6.
'Er is zoveel keuze, wat is hier het lekkerst?' vroeg ik aan Jacob.
Ik keek hem afwachtend aan.
'Ben je hier nog nooit geweest?'
Ik schudde mijn hoofd.
'Alles is hier lekker, maar de kabeljauw met asperges is het lekkerste' antwoorde hij.
Ik lachte ' Dan neem ik de kabeljauw'
'Ik denk dat ik hetzelfde neem'
Toen de ober de bestelling had opgenomen. Praatten we wat over koetjes en kalfjes.
'Heb ik al gezegd dat je er prachtig uitziet?
Verlegen schudde ik mijn hoofd.
'Je ziet er prachtig uit' zei hij lief.
' Dank u'
Na het hoofdgerecht bestelden we nog een dessert. Jacob nam de sabayon en ik nam de trio van chocolademousse. Het was echt een leuk restaurant waar er zeer lekker eten geserveerd word. Ik ga hier zeker nog terug komen. Na het eten gingen we nog iets drinken in een café wat verderop. Jacob was echt een sympathieke man en aangenaam gezelschap maar toch waren de vlinders er niet. Misschien zou dat nog komen naar hoe beter ik hem leer kennen. Het afscheid was redelijk ongemakkelijk.
'Bedankt het was een gezellige avond' zei ik lachend.
'Vond ik ook, moeten we zeker nog een keer doen'
'Ja dat is een goed idee'
' Euh.. Dag Severine'
Hij drukte een kus op mijn wang en draaide hem om. Het was al na twaalf toen ik thuis kwam. Ik poetste mijn tanden en kroop in mijn bed.Ik was doodmoe van de vorige nacht zo weinig slaan en viel direct in een diepe slaap.
Ondertussen waren er al 4 weken voorbij en op het werk ging alles zoals het moest. Behalve als ik Steven tegenkwam( Ik noemde hem in mijn gedachten Steven). Dan begon ik te blozen en voelde ik me tot hem aangetrokken, ik probeerde het zoveel mogelijk te verbergen voor hem en denk dat dat wel lukt. Tijdens de vergaderingen probeer ik zoveel mogelijk aan het werk te denken, maar meestal komen er wel gedachten bij mij op over hoe hij mij aanraakt. Ik heb al verschillende dates gehad en hoop telkens dat ik bij iemand hetzelfde gevoel heb als bij Steven maar dat gebeurt niet. Ik wil die aantrekkingskracht niet voelen voor mijn baas. Hij zou het eens moeten weten dan ben ik direct mijn job kwijt. Met Jacob had ik nog een date gehad maar we kwamen er samen uit dat het beter is als we vrienden blijven. De laatste vier weken gingen we veel samen weg en ondertussen was hij al mijn beste vriend geworden. Ik kon over alles met hem praten maar dat van mijn baas durfde ik toch nog niet te vertellen. Annie had wel door dat er iets scheelde. Want ik probeerde hem zoveel mogelijk te vemijden en dat viel natuurlijk op omdat Annie continu bij mij was.
Het was terug donderdag en ik was onderweg naar de vergadering met Steven. Toen ik wachtte op de lift kwam Angie bij me staan. Mijn humeur zakte tot nul.
'Ga je weer gaan aanpappen met de baas?' Zei ze kil
Ik keek haar aan maar probeerde ze verder te negeren.
' Hij moet toch niets van jou hebben, Hij heeft zijn zinnen al op iemand anders gezet'
Ik zuchtte 'Op wie dan wel? Laat me raden ... op jou ...?'
'Ja, hij kijkt continu naar mij en lacht telkens dat ik in zijn buurt ben.'
'Haha, Laat me niet lachen.'
De lift kwam juist aan en ik moest naar de 4de verdieping en Angie naar de 2de.
'Ik weet het zeker en ik word sowiezo gepromoveerd tot hoofdredacteur, want jij bakt er niets van.'
' We zullen wel zien'
Er zijn nog geen reacties.