5
De dag was er, het bezoek kwam vandaag. Jade was vroeg wakker, omdat ze niet kon slapen. Ze had Ricky al vijf keer wakker gemaakt. Ricky vond het niet zo erg. Ricky was ook voor haar samen opgestaan zo vroeg. Het bezoek kwam wel pas in de middag. De agent kwam weer met de warme chocolademelk. Hij zag dat Jade bezorgt keek en vroeg aan Ricky:` Wat is er met haar?` Ricky zei:` Ze krijgt vandaag bezoek en is nerveus.` De agent wist wie zou komen, maar zei maar niks. Een andere agent gaf een commando aan de lieve agent:` Haal Jade uit cel acht, er is bezoek!` De lieve agent zei:` Oké, commandant.` De agent liep met de sleutel naar cel acht en maakte hem open. Hij zei:` Jade er is bezoek.` Jade vroeg voor ze gingen:` Mag Ricky mee, alsjeblieft?` De agent zei:` Ja, is goed.` Ze liepen met z`n drieën naar de spreekkamer. De deur ging open en ja hoor het was het ex-vriendje van Jade. Jade schrok ervan en wilde terug naar haar cel. Ze probeerde tegen te spartelen, maar de agent was toch iets sterker. Ricky fluisterde in haar oor:` Het komt allemaal goed hoor, ik ben bij je.` Jade liet het over zich heen lopen en ging weer gewoon mee. Ze ging tegenover haar ex-vriendje zitten en Ricky ging naast haar zitten. De deur ging dicht en haar ex-vriendje begon te praten:` Goed dat je niks hebt gezegd.` Jade riep gelijk:` Waarom heb je dit mij aangedaan, door jou heb ik geen toekomst en hoe durf je, je nog te laten zien?` Haar ex-vriendje zweeg tegenover haar. Hij stond op en ging naar Jade toe. Hij sloeg haar in haar gezicht. Ricky stond gelijk op en duwde zijn stoel naar achter. Ricky wou het ex-vriendje slaan, maar hij wist dat hij dan echt vast zou blijven zitten en hij schreeuwde heel hard:` Bewaker!` De agenten kwamen van alle kanten aan. Ze pakte het ex-vriendje in de boeien en zeiden:` Sorry, maar hij gaat maar een afkoelen in een cel op het politie bureau en niet meer hier.` Jade was aan het huilen en snikken. Ze had wel pijn. Ricky nam haar gelijk mee naar de cel en vroeg:` Gaat het weer een beetje?` Jade antwoorde snikkend:` Ik wist dat dit zou gebeuren.` Jade gaf Ricky spontaan een knuffel en ze wou niet meer loslaten. Jade fluisterde in Ricky `s oor:` Jou kan ik nu wel vertrouwen.` Ricky was blij dat te horen.
a` Avonds schreef Jade weer in haar dagboek:` Lief dagboek, Vandaag was geen leuke dag. Mijn ex-vriendje wou met me komen praten. Ik vroeg toen alleen maar waarom. Hij stond op en hij sloeg me. Ricky wou hem eigenlijk slaan, maar heeft zich ingehouden anders kon mijn ex-vriendje hem laten aanhouden en zat hij nog langer vast. Hij heeft me wel getroost. Ik weet het nu wel zeker, ik vind hem leuk. Op de dag voor hij weg weggaat zeg ik het tegen hem. Hopelijk houdt hij dan ook van mij. Groetjes Jade Wades.`
Ricky was deze dag iets eerder wakker dan Jade om haar te verassen door op haar bed te gaan zitten ne te wachten tot ze wakker werd. Ricky ging op het bed zitten, een beetje over haar heen en hij begon een liedje van Justin Bieber te zingen, U smile. Jade werd er wakker van en hoorde Ricky nog effe zingen en zei gelijk:` Jij kan mooi zingen.` Ricky zei:` Ik heb zo mijn talent.` Jade zei daarop:` Daar kan je beroemd mee worden.` Ricky keek effe de andere kant op en zei:` Ik heb dalijk een gesprek met de hoofd agent, dus ik ben er dalijk effe niet.` Jade knikte. Er kwam al gelijk een agent naar hun cel toe en zei:` Ricky wil je effe meekomen.` Ricky stond op en liep met de agent mee. Ze gingen samen het kamertje in om te praten. De hoofdagent zat al klaar om het erover te hebben. Ricky begon het gesprek:` Ik ben verliefd op iemand die niet weet wie ik eigenlijk echt ben. Ik kwam hier om te kijken of mensen me ook leuk vonden als ze niet wisten wie ik ben. Dit meisje vindt mij duidelijk leuk om wie Ricky is. Ik ben zo ook wel in het echt, maar ik lieg nu gewoon tegen een meisje die waardeert om wie ik ben.` De hoofdagent zei:` Justin, luister je kwam hier om daarvoor te kijken en dat is gelukt want wij wisten dat zij Justin Bieber nog niet kon. Ze kent je eigenlijk wel, maar alleen met een andere naam. Ik weet dat het moeilijk is om te liegen, maar zodra je het haar verteld hebt wie je bent en je het uitlegt waarom je dat hebt gedaan zal ze nog steeds om je geven op de manier dat je Ricky bent. Maar morgen is een soort toernooi van basketbal voor de gevangene. Vraag haar om met je mee te gaan. Je weet toch ook dat ze elke dag in haar dagboek schrijft en dat ze dat in het bureau legt. Kijk daar morgen avond als ze erin heeft geschreven en ze is in slaap gevallen. Dan weet je zeker dat ze je leuk vind en hoef je geheim geen geheim meer te zijn.` Ricky antwoorde:` Ja, maar dalijk wijst ze mijn identiteit als Justin Bieber af. Maar ik zal het morgen proberen als Ricky, dan kijk ik als ze slaapt in haar dagboek. Daarna wil ik hier nog niet weg. Ik wil pas weg als zij de cel uit mag. Wanneer is dat?` De agent antwoorde:` Dat is over een maand. Die tijd die je nu met haar beleeft als Ricky. Zorg dat het haar beste tijden worden dat ze niet kwaad op kan blijven als je haar verteld dat je Justin Bieber bent.` Ricky zei:` Ik ga er gewoon het beste van maken.` Ricky liep terug naar zijn cel. Hij vroeg gelijk aan Jade:` Wil je morgen dat basketbaltoernooi met mij doen?` Jade antwoorde:` Lijkt me leuk. Dat is dus een date in de gevangenis.` Ricky glimlachte.
Het was alweer avond en Jade schreef weer in haar dagboek:
` Lief dagboek,
Vandaag moest Ricky op gesprek met de hoofdagent, dus ik was heel eventjes alleen. Maar toen hij terug kwam vroeg hij me om morgen mee te doen aan het basketbaltoernooi onder alle gevangenen. Ik zei gelijk `lijkt me leuk, dat is een date`. Zo blij en hij is nu echt de ware voor mij. Hoop dat hij niet zo uit de gevangenis hoeft, want ik zit hier nog een maand. Ik ben sowieso wel goed in basketbal dus dat gaat helemaal goedkomen. Ik hou van sporten en ik hoop hij ook. Morgen word de tijd van mijn leven.
Groetjes Jade Wades.`
Er zijn nog geen reacties.