Hé hé... sorry jongens het heeft even geduurd, ik weet het. Allemaal een happy new year, en SHERLOCK!!!
Vanavond the sign of three, gaan jullie ook helemaal dood?
Geniet van dit hoofdstukje lieverds.

'Geloof me, je raakt er snel aan gewend. Dat is mij ook gelukt.'
Chiron had Elysia voorgesteld aan Percy, een halfgod, en de zoon van Poseidon. Hij had opdracht gekregen om haar mee te nemen naar wat mensen... Ze had het niet helemaal kunnen volgen.
'Ik hoop het. Ik vind het nog steeds een beetje moeilijk te geloven dat ik een paar minuten geleden nog in een tent zat met heer Elrond, dokter Carlisle Cullen, en Aslan de leeuw. Maar wat moest je nou ook alweer met me gaan doen van Chiron?'
Percy lachte. ' De raad wil dat ik eerst met je naar Cordelia ga, en vervolgens naar Rachel, ons orakel dat mee gekomen is uit kamp halfbloed. Nadat we bij hen geweest zijn, wil Aslan dat ik je naar een van de kinderen van de controle kamer breng, die zich verder over je zullen ontfermen. Maar ik denk dat een kleine rondleiding door het kamp ook geen kwaad kan.'
'Kinderen van de watte?'
Elysia had genoeg tv gekeken en op tumblr gezeten, om van de meeste dingen hier wat af te weten. Ze wist van de shipping termen, alles van de fanfiction's, en met Canon en OTP kon ze ook wel redelijk uit de voeten, maar "kinderen van de controle kamer"... Dat zei haar niets. Al had May het ook al over een controle kamer gehad...
'Het is nogal een lastig verhaal, maar ik vermoed dat beter ik het je kan uitleggen, dan bijvoorbeeld sherlock. Of misschien Sam of Dean, van hun zou je het ook nog wel begrijpen. Iedereen vertelt het verhaal op een andere manier.'
'Oke... Ik denk dat ik luister.'
Bij een groepje bomen die ze tegenkwamen, lagen wat zwerfkeien, en Percy gebaarde dat ze er op eentje moest gaan zitten. Zelf ging hij op een andere zitten.
'Goed... Je weet dat op tumblr duizenden fandoms rondzwerven. Sherlock, doctor who, supernatural, The hungergames, Harry Potter, noem het zo maar op. Dat kan je volgen?'
Elysia knikte.
'De meeste mensen op tumblr zijn knettergek, shippen overal en nergens. Sommige cross-overs zijn ook te gek voor woorden, zoals Johnlock bijvoorbeeld. Om er voor te zorgen dat het niet als een warboel door elkaar gaat lopen, is er iets nodig... En wat er wordt gebruikt om het niet door elkaar te lopen... Laat ik het zo zeggen, de locatie waar er voor word gezorgd dat niet alle fandoms door elkaar lopen, en geordend blijven, wij noemen dat de controle kamer.'
'Oke... Ik ben verrast dat ik het tot zover nog volg,' antwoorde Elysia.
'Ik vind het anders al knap dat je het tot hier nog volgt,' grijnsde Percy. 'Goed, waar was ik... Geen enkel levend wezen uit de werelden van de fandoms weet wat er precies gebeurd in de controle kamer, alleen dat er mensen zijn die er in de controle kamer voor zorgen dat het hier geen gekken huis word. Die mensen, dat zijn de kinderen van de controle kamer. Ze hebben vele namen, de een noemt ze engelen van het controle rijk, anderen noemen ze "strijders van het fandom land". Volgens Chiron gaat er nooit iemand zijn die precies alle namen uit z'n hoofd kent. Is de term "controle kamer" tot zover helemaal duidelijk voor je?'
'Ja hoor. Ga verder.'
'Ongeveer een jaar, misschien anderhalf jaar geleden, toen veranderde alles. Ik weet nog... Het was zomer, we waren in kamp halfbloed, niet anders dan normaal. Ik weet niet of je vlaggenroof kent?'
Elysia knikte.
'Ik was de aanvoerder van team blauw, en we waren op ons gebruikelijke terrein. Samen met Annabeth sloop ik door de bossen. En dat was het moment...'
Percy slikte even.
'Volgens Teddy was het een dementor. Een gedaante in het zwart, met een rochelende adem, zweefde bij ons door de bossen. We hadden het koud, zo koud... Hij had ons bijna te pakken, ik stond als verlamd. Toen schreeuwde iemand ineens iets, en kwam er een lichtgevende Jakhals uit de bosjes, en de dementor verdween. Dat was het moment dat Annabeth en ik Rowan ontmoetten, en voor iedereen in elke fandom zijn of haar leven voorgoed zou veranderen.
Chiron riep een spoedvergadering bij een van de aanvoerders van elk huis, en Rowan vertelde dat...dat...'
Elysia zag dat Percy even naar woorden zocht. Hij vond het moeilijk dit te vertellen, iets wat ze héél goed kon begrijpen.
'Rowan vertelde dat ons leven maar al te vlug zou gaan veranderen. "Jullie denken dat jullie wereld de enige wereld is. Een wereld met half goden en goden, die strijden tegen de titanen, alles wat in de Tartarus zit, en Gaia. Maar ik heb nieuws voor jullie," zei ze.
"Jullie wereld maakt deel uit van een veel groter geheel, de tumblr wereld, samen met nog vele, en vele andere werelden, ook wel fandoms genoemd. En het gene wat deze werelden controleerde, de controle kamer... Die is ontploft. In verschillende werelden hebben de kwaden zich al verenigd, en wat Meneer Jackson en Mevrouw Chase gezien hebben, is een dementor, afkomstig uit de Harry Potter wereld. Ik neem aan dat sommigen van jullie die boeken al eens gelezen hebben?" Als antwoord gingen een paar handen de lucht in. "Mooi," vertelde Rowan toen,' ging Percy Verder.
'" De harry Potter fandom is net zo'n wereld als die van jullie. Binnen nu en een uur moeten jullie naar de Narnia wereld worden geëvacueerd, voor jullie eigen veiligheid. Ik ken jullie wereld, en ik zie het al gebeuren dat er mensen zijn van jullie huis die willen blijven om te vechten. Zeg tegen hen dat zij mogen blijven als ze willen, maar dat is geheel op hun eigen risico."'
'En wat gebeurde er toen?' Vroeg Elysia aan Percy.
'Binnen een uur stonden wij met onze spullen klaar. Annabeth en ik wilden eigenlijk ook meevechten, maar Chiron hield ons tegen. Clarisse, de dochter van Ares, zou de leiding hebben over het kamp, om het te verdedigen. Chiron en Meneer D wilden dat Annabeth, Gover, een andere vriend van me, en ik mee zouden gaan naar de wereld van Narnia. Ze hadden het vermoeden dat er nog grotere problemen zouden komen. En toen kwamen we dus hier terecht.'
Percy wierp even een blik op de lucht, die een oranje gloed had gekregen.
'De avond valt, dat is goed. Het wordt hoog tijd om Cordelia op te zoeken.'

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen