¤ OO1.
Een zijde streek van zonlicht straalt over de straten en gebouwen van London, nieuwjaar is gevierd en we gaan de 4e maand van 2014 in. Charleen trekt haar jack en boots aan en verlaat het appartement. Haar klasgenoot, Miranda Fronburg, wacht haar op bij de Underground waar ze samen naar school gaan. Danique heeft later op de dag pas les dus die ziet ze vaak pas weer thuis.
Miranda is niet echt een prater, ze heeft bijna altijd muziek op staan en houd gesprekken het liefst zo kort mogelijk. Ze is wel ongelooflijk weg van de boyband One Direction. Als de meiden bij het spoor wachten op de tram wordt er omgeroepen dat hun metro een kwartier later vertrekt.
De metro arriveert al snel en de meiden nemen plaats naast elkaar. Na tien minuten komt de metro in beweging en ook Charleen stopt haar oordopjes in haar oren. Haar afspeellijst zet ze op shuffle. Verschillende genres muziek komen voorbij en steeds meer klasgenootjes van haar nemen plaats in de coupé.
Miranda stoot Charleen zachtjes aan als ze iemand ziet met een zwarte schoudertas waar groot 1D op staat. Ze kijkt Miranda even voorspelbaar aan en ze trekt haar wenkbrauwen op. Miranda opent het menu van haar iPod en laat zien waar ze naar luistert. "One Direction - What Makes You Beautifull."
Het is mooi om te zien hoe ze helemaal opgaat in haar fandom.
Na een reis van 24 minuten verlaten ze de trein en lopen de meiden de trappen op, de Underground uit. Charleen drukt op het knopje van de stoplichten en wacht op het juiste teken. Bij groen steken ze over en lopen ze het schoolplein op waar Charleen Miranda achterlaat. Charleen loopt door naar binnen en zoekt naar haar kluissleutel. Twee gangen verder duwt ze de helft van haar boeken in haar kluisje en pakt ze haar agenda er uit. Ze sluit het metalen kastje en verplaatst zich naar de derde verdieping waar ze biologie krijgt. Ze neemt plaats op het bankje en niet veel later kan ze haar lokaal in.
Miranda komt nog net op tijd door de deur gelopen en neemt plaats naast mij.
"Char! Lindsey heeft nog twee kaartjes voor One Direction! Ga je mee?" Even kijkt ze Miranda gek aan. "Wat heb ik daar te zoeken?" Ze stoot Miranda aan en opent haar boeken.
"Luister, ze heeft V.I.P kaarten, anders heeft ze er eentje voor niks gekregen en ze weet niemand anders om mee te nemen. Toe?" Charleen zucht diep en stemt dan in. "Maar ik ga me er niet speciaal op kleden!" Miranda knikt trots.
De dag ging al snel voorbij en samen met Lindsey spreken ze af wat de planning precies is. Het concert is over een maand dus die avond daarvoor slapen ze bij Lindsey en ze vertrekken vroeg. Miranda verheugd zich er al op terwijl Charleen spijt krijgt dat ze 'ja' zei.
Eenmaal thuis laat ze zich in de sofa vallen en ze pakt haar iPhone. 'Dan, hoe laat ben je thuis?' Stuurt ze over Whatsapp. Wachtend op antwoord maakt ze zichzelf een mok chocolademelk en pakt ze een wafel uit de kast.
"Al thuis hoor!" Roept Danique van beneden. Ze sluit de deur achter zich en plaatst zich naast Charleen. "What's up, Char?"
Even twijfelt Charleen of ze het zal vertellen. Twijfelend bijt ze kort op haar lip.
"Okay, luister.." Begint ze zachtjes. Danique luistert aandachtig naar het verhaal van Charleen en krijgt grote ogen bij het moment dat ze One Direction noemt.
Danique blijft haar half jaloers aankijken tot ze aan het eind van haar verhaal is. Gelukkig overdrijft Danique niet en laat ze het onderwerp achter zich.
~
Er zijn nog geen reacties.