Foto bij 6

De dag was voor Jade en Ricky aangebroken. Ze vonden het allebei spannend. Jade was weer als eerste wakker ne ging gelijk haar sportkleding aan doen, omdat het over een paar uur al begon en ze had geen zin om zich twee keer om te kleden. Even later werd Ricky ook wakker en zag Jade zich al rekken met haar sportkleding aan en zei:` Heb je er zo`n zin in?` Jade antwoorde:` Oh, ben je al wakker. Uhm, ja zeker ik hou van sport.` Ricky hield ook van sport en hij dacht gelijk:` Gelukkig.` Ricky ging zich ook gelijk omkleden, zodat ze er allebei hard tegenaan konden.
s` Middags kwam de agent hun halen om naar de sporthal te gaan. Jade, Ricky en de andere gevangene liepen met de agenten mee naar de sporthal. Overal stonden wel bewakers die alles in de gaten hielden. Er werd uitgelegd dat er een team uit drie man bestond, omdat de meeste gevangene niet mee wilde doen. Jade gingen samen met Ricky en Mark, een gevangene aan de over kant van Jade z`n cel had. De teams waren gemaakt en de strijd kon beginnen. Er waren in totaal vijf teams. Alle teams mochten eerst even inspelen een kwartier.
Na het kwartier inspelen gingen de eerste wedstrijden beginnen. Er werd door de speaker omgeroepen dat team één en team twee tegen elkaar spelen op veld één. Team drie en team vier op veld twee. Team vijf had rust. Jade, Ricky en Mark waren team twee dus ze speelde gelijk op het eerste veld tegen team één. Na het signaal van beginnen gingen alle teams er hard tegenin. Gelijk na twee minuten had Ricky gescoord. Daarna bleef het bij die punten en wonnen ze de wedstrijd. Ze kregen twee punten, omdat ze gewonnen hadden. Bij gelijkspel krijgt ieder team één punt en verloren geen punten. De tweede ronde begon en de omroeper over team twee dat ze tegen team drie moest spelen op veld één. Het signaal ging weer en iedereen begon weer te spelen. Dit keer scoorde Jade. Ze wonnen deze wedstrijd ook.
De pauze wed aangegeven en iedereen kreeg een flesje water. In de pauze moest Jade naar de WC. Ze ging naar een agent toe en zei:` Kan ik heel effe snel naar de WC gaan.` De agent knikte, maar zei niks. Jade liep heel snel naar de WC en ze ging in de spiegel staan tegen haar zelf praten:` Ik hoop zo dat hij me leuk vind om wie ik ben.` Ricky ging ook naar de WC toe en ging ook voor de spiegel staan en zei:` Ik hoop dat ze me leuk vind om wie ik ben.` Ricky ging ook weer heel snel van de WC af en ging nog effe naar z`n cel. Ricky liep naar een agent toe en zei:` Wil je me effe in de cel laten.` De agent antwoorde:` Natuurlijk Justin. En hoe is het met dat meisje dat je zo leuk vindt?` Ricky zei:` Stil, niet zo hard. Maar ik wil er nu achter komen of ze mij leuk vind door in haar dagboek te kijken. Meisjes zetten dat soort dingen daar altijd in.` De agent zei:` Maar als ze erachter komt dat je in haar spullen geneusd hebt. Wat dan?` Ricky zei:` Maar anders weet ik het toch nooit.` De agent haalde z`n schouders op en maakte de cel open en ging op wacht staan om te kijken of Jade eraan kwam. Ricky ging de cel in en zocht op het bureau en in de la. In de la lag Jade`s dagboek. Ricky pakte het voorzichtig. Hij keek naar de datum die erboven stond. Hij had de datum gevonden van gister en hij las heel gauw erdoorheen en zag staan:` Zo blij en hij is nu echt de ware voor mij.` Ricky glimlachte en zei heel zachtjes:` Jij ook van mij.` Ricky legde het dagboek terug in de la en zei tegen de agent:` Yep, ze vindt me leuk. Wat een opluchting.` De agent keek blij naar Ricky en zei toen Ricky weg wou lopen:` Succes Justin.` Ricky keek achterom en glimlachte naar hem. Bij de WC bleef hij effe wachten tot Jade van de WC af was en naar buiten kwam. Jade kwam op dat moment ook naar buiten. Ze liepen samen weer de gymzaal in en de wedstrijden begonnen weer.
De speaker riep weer:` Twee speelt op veld twee tegen vier.` Jade, Ricky en Mark liepen naar het veld waar ze moesten spelen. Dit was een weer een winst en de laatste wedstrijd tegen vijf ging minder goed. Ricky speelde de bal over naar Jade die onderschept werd door één van de tegen partij. De tegenpartij had de bal en scoorde. In de laatste minuut maakte Jade nog effe een voltreffer en die zat erin. De wedstrijd hadden ze gewonnen. De uitreiking begon gelijk. Een man in een net pak nam een microfoon in z`n hand en begon de plaatsen te noemen:` De derde plaats in team drie. De tweede plaats is team vijf en de eerste plaats is geworden team twee. Allemaal nog een fijne dag verder en veel plezier met de prijzen. Jade, Ricky en Mark waren aan het juichen. Rick nam Jade mee naar de gang met de WC, want daar was het lekker rustig. Ricky nam haar bij de hand en liet Jade tegen de muur staan. Ricky kuste haar op de mond en Jade was heel blij vanbinnen. Ze opende hun ogen en Ricky zei:` Ik vond je al leuk toen ik bij de cel aan kwam lopen.` Jade glimlachte heel lief en gaf Ricky een knuffel. Ze liepen hand aan hand terug naar hun cel. In de cel werd er veel gesproken over het basketbaltoernooi. Ricky zei daarop:` Je kan wel goed basketballen.` Jade zei:` Ja, jij ook heel goed.` Jade begin te gapen en begon moet te worden. Ricky zag het en zei dat ze maar beer konden gaan slapen. Jade zei:` Ja, is goed. Maar ik ga wel nog even snel in mijn dagboek schrijven.` Ricky zei:` Welterusten` en gaf Jade een nachtzoen.
Jade pakte haar dagboek erbij en schreef: ` Lief dagboek, Vandaag was echt de gelukkigste dag van m`n leven. Het was gewoon perfect. We hebben gewonnen met het basketbaltoernooi en heb ook gezoend met Ricky. Het was gewoon perfect. Ik kan nu niet veel schrijven, omdat ik heel moe ben en wil gaan slapen. Wil nu echt geen dag meer wissen met Ricky. Groetjes Jade Wades.`

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen