Foto bij 7

` Jade, Jade, Jade, wakker worden!`: riep Ricky in haar oor. Jade schrok wakker en dacht dat ze te laat voor school zou zijn. Ze ging met een ruk overeind zitten en zei snel:` Ik was al wakker, mam.` Ze keek de kamer in en zei:` Waarschijnlijk heb ik gedroomd hoe het thuis altijd ging.` Het ontbijt was als gewoonlijk weer klaar gezet. Ricky vroeg aan Jade:` Vertrouw je me nu wel honderd procent? Eerlijk.` Jade zei:` Ja natuurlijk. Net als een trouwe hond, maar je bent geen hond, hoor.` Ricky zei:` Dan ga ik je nu een verhaal vertellen over mij.` Jade zei heel opgewonden:` Leuk.` Ricky vertelde:` Ik ben een jongen uit Stratfort en ik ben ook niet wie je denkt dat ik ben.` Jade keek hem verbaast aan. Ricky vertelde verder:` Ik heet geen Ricky, maar Justin. Ik ga je nu vertellen waarom ik gelogen heb over mijn identiteit, dus je moet blijven luisteren anders snap je het niet.` Jade zei heel verbaast:` Oké dan.` Ricky vertelde verder:` Ik was het zat dat meisjes me alleen maar leuk vonden voor het geld of dat ik beroemd ben. Ik wou eens een meisje die gaf om mij niet om mijn geld. Ik ben dus naar mijn manager geweest met mijn probleem en hij zei voor de grap. Ga dan naar de gevangenis en zeg dan tegen dat meisje dat je Ricky heet. Ik vond het wel een goed idee. Zo kwam ik erachter of iemand wel om me kon geven als ze niet wisten dat ik beroemd was. Dat is gelukt met jou. Het spijt me echt heel erg dat ik gelogen heb, maar het was het waard om de ware te vinden. Ik ga morgen weg en jij mag dan ook gaan, omdat ze je verhaal wel geloofde. Als je naar dit adres overmorgen komt weet ik dat je me hebt vergeven.` Justin gaf haar zijn visitekaartje. Jade pakte het aan en was er helemaal stil van en kon niks zeggen.
De dag was weer voorbij en Jade pakte haar dagboek en begon te schrijven: `Lief dagboek, Vandaag heb ik van Ricky of eigenlijk heet hij Justin gehoord dat hij gelogen had voor de ware te vinden. Ik weet niet of ik boos of juist gelukkig moet zijn dat hij toch nog de waarheid heeft verteld. Hij heeft ook verteld dat hij morgen naar huis mag en ik mag dan ook gaan. Hij heeft me zijn visitekaartje gegeven dat als ik hem een kans wil geven naar dat anders overmorgen moet gaan. Ik hoop dat ik de juiste keuze maak. Groetjes Jade Wades.`
Die ochtend hoorde Jade van alles om haar heen gebeuren. Ze wist niet wat het was , maar wou niet wakker worden om te kunnen kijken. Ze was te verdrietig om op te staan. Ze hoorde wel dat Justin alle spullen van hem bij elkaar aan het zoeken was. Jade`s tranen stonden in haar ogen. Dat hij weg ging, maar ook omdat ze zich bedrogen voelde. Jade had haar ogen dicht en Justin kwam voor de laatste keer bij haar kijken of ze ook echt sliep. Justin zong heel zacht in haar oor:` I`m tell you one time.` en gaf haar een laatste kusje op haar voorhoofd. Jade kreeg alles mee. Ze wilde wel wakker worden, maar kreeg haar hoofd niet omgepraat. De agent deed de gevangenis deur open en liet Justin eruit. Jade had nu echt de tranen op haar wangen staan. Ze wou eigenlijk nu heel hard gillen, maar hield het in. Justin liep de laatste deur uit. Jade dacht na, want straks zouden haar ouders haar ook komen halen. Ze waren al een paar keer hier geweest, maar deden alsof ze het niets komen schelen. Jade had eindelijk de moet gevonden om op te staan. Ze kleedde zich om en pakte ook al haar spullen bijeen. Jade bleef met haar spullen naast haar bed op haar bed zitten tot een agent haar kwam halen. De agent die haar altijd geloofde moest haar komen halen, omdat ze een hechte band hadden opgebouwd. Jade liep zonder een woord te zeggen mee naar buiten. Buiten stonden haar moeder, vader en broertje op haar te wachten. Ook al keek Jade niet blij toen ze hen zag. De ouder waren dol blij dat ze uit de gevangenis was. Moeder zei snikkend:` Ben zo blij dat je weer mee naar huis mag.` Jade was nog steeds te verdrietig om iets te zeggen. Vader knuffelde haar heel lief en haar broertje die normaal niks van zijn zus moest hebben knuffelde haar. Vader zei:` Waarom ben je zo stil, je bent normaal nooit zo stil.` Jade antwoorde snikkend:` Ik heb iemand ontmoet, hij was mijn celmaatje en hij loog tegen mij om de ware te vinden.` Vader glimlachte naar moeder. Vader zei:` Kom mee naar huis dan zeg ik je wat er is gebeurt.` Jade knikte verbaasd. Ze liepen allemaal naar de auto en reden naar huis. In de auto werd door vader, moeder en broertje stiekem gedaan. Jade wou het wel weten, maar durfde nog niets te vragen.
Ze kwamen thuis en gingen naar binnen. Moeder en Jade gingen naar boven om haar spullen weer terug te zetten en kwamen daarna weer naar beneden. Vader en broertje zaten op de bank te wachten. Moeder ging erbij zitten en Jade ging tegenover ze zitten. Vader begon te vertellen:` We vonden het niet goed natuurlijk dat je naar een ander land ging, maar dat je terug naar Nederland moest wars toeval. Justin` s manager belde ons op en zei dat ze met een project bezig waren. Dat project met de ware vinden dus. We dachten dat het een grap was dat je in de gevangenis zat, maar ze vertelde dat ze het wisten dat jij dat niet was met die drugs. We wouden je dus een lesje leren dat je niet zomaar weg moet lopen. Die gevangenis was best lux. We stemde met hem in. We kregen daarna Justin zelf aan de telefoon en hij zei dat hij een meisje wou vinden die op hem viel en niet omdat hij beroemd was. Dat project is dus ook geluks. Toen Justin in je dagboek keek wist hij het zeker en ging hij naar de agent die het dichtstbij was en zei dat hij er al achter was. Die dag heeft hij het je verteld en is daarna weggegaan. Ik hoop voor jou dat je een juiste keuze hebt gemaakt. Ik moest je dit van hem geven.` Vader hield een knuffelbeertje vast en gaf hem aan Jade. Er stond opgeschreven:` I love you!` Jade was weer een beetje opgelucht en gaf haar ouders en broertje een knuffel en ging naar bed.
Ze schreef in haar dagboek:
` Lief dagboek,
Ik kom er net achter dat hij mijn dagboek heeft gelezen om er zo achter te komen of ik hem leuk vond. Slimme zet, maar toch is het privé. Ik weet niet of ik moet gaan morgen. Help me. Oh ja mijn ouders wisten alles wat er was gebeurt in de gevangenis en Justin. Geef me een signaal of ik het moet doen of niet. Groetjes Jade Wades.`

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen