Foto bij 1.

Picture: Severine Adams

Severine Adams was al heel de ochtend zenuwachtig. Ze was vandaag extra vroeg opgestaan omdat ze voor het eerst haar nieuwe baas ging ontmoeten. Nadat ze een half uur voor de spiegel had gestaan en verschillende kledingstukken had aangetrokken was ze eindelijk klaar om te vertrekken. Normaal is ze maar altijd juist op tijd, maar nu was ze vijftien minuten te vroeg, ze wou een goede eerste indruk maken. Toen ze op de lift was aan het wachten klopte er iemand op haar schouders. Ze schrok ervan en ze draaide zich razendsnel om. Toen ze zag wie het was, was haar humeur nog meer verpest. Het was Angie een collega van haar die erop uit was om haar baan af te pakken. Angie had al verschillende dingen gedaan en gezegd tegen hun vorige baas Thomas Bonnes over Severine die niet juist waren, het had Severine bijna haar baan gekost. Gelukkig kon ze alles goed uitleggen en vertrouwde Thomas haar. Ze werkt er al zeven jaar, de eerste zes jaar als redacteur en vorig jaar had ze de job gekregen van hoofdredacteur. Nadat Thomas haar had overtuigt om haar kandidaat te stellen moest ze het opnemen tegen Angie Syne. Sindsdien doet Angie er alles aan om haar baan in te pikken.
‘Ja wat is er?’ zei ik kill.
‘Sinds wanneer ben jij zo vroeg? Of wil je soms met de nieuwe baas aanpappen?’ reageerde ze fel.
Ze deed echt mijn bloed koken . ‘ Ten eerste gaat jou dat niets aan en ten tweede …. ‘ Ze liet me niet eens uitpraten en liep boos weg. ‘Slijmbal’ riep ze nog toen ze bijna om de hoek was. Toen ik aankwam aan mijn bureau zat Annelies al aan haar bureau. Annelies Stewart was sinds vier jaar een collega van mij en van in begin klikt het al tussen ons. Sindsdien is ze mijn beste vriendin.

‘Hey hoe was je weekend?’ vraag ik.
‘Oh Severine het was fantastisch, Jonas heeft mij zaterdagavond meegenomen op restaurant omdat we 3 jaar samen waren en op het einde van de avond heeft hij mij ten huwelijk gevraagd, het was zo romantisch’ zei ze enthousiast. ‘ ‘Proficiat Annie ik ben zo blij voor jou, jullie zijn echt het perfecte koppel.’
Ik noem haar al Annie sinds ze hier is komen werken en dat is zo gebleven.
‘Ja hij is echt geweldig, ik ben zo gelukkig.’ Ik liep naar haar toe en gaf haar knuffel. Ze verdient het om gelukkig te zijn en Jonas is een goede man.
‘Genoeg over mij, hoe was jou weekend?
‘Niet veel speciaals, ben bij mijn ouders langs geweest.’
‘Hoe was het daar? Je hebt ze toch de groeten gedaan van mij he?’
‘Het was wel leuk, maar mijn moeder bleef maar zeggen dat ik een goede man moet zoeken. Ja ik heb de groeten gedaan en ze vroegen wanneer je nog eens meekomt?’
‘Ja het is al weer veel te lang geleden, volgende keer ga ik mee, je hebt nog tijd je bent nog maar 28.’
‘ Ik ben wel drie jaar ouder dan u en je gaat al trouwen maar ik zie wel wat er gebeurt, het is niet dat ik hopeloos op zoek ben. ’
‘ Je hebt gelijk, niets overhaasten. Heb je trouwens onze nieuwe baas al ontmoet.’
‘Nee maar we zullen hem wel zien vandaag en nu snel aan het werk voor hij binnenkomt en ziet dat wij nog niet aan het werk zijn.’ Annie knikte en begon aan haar werk. Rond tien uur ging in naar de kopieerhok, ik moest veel koppies maken en het duurde zeker een half uur voor ik terug was op mijn bureau.

Reageer (2)

  • MainStar

    leuk 1 kudo waard

    1 decennium geleden
  • Iemand202

    Echt een tof stukje^^ik ben benieuwd naar t volgende hoofdstuk...
    heel goed geschreven hoor ^^
    Doe zo voort je hebt een abo en kuddo van me ^^

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen