7. R.I.P Protectors
Enjoy
‘Eindelijk zijn we in het bezit van de vergiftigde hamers!’ schreeuwde Yin. Tigris en Draconem brulde van blijdschap en ik wist dat wij nu ver in het nadeel waren, als we dat niet allang waren. ‘We moeten vluchten’ fluisterde Jason. ‘Als we nu niet weg gaan, overleven we dit nooit’. ‘Lieve Sagittarius, als leider van de ecliptianen en als drager van de vergiftigde pijl, dagen wij jou graag uit voor een duel’ zei Yin. ‘Een andere keer misschien’ zei ik net zo schijnheilig terug. ‘Twee tegen één lijkt me niet zo heel eerlijk vind je niet?’ ‘Het was eigenlijk geen vraag’ zei Yang. Yang wierp zijn hamer op me af en we doken allemaal weg. De hamer kwam tegen een rotsblok aan die meteen uit elkaar viel. Draconem en Tigris vielen ons ook weer aan en Yin en Yang begonnen onze richting op te lopen. Wij lagen alle vier op de grond, wachtend op onze dood. Toen ineens vloog er een witte vuurbol door de lucht die in ons midden neer kwam. De vuurbol klapte uit elkaar en Draconem, Tirgis, Yin en Yang werden naar achteren geblazen. Enora en Helena stonden voor ons en hielpen ons omhoog. ‘We moeten Yin en Yang tegenhouden voordat ze de hamers in handen krijgen!’ zei Enora. ‘Te laat’ zei ik en ik wees naar Yin en Yang. ‘Enora en Helena, het wordt hier steeds gezelliger. Jullie wilde ook graag onze nieuwe wapens aanschouwen?’ zei Yang. ‘Flikker toch een eind op’ riep Helena en ze vuurde een grote vuurbol af. Ik bleef me altijd weer verbazen over de kracht die Enora en Helena in zich hadden. Yin en Yang doken opzij en Yin gooide haar hamer richting Helena. Zo snel als ik kon dook ik voor haar en sloeg de hamer weg met mijn vergiftigde pijl. De hamer veranderde van richting en kwam naast ons neer op de grond. Terwijl sprong ik op Yang af en sloeg met mijn pijl tegen zijn hamer. Enora en Helena sprongen op Yin af omdat ze nu zonder hamer zat, maar jammer was dat maar van korte duur, want Yin hief haar hand en de hamer vloog naar haar toe. Terwijl namen Jason, Olivier en Scorpius het op tegen Draconem en Tigris. ‘Sagittarius, laat het rusten! We moeten nu echt weg’ riep Enora naar mij. Maar Yang keek mij te uitdagend aan om het te laten rusten. Ik sloeg wild met mijn pijl tegen zijn hamer en vuurde hier en daar een vuurstraal af. Toen ineens hoorde ik iemand schreeuwen en draaide ik me om. Ik zag dat Tigris haar tanden had gezet in de nek van Olivier. Scorpius schreeuwde van woede en sloeg zijn staart tegen het hoofd van Tigris die meteen achterover vloog. Nog voordat ik het in de gaten had, schoot Yang langs mij heen en gooide zijn hamer richting Scorpius. Scorpius kon de hamer niet meer ontwijken, maar toen sprong Olivier ineens voor hem. De hamer trof hem volop in zijn borst en hij zakte in elkaar. ‘NEEEEEEE’ schreeuwde Scorpius en hij knielde naast Olivier neer. Kippenvel schoot over mijn hele lichaam en ik besefte me dat Scorpius zijn laatste beschermer was verloren. Enora en Helena sprongen tussen ons in en pakten onze handen vast. Nog voor Yin en Yang in actie konden komen, vormde er zich witte lichtstralen om ons heen en vlogen we de lucht in. Scorpius had Olivier vast en dikke tranen rolde over zijn wangen. Als een witte vuurbol lieten we Yin en Yang achter met de vergiftigde hamers.
Toen we terug kwamen bij het kasteel, zagen we dat zojuist de groep die naar de noordelijke kolonies waren geweest, ook terug kwamen. Ik schrok toen ik zag dat er drie lichamen gedragen werden. We streken voor hen neer op de grond en de witte vuurstralen verdwenen om ons heen. Ik rende meteen naar de groep toe en Pisces rende mij tegemoet. ‘Wie zijn we verloren?’ vroeg ik meteen. ‘Richy, Marcel en Joey, ze offerden zichzelf op voor ons omdat ze toch geen sterrenbeelden meer hadden’ zei Pisces droevig. Richy, Marcel en Joey waren de beschermers geweest van Taurus, Aquarius en Cancer. ‘Wie zijn jullie verloren?’ vroeg Pisces daarna. ‘Scorpius is Olivier verloren’ zei ik. ‘Wat erg voor hem’ zei Pisces en terwijl renden Aries en Libra naar hem toe om hem te troosten. ‘Ik weet precies hoe hij zich voelt’ zei ik. ‘Ik dacht ook een tijdje dat Jason er niet meer was. Je wilt dit echt niet mee maken’. ‘Laten we naar binnen gaan’ zei Enora. ‘Het heeft geen zin om hier buiten te blijven’. En met z’n allen gingen we naar binnen, daar zouden we de vier beschermers gaan herdenken.
Reageer (2)
Ik heb net in een paar dagen Zodiac Legends volledig uitgelezen en Zodiac Wars, tot hier natuurlijk
1 decennium geledenNieuwe abo en nu dus als de bliksem verder jij!
Toen ik de titel las, had ik al een vermoeden... Ahw, waarom zoveel doden?
1 decennium geleden