aangebroken dat ze haar keuze zou maken. De keuze had ze gemaakt, maar niemand wist iets van haar keuze. Jade ging nog al slapend naar onder ontbijten. Ze was heel nuchter over dat gedoe, maar diep van binnen dacht ze well of ze de goede keuze had gemaakt. naar onder ontbijten. Ze was heel nuchter over dat gedoe, maar diep van binnen dacht ze well of ze de goede keuze had gemaakt. Jade zat rustig aan tafel haar ontbijt te eten en haar ouders en broertje waren naar haar aan het kijken. Jade vroeg:` Wat valt er te zien?` Moeder antwoorde:` Nou, we willen eigenlijk wel weten welke keuze je hebt gemaakt.` Jade ging naar haar toe en fluisterde haar het antwoord, maar de andere hoorde niks. Moeder zei op het laatste:` Ik hoop dat je de juiste keuze hebt gemaakt.` Jade knikte.
Justin zat met z`n gitaar op een stoepje en was heel nerveus. De manager had hem zelfs vrijgegeven van de studio en de opnames. Hij wist wel hoe belangrijk het voor hem was en dat dit z`n leven kon veranderen. Justin zong met de gitaar als begeleiding:` Ohh uh uh oh, ohh uh uh oh, ohh uh uh oh, ohh uh uh oh,
I always knew you were the best
The coolest girl I know
So prettier than all the rest
The star of my show
So many times I wished, you'd be the one for me
But never knew you'd get like this girl what you do to me
You're who I'm thinking of,
Girl you ain't my runner up
No matter what your always number one`
Hij dacht alleen maar aan haar. De manager was nog eens om de hoek komen kijken. Hij probeerde hem wat moet in te spreken:` Als ze echt van je houd ook al heb je een beetje gelogen zou ze terug komen, ik weet het zeker.` Justin keek hem met een bijna huilend gezicht aan. De manager zei:` Je hebt het wel heel hoog zitten, hé?` Justin antwoorde:` Ik kan nergens anders meer aan denken.` En nu kon hij het niet meer droog houden en begon te huilen. De manager troostte hem en fluisterde:` Het komt allemaal wel goed, als ze niet komt ziet ze niet in hoe leuk je eigenlijk in het echt bent.` Het was al avond en Justin maakte zich nog meer zorgen. Hij had zich aangekleed en ging bij zijn moeder zitten. De moeder van Justin, Pattie, had een warme chocolademelk klaargemaakt voor haar zoon. Ze had nooit gedacht dat zij hem zo kon raken. Pattie zei:` Justin, ik blijf altijd van je houden wat er ook gebeurt.`
De vader van Jade zei:` Ik blijf altijd van je houden wat er ook gebeurt.` Jade keek haar met tranende ogen aan en zei:` Het is tijd dat ik Justin de waarheid ga vertellen.` Vader stond op en gaf haar een knuffel en fluisterde:` Ik ben echt heel trots op je.` Jade lachte met een klein lachje naar hem. Jade stond op en ging zich omklede voor de waarheid.
Justin was wel verdrietig, maar wou ook dat zij gelukkig was dus wat ze ook zou kiezen. Hij zich er wel een weg probeerde te vinden. Opeens werd er aangebeld. Justin liet alles gelijk liggen en liep naar de deur en opende hem. Jade stond er met een mooie jurk aan en Justin was weer helemaal blij. Jade zei:` Ik hou van je en die leugens kun je rechtzetten door nu met mij uiteten te gaan. Justin lachte en pakte zijn jas en riep nog effe naar z`n moeder:` Mam, ik ga uiteten!` Mam antwoorde:` Heb veel plezier samen!` Justin en Jade liepen naar een auto en stapte in. De vader van Jade zat in de auto en vroeg:` Welk restaurant willen jullie eten?` Justin gaf een knik naar Jade om aan te geven dat zei mocht kiezen. Jade zei:` Een restaurant waar je ook lekker kan dansen.` Justin keek haar aan en lachte:` Dus je houdt wel van dansen?` Jade antwoorde:` Ja en ik wil met jou dansen.`
Bij het restaurant aangekomen zwaaide ze de vader van Jade uit en nam Justin haar aan de arm mee naar binnen. De gastvrouw vroeg:` Hallo en welkom, hebben u gereserveerd of niet?` Jade antwoorde:` Ja, ik heb gereserveerd op Wades.` De gastvrouw keek heel vriendelijk naar het scherm van haar computer en zei:` Dan mag u met me meelopen.` Justin en Jade liepen achter haar aan naar een tafeltje voor twee. De gastvrouw wachtte tot Justin en Jade zaten en vroeg daarna vriendelijk:` Wilt u misschien al wat drinken?` Jade antwoorde:` Ja, ik wil een cassis.` De gastvrouw keek naar Justin en vroeg vriendelijk of hij wat te drinken wou. Justin wou een cola. De gastvrouw schreef de bestelling op een blaadje en ging het halen. Jade vroeg ondertussen:` Waarom had je het gedaan, dat in de gevangenis?` Justin zei:` Het was om de ware te vinden die niet meteen uit ging op mijn geld. Ik vond ook dat jij daar het type voor was en ik werd in de gevangenis echt verliefd op je. Toen ik pas wist dat jij ook op `Rick` was wist ik zeker dat ik het je kon vertellen.` Jade vond het wel een logisch en lief verhaal.` De drankjes kwamen al aan.
Na het eten kwam er een slow-nummer op en Justin stond op en gaf Jade een hand en vroeg:` Wil je met me dansen?` Jade knikte heel blij. Justin nam haar mee naar de dansvloer en pakte haar bij haar middel. Jade legde haar armen op Justin` s schouders. Justin vertelde:` Ik heb thuis echt super veel gehuild en heb zelfs vrij van de studio gekregen van mijn manager, maar ik wist aan de ene kant wel dat je zou komen.` Jade was aandachtig aan het luisteren en vertelde haar verhaal in het kort:` Ik heb ook gehuild hoor. Ik vroeg me ook de hele tijd af of jij wel met mij door wou gaan. Mijn vader had toen gezegd dat ik mijn hart moest volgen en dat heb ik gedaan en daar ben ik blij mee. Justin keek haar lief aan en na het liedje vroegen ze aan de gastvrouw om de rekening. Justin wou haar het geld geven, maar Jade hield hem tegen en zei:` Ik hou niet zo van die tradities dat jongens meisjes altijd moeten betalen.` Justin lachte. En Jade gaf de gastvrouw het geld en zei:` Hou de rest maar.` Justin nam haar aan de hand en ze liepen naar buiten. Jade zei:` Ik denk dat we naar huis moeten lopen.` Justin vroeg:` Ik loop wel mee naar jou huis. Of hou je ook niet van die traditie?` Jade glimlachte en zei:` Ik heb het niet gehad over alle tradities.` Justin pakte haar arm en liep met haar weg van het restaurant. Onderweg waren ze heel druk aan het praten over de grappige dingen die ze hadden meegemaakt in hun verleden. Er werd veel gelachen. Voor het huis van Jade zei Justin snel:` We moeten snel weer een afspreken.` Jade keek hem heel lief aan en zei:` Als het kan elke dag.` Justin lachte met haar meer, maar daarna keken ze elkaar heel lief aan en het werd stil. Justin kwam steeds dichterbij en kuste Jade heel lief op haar mond. Jade vond dit haar beste date ooit. Justin was ook heel blij met haar en het leven. Na de kus liep Jade naar binnen en zwaaide nog naar Justin. Justin draaide zich om en zou eigenlijk schreeuwen van geluk. Maar deed dat pas als hij de hoek om was.
Jade was binnen en werd meteen door iedereen geroepen en iedereen vroeg meteen hoe het was gegaan. Jade vertelde:` Het was de beste date ooit en ik vind dat dit mijn beste keuze is geweest.` Jade was heel moe en wou naar bed. Voor ze naar bed ging schreef ze weer in haar dagboek: `Lief dagboek,
Vandaag is er veel gebeurd en ik ben blij van wat er is gebeurd. Ik heb mijn keuze moeten maken en volgens mij is dat een goede keuze geweest. Maar het was wel een beetje irritant toen ik thuis kwam dat iedereen meteen wilde weten wat er allemaal is gebeurd. Ik snap ook wel waarom, want als mijn broertje een date zou hebben zou ik ook naar hem toe gaan om te vragen of het wat geworden is. Alleen dat duurt denk ik wel effe.
Groetjes Jade Wades.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen