{19} Training - Orlando Lumberjack
Bij het eten zit ik bij Casim aan tafel. Ik zie dat de jongen uit district 3 helemaal alleen zit.
Zijn vijandige norse uitstraling schrikt mensen af dat zelfs zijn districtsgenoot niet bij hem wil zitten.
Ik zie Jordan lachen en doen bij de beroeps. 'Zo, waar ben jij zoal goed in?' vraag ik aan Casim.
'Ik kan redelijk goed spioneren en lopen' zegt hij. 'Maar daar houdt het ongeveer bij op, jij?'
'Klimmen' antwoord ik ongetwijfeld. Wat denk je er van om na de loopwedstrijd eens naar de grote klimmuur te gaan? vraagt Casim.
'Ja, Ik wist niet eens dat er een klimmuur was, waar is die?' vraag ik. 'In het Digitale gedeelte' antwoord hij. 'ik heb daar gisteren veel zitten oefenen.'
Ik zie een gouden kettinkje zitten onder zijn hemd. 'Wat een mooi amulet' zeg ik aan hem. 'Dankje, het komt uit mijn district' zegt hij wanneer hij het bovenhaalt.
'Wie staat er op?' vraag ik als ik een schattig klein gezichtje zie. 'Lorenzo, mijn broertje van 5 jaar, ik heb beloofd aan hem dat ik zal winnen' zegt Casim vastberaden. 'Wat dapper.' antwoord ik, terwijl ik nog niet bessefte dat ik dat ook aan Thomas had gedaan, die op mijn amulet staat.
Over de hongerspelen praten is pijnlijk, zowel over de trainingen als over de arena. maar over thuis praten is ondraaglijk.
'Ik hoop dat je je belofte nakomt voor hem' antwoord ik. 'Zal ik doen' antwoord Casim met een smile op zijn gezicht.
Ik zie zijn brooddoos en ik herinnerde hoe 1 van mijn vrienden, een bakkerszoon over de verschillende broden uit districten vertelde.
Na het eten maken we ons klaar voor de loopwedstrijd. we worden naar een hele grote zaal geleid waar er een grote atletiekpiste staat.
Het is een soort aflossing. het is de bedoeling dat we om het eerst samen met je districtsgenoot 1600 meter loopt. elk 800 meter.
De meisjes mogen beginnen. er zijn 12 vakjes in de plaats van 8, wat zeer vreemd is voor een piste.
De tributen zetten zich klaar ik ik knipoog naar Jordan. ze lacht naar me en fluistert iets tegen me, maar ik versta haar niet want we mogen nog niet bij onze districtsgenoten staan. ik geef Casim die naast me staat een high-five voor het begin. we hebben het nadeel dat we in baan 12 lopen, de uiterste baan. Natuurlijk mogen we daarom wel wat meters voorsprong op 11, die dat heeft op 10 en zo verder.
'On your marks' klinkt het. Jordan zet zich klaar. 'Get set' 'Go! ' iedereen sprint zo hard als ze kunnen naar voren, eerst loopt Jordan aan kop maar het grote meisje uit 11 springt naar voren en neemt die positie snel over. district 1, 2, 3 en 4 komen terug en ik zie dat district 7, 6, 5, 8, 10 minder in vorm zijn dan de rest.
Op dat moment zie ik dat het meisje uit 6 zich mistrapt waardoor ze uitsliert en zo struikelen 7, 8 en 9 ook. een erge valpartij, gelukkig zie ik Jordan nog lopen.
Er zijn nog geen reacties.