4
De agent die Jade geloofde met haar verhaal kwam bij de cel van Jade aan en bracht haar weer warme chocolademelk. Deze keer ook voor haar celmaatje. Ricky lag nog te slapen. Jade pakte het dienblad van de agent over en zette het op het bureau. Jade maakte Ricky wakker. Ze klom naar boven via het trapje van het stapelbed. Ze fluisterde tegen Ricky:` Ricky opstaan, we hebben warme chocolademelk gekregen.` Ricky werd langzaam wakker en zei:` Oh lekker, waar hebben we dat aan te danken?` Jade antwoorde:` Hier is een agent die mijn verhaal gelooft en hij vindt het onzin dat ik vast zit, daarom probeert hij het hier naar mijn zin te maken.` Ricky zei heel slaperig:` Wat lief van hem. Maar wat is je verhaal dan?` Jade pakte de warme chocolademelk erbij en begon te vertellen:` Ik had iets met een jongen. Ik was heel smoor op hem, maar op een gegeven moment vroeg hij me te gaan stelen en drugs te dealen met vrienden van hem. Ik wou het eigenlijk niet, maar deed het voor hem. Slechte keuze als ik er nu nog aan terug denk. Het stelen en dealen ging een tijdje goed, tot ik werd aangehouden en hier terecht kwam. Ik had mijn verhaal verteld of ik het al eerden had verteld. Ik was ook nog niet eens bang. Een agent geloofde mijn verhaal, dat is die wat mij altijd chocolademelk brengt. Ik heb veel respect voor hem en ik weet heus wel dat hij me hier uit wil hebben, maar hij heeft geen hoge rang. Hij heeft hier dus niet veel te vertellen. Ik had in het begin dat ik hier zat veel wraak in me, ik wilde hem dood hebben, mijn ex-vriendje. Maar nu wil hem alleen maar vragen, waarom?` Ricky was heel aandachtig aan het luisteren of hij er zelf bij was. Hij was er zelfs stil van. Jade vroeg:` En wat brengt jou dan hier?` Ricky vertelde:` Ik weet het eigenlijk zelf niet meer. Of ja ik weet het wel, maar ik wil het er eigenlijk niet over hebben.` Jade respecteerde dat en zei:` Je hoeft me ook niet alles te vertellen.` Ricky glimlachte naar Jade. Jade werd er zelfs een beetje rood van en draaide haar hoofd effe van hem af, maar Ricky had het wel in de gaten.
Een agent kwam weer naar de cel van Jade en Ricky toe en zei tegen Jade:` Je krijgt morgen bezoek.` Jade vroeg:` Van wie dan?` De agent zweeg en trok zijn schouders op. Jade begon gelijk tegen Ricky te praten:` Dalijk is het mijn ex-vriendje of mijn ouders. Die me nu toch niet meer mogen.` Ricky zei:` Als het je ex-vriendje het is ga ik wel met je mee om te praten.` Jade vond het een goed idee en had het gevoel dat hij echt de ware voor haar was.
Jade begon in haar dagboek te schrijven:
`Lief dagboek,
Volgens mij begin ik Ricky nu echt leuk te vinden. Hij wilt me al helpen met het gesprek morgen. Met wie weet ik niet, maar als het mijn ex-vriendje is dan helpt hij me. Echt lief van hem. Nog steeds niet tegen hem zeggen, hé? Hoop natuurlijk wel dat hij het niet is, mijn ex-vriendje. Ik heb vandaag ook mijn verhaal aan Ricky verteld en hij was en stil van. Hij heeft echt respect voor meisjes. Hij luistert naar je en dat vind ik heel erg fijn.
Groetjes Jade Wades`
Er zijn nog geen reacties.