{26} Training - Jordan Moonshine
Na heel wat samen met de beroeps geoefent te hebben is het tijd om te eten. We gaan naar de lunchzaal.
Octavia vraagt sluw of district 4 alleen met district 1 kan eten, zonder andere tributen. Ocean zegt snel oké, maar Vulcan aarzelt.
Hij heeft ondertussen al een goede band met Lia en Edmund, maar uiteindelijk geeft hij een knikje, zonder dat hij door heeft over wat het gaat.
Ik weet meteen wat het betekend, Octavia wil een plan maken om mij te vermoorden, van Ramon ben ik zeker dat hij wil meedoen, en Ocean zal misschien ook akkoord gaan. er is maar één mannier om dat te stoppen. Het vissersmeisje uit district 4 moet dood.
Heel even denk ik dat Ocean akkoord gaat gaan, en Vulcan uiteindelijk ook volgt. dan zal ik niet meer bij de troep horen, maar appart staan, met alleen maar Orlando als bongenoot. Maar Octavia heeft Ed en Lia ook uitgesloten, dus deze twee zullen ook wel aan mijn kant staan.
Ik blijf bij mijn oplossing. Octavia moet dood.
Toch begin ik te twijfelen aan het feit dat Vulcan het aanbod zal afslaan, dus ik ga aan een tafel zitten waar Orlando zit, samen met het kleine jongentje van de loopwedstrijd. Lia en Ed volgen. 'Hey' zeg ik vrolijk. 'Hallo Jordan, kom er bij zitten' antwoordt de lieve jongen lief. 'Dankje, mogen m'n vrienden ook?'
'Natuurlijk.' Dus we gaan allemaal aan die tafel zitten.
'Hoe komt het dat jullie niet bij 1 en 4 zitten?' vraagt de j ongen met donkere huidskleur, die Casim blijkt te heten.
'Zie je dat gemeen meisje?' vraag ik. hij knikt. 'Wel, zij heeft gevraagd om onder 4, of eigenlijk 8 ogen te spreken met hen.'
Ik zie medelijden in de ogen van de kleine jongen, ookal hoeft hij totaal geen medelijden met beroeps te hebben.
'Jij heet Jordan hé?' vraagt hij. verbaasd antwoord ik: 'Ja, waarom?'
'Omdat ik ooit al eens het gemene meisje tegen Vulcan iets heb horen zeggen met je naam, en het woord vermoorden.' Hij is heel kalm.
'En wat zei hij?' vraag ik onrustig. 'ik heb het niet percies gehoord, maar zijn gezichtsuitdrukkingen toonden aan dat hij dat belachelijk vond.
'En wat vond het meisje uit 1?' vraagt Lia, nieuwsgierig.
'Niets, ook haar gezicht stond uitdrukkingsloos, maar ik zou haar toch niet helemaal vertrouwen, als ik jullie was.'
'Dankje' antwoordt ze. 'Ze moet dood.' zegt Edmund tenslotte.
'Al een plan?' Dit keer is het Orlando zijn stem.
'Niet echt, want we houden vooral ook rekening met Swaggerboy.' Lia.
'Swaggerboy?' vraagt Lando.
'Ja, zo noemen we de jongen uit district 3, die grote met zijn muts en baard.' antwoorden Lia en ik in koor.
'Een geboren Vechter, we wouden hem eerst mee in de troep, maar hij had het voorstel afgewezen.' zegt Edmund.
Ik vind het plots heel raar dat beroeps zo sociaal omgaan met 11 en 12, terwijl Lando en Cas er niet eens bij horen.
Na dit loopt ons gesprek wat vlotter, het gaat over het E ten, het Capitool en hoe we in de arena voornaamst voedsel kunnen vinden.
Nu delen we onze informatie volledig met elkaar. maar als het er op aan komt, zijn al deze 4 mensen, ookal zijn het de 4 beste onder de tributen
totaal niet te vertrouwen.
Er zijn nog geen reacties.