{35} Arena - Orlando Lumberjack
Ik begin sneller en sneller te lopen, weg van de woestijn, er kunnen hier overal tributen op de loer liggen.
Na het bloedbad ben ik Benoit en Bernice kwijtgeraakt, ze zullen hier ook wel ergens in de buurt zijn, misschien aan de andere kant van de arena, of in het slechtste geval dood. Gelukkig is er al wat begroeiing in tussen de rotsen en het zand, en daarmee bedoel ik om de 10 meter een boompje.
Vele kleine Rotsen maken een hele moeilijke arena om op te lopen, en nu komen er overal wat meer bomen.
Ik stop met lopen, maar stap snel. als ik loop geraak ik uitgeput, en ik gun me nog geen water om op te drinken.
Ik weet het, ik heb 9 liter water, wat superveel is. maar op een dag zal het superweinig zijn.
Er gaat een kanonschot af.
Dat betekend dat het bloedbad is afgelopen. Welgeteld tel ik 9 doden. 15 van de 24 leven nog.
Ik probeer op zoek te gaan naar een waterbron, maar daarvoor moet ik dieper in het bos gaan, en het kan zijn dat dat nog 50 kilometer verder is, of misschien is hier zelfs geen bos. De rotsen vormen een prima beschutting, en ik ga eens mijn Rugzak Checken. Al mijn spullen in het geheel zijn:
Een lederen riem met dubbele schede, een kromzwaard en een zilveren sikkel.
In de rugzak zitten mijn waterflessen, en het touw dat ik gebruikt had om te klimmen.
Het is stilaan aan het donker worden. In de bruine rugzak zit een groot stuk zilverpapier, met aan de andere kant een goudkleurige laag.
Het wordt gebruikt als deken, de ene kant dient om je warmte bij te houden, de andere om je koelte bij te houden. Dit is superhandig voor in een woestijn, waar de dagen snikheet zijn en de nachten ijskoud. Ik kijk voort.
Een pakje Crackers en een kippenbil, dus dan heb ik mijn eten voor vandaag al.
Een vuursteen, een chopper, een paar sokken en een opgerold stuk perkament.
Ik rol het langzaam open, en ik zie wat er op komt. een kaart. ze hebben me net gewoon een kaart van de arena gegeven.
Zoiets hebben de tributen nog maar 1 keer meegemaakt, en dat was in de 30ste hongerspelen, zei mijn Opa.
Ik zie de gele kleur van het zand er op, en in de midden een grote rots met de hoorn erop.
Dan zie ik al de rotsen, die rond de grote zandvlakte staan. en helemaal noordelijk van de Arena, een bos, jaja, gewoon een bos.
In het westelijke gedeelte van de arena zie ik dat de Oranje kleur van de rotsen verandert in een muisgrijze kleur, en dat er meer groen in voorkomt.
Daar stroomt er ook een riviertje, terwijl er een klein meer is in het bos noordelijk. Ik zit helemaal oostelijk, aan die kant zie ik een heel klein beetje donkerblauw. zou daar ook een waterbron zijn? of is dit een list van de spelmakers, om me naar water te leiden terwijl er eigenlijk iets heel anders is, maar de andere dingen proberen zo getrouw mogelijk weer te geven? Ik weet het niet. maar ik besluit om de kaart niet te vertrouwen, je weet nooit.
Naast al die spullen zit er ook een zaklamp in de tas, alleen beroeps hebben daar iets aan, of mensen met een uitgebreid bondgenootschap.
Dat licht verraad je aanwezigheid
Als laatste in de rugzak, wat ik eerst niet had gezien, onder een valse boden, zitten 3 staafjes Dynamiet.
Door in district 12 al geleerd te hebben hoe je dingen moet opblazen, voor later in de mijnen te gaan werken weet ik hoe je ze kunt gebruiken.
Dynamiet, zo kan ik een opslagplaats laten ontploffen, of een kamp, ik grijns bij de gedachte dat ik de beroeps daarmee in de val kan lokken.
Dit is de beste rugzak die ik maar had kunnen wensen.
Deze woestijn is o zo anders dan district 12, al dat zand, in vergelijking met de bossen, is afschuwelijk.
Er zijn nog geen reacties.