Blacky en Moony
Eva's P.O.V.
Vandaag was een grote dag. Ik was samen met mijn vriendin Fauna naar de manege gefietst, iets vroeger dan normaal, omdat er twee nieuwe paarden waren gekomen. Toen we eenmaal onze fietsen op het terein hadden geparkeerd, en naar de weilanden toe liepen, werden we pas echt zenuwachtig.
Zouden ze leuk zijn? Hoe zouden ze er uit zien?
Allerlei vragen dwaalden door mijn hoofd, en waarschijnlijk ook door Fauna's hoofd, want zij bleef verbazingwekkend stil.
"Zouden ze leuk zijn?" vroeg ik toen maar, om de stilte te verbreken.
"Natuurlijk zijn ze leuk!" zei Fauna, haar blonde haar uit haar gezicht wrijvend, "Heeft Bella ooit een verkeerd paard gekocht?"
Ik glimlachte. We werken hier al bijna anderhalf jaar, en Bella, de eigenaresse, had een geweldig gevoel voor paarden. Zij was dan ook de reden dat deze plek zo succesvol was. Vooral het fokken van Friezen was haar specialiteit, en ze hield zich bezig met het zo raszuiver mogelijk houden de veulens.
Iets later stonden we tegen het hek van een weiland aangeleund. In het gras stonden twee paarden, een Fries en een Haflinger, ons wat moeilijk aan te kijken. De Fries was indrukwekkend en elegant, met flinke sokken en lange, golvende manen. Zijn zwarte vacht glansde blauw in het zonlicht, terwijl hij luid briesend naar ons toe draafde.
Het andere paard schudde met zijn hoofd, en bleef op een afstandje. Hij was aardig groot voor een Haflinger, en ook iets donkerder. Zijn lange blonde manen bedekten beiden kanten van zijn hals en een groot deel van zijn voorhoofd.
Fauna aaide het zwarte paard over zijn neus. "Ik ben benieuwd hoe 'ie onder het zadel is," zei ze.
"Ik ook," zei ik, "Maar het zijn wel hengsten, dat had Bella me verteld. En ik heb nog nooit eerder op een hengst gezeten."
"Het komt vast wel goed! Bella zou ons toch niet vragen om ze uit te proberen als ze niet wist of wij het wel aankunnen?"
Wederom glimlachte ik, en vanuit mijn ooghoeken zag ik Bella aankomen lopen. Haar donkere krullen heeft ze in een staart gebonden, en zoals altijd heeft ze donkergroene oogschaduw op.
"Hallo meiden!" zei ze opgewekt, "Jullie hebben al kennisgemaakt met mijn nieuwste aanwinsten, zo te zien."
We knikten enthousiast, maar toen vroeg Fauna, "Hoe heten ze eigenlijk?"
"Nou, de Fries heet Orion's Black Star en de Haflinger heet Lunard's Radiant Moon." zei Bella, "Maar ja, jullie weten hoe dat gaat met raszuivere paarden.Ze krijgen allemaal van rare, lange namen, dus heb ik ze roepnamen gegeven, Blacky en Moony."
Het was niet moeilijk om te zijn waar Bella de namen vandaan had. Moony had een bles in de vorm van een wassende maan, en Blacky was, nou ja, zwart.
"Hebben jullie zin om een stukje te rijden?" vroeg Bella. In haar handen hield ze twee halsters, een rode en een groene. "Ik heb hun tuig al klaargezet in het stalgebouw, nu moeten jullie alleen nog uitvechten wie op wie gaat."
Reageer (1)
Oké. Die is obvious. Blacky, Sirius. Moony, Remus.
1 decennium geleden