Foto bij a ranger/traitor 183

Iedereen het beste gewenst voor 2014 !!!

In de dagen daarna, probeerde Miko zo goed en kwaad als het kon een gesprek te voeren met de jongen, die Tyr bleek te heten. Miko zijn Skandisch was niet al te best, maar meer dan een paar zinnen zei hij niet op een dag. Nowell en de anderen hadden eerst raar opgekeken bij zijn pogingen om vriendschap te sluiten, maar toen ze zagen dat in de daaropvolgende dagen bij het uitdelen van het eten Miko’s portie begon toe te nemen, besloten ze zijn voorbeeld te volgen. Het duurde niet lang of iedereen zei ‘dankuwel’ als hij zijn eten kreeg of ‘sorry’ als het er weer uit kwam en Tyr weeral mocht schoonmaken. Dit in tegenstelling tot de Skandiërs, die in het beste geval niets zeiden, als Tyr weer een klusje voor hen had opgeknapt, maar meestal nog wel wat aan te merken hadden ook.
Miko was best te vrede met wat hij bereikt had. En hoewel Tyr hen niet zoveel meer te eten kon geven, waren alle beetjes welkom en ze kregen nu ook vaker te drinken, wat gezien het harde werk zeker van pas kwam. Het voelde ook gewoon goed om zich op iets anders te kunnen concentreren dan wat er misschien op hen wachtte.
“Wat ben je eigenlijk van plan met die jongen?” vroeg Nowell toen Tyr weer werd weggeroepen voor een andere klusje. Tyr was ouder dan Miko maar toch noemde Nowell Tyr een jongen en sprak hij met Miko als een man. Dat kreeg je dus als je leerling-jager was.
“Dat weet ik nog niet. In ieder geval hebben we nog maar veertien vijanden over op dit schip.” Nowell trok een wenkbrauw op. Dit gebaar deed hem zo veel aan Will denken, dat Miko moeite had om de tranen uit zijn ogen te weren.
“Ben je van plan om het schip over te nemen?” Miko haalde zijn schouders op en wenste meteen dat hij het niet gedaan had. De enige bewegingen die zijn schouders nog leken te verdragen, waren die van het roeien.
“Geen idee, maar ik ben niet van plan om af te wachten tot we zien wat ze met ons gaan doen. Jij wel?”
“Nee, uiteraard niet. Maar aardig tegen ons zijn is nog iets anders dan ons helpen tegen zijn landgenoten. Hij is nog steeds een Skandiër.”

Reageer (5)

  • katl1

    VERDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1 decennium geleden
  • Glorfindel

    jij ook een gelukkig nieuwjaar
    snel verder!!!

    1 decennium geleden
  • Feanor

    jij ook, en moge je volgende hoofstukken net zo goed zijn als vorig jaar.
    en ze zijn goed :D

    1 decennium geleden
  • willverdrag

    jij ook

    1 decennium geleden
  • Newa

    zelf ook een gelukkig 2014

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen