"Tegen wie praatte je?" Ik keek Owen aan. "Oh, Linde lag in de deuropening." Ik grinnikte, rare meid was het ook. "Linde hoe?" Tessa keek me aan. "Geen idee, ik weet d'r achternaam niet. Hoezo?" "Oh, een meisje op de club heet ook Linde, maar zij zit in de beste selectie." "Lang bruin haar?" Tessa knikte. "Donkerbruin ja." "Oh, dan was zij het." "Linda de Ruijter. Ja die zit hier op school ja, dat klopt." Ik keek Owen en Daan even aan en wendde me toen weer tot Tessa. "Dus zij moet morgen ook rennen?" Tessa knikte. "Ja, maar voor haar is dit niet moeilijk. Ze is de beste van de club en loopt sommige trainers er ook uit." Wow, sportieve meid enzo..

Toen de bel voor de derde keer eindelijk ging was ik opgelucht. Pauze. Samen met Tessa zocht ik vast een plekje uit en Daan en Owen gingen Rein zoeken. "Duss.. Waarom zo geïnteresseerd in Linde?" Ik haalde m'n schouders op. "Leuke meid toch?" "Mwah.." Tessa keek rond. "Niet zeggen, maar.. Ze word in haar klas gepest en altijd uitgescholden voor slet enzo." "Echt, waarom?" "Dat ga ik nu dus zeggen, meneertje ongeduld." Ik grinnikte. "Oke ga maar verder." "Nou, op de club zit ze alleen met jongens in een team en doordat ze de beste is stijgt dat nogal naar haar hoofd en ze vind zichzelf dus alles en ze heeft het dus met de jongens uit d'r selectiegroep gedaan." Nee, niet waar. Dit kon niet waar zijn. Zou ze daarom zo gemakkelijk tegen me praten? Ik voelde me juist speciaal.. Ik kon d'r nu niet meer laten vallen, maar ik zou ook niet meer m'n best gaan doen om haar te krijgen. Tessa was al zo lang een vriendin, dit verzon ze niet. Ugh, vieze slet die Linde. "Ugh en daar heb ik dus mee gezoend? Verschrikkelijk." Tessa keek me moeilijk aan. "Het moest wel, ik deed alsof ze m'n vriendin was. Anders had Jessica me gezoend." Tessa grinnikte. "Dit blijft tussen ons hé?" Ik knikte. "Natuurlijk." Ik keek op en zag Owen met Rein, Daan en Linde achter zich aan komen lopen. "Leuke lessen gehad?" Ik keek Rein en Linde aan. "Nee, m'n telefoon is afgepakt en we werden er uitgestuurd." Ugh, ze moet niet doen alsof ze zielig is. "Oke." Ik wendde me tot Rein. "En wat vond jij ervan." "Ik heb genoten, vooral van het eerste uur." Hoofdschuddend en niet begrijpend keek ik m'n grijnzende vriend aan. "En Owen en Daan, heeft Nils een beetje een leuke klas?" Hoorde ik Linde vragen. Wat had ze toch een mooie stem.. Maar ze wist hoe ze jongens moest inpakken, dat bleek wel. Haar uiterlijk werkte het ook niet tegen.

"Weekend!!!!" Tessa gaf me een knuffel en een kus op m'n wang, ik gaf haar ook een kus op haar wang. "Vertel me hoe het ging hé!" "Jaa, zal ik doen!" "Succes, je kan het!" We zwaaiden nog even naar elkaar en toen wendde ik me tot Owen en Daan. "Dus, we moeten nog even wachten op Rein en Linde." "We zijn er al hoor!!" Er kwamen voetstappen de trap af en Linde zwaaide met haar telefoon. "Ik heb 'm terug!" Ze pakten hun jassen en met z'n vijven liepen we de school uit. Een meisje kwam ons tegemoet gelopen. "Hai jongens, hai Linde." Ik wist dat het dat tweeling zusje van Linde was, ze leek er sprekend op. "Ik neem Linde mee, ik weet niet of jullie het erg vinden, maar toch doe ik het." Ze draaide zich om en trok Linde mee. "Wacht!!!" Ze draaide zich om. "Ik dacht, misschien wil je mijn kant van het verhaal ook horen? En de jongens zijn hier ook om Linde's deel te horen." Linde's zus gooide haar lange stijle donkerbruine haar over haar schouder heen. "Goed dan." Ze gaf ons een hand en stelde zich voor als Veerle. "Op één voorwaarde." Ze keek ons allemaal even aan. "Vertel?" Klonk Daan zijn stem. "Dat ik met jullie op de foto mag." We knikten allemaal ja en zo kwam ze tussen Owen en Daan in staan, die een arm om haar heen sloegen. Linde die de foto maakte riep dat ze er nog ééntje zou maken. Ik lachte naar de camera en keek vervolgens naar links, waar Owen en Daan beide een kus op het haar van Veerle drukten. "Meneer wacht!!!!" Rein verbrak de stilte. "Ah, hallo. Was jij niet degene die vanochtend zo'n lawaai maakte voor mijn lokaal?" "Ja, dat klopt. Nogmaals sorry. Maar zou u een foto willen maken?" Hij keek even bedenkelijk. "Ach, waarom ook niet." Linde gaf hem de camera en kwam tussen Rein en mij instaan. Nu zou ik haar ook een kusje op haar hoofd geven, ondanks dat ze misschien een slet was vond ik haar nog steeds leuk. Ik drukte mijn lippen op haar haar, wat heerlijk rook. "Het staat erop!" We liepen allemaal naar Linde's telefoon toe en keken of de foto leuk was geworden. "Ah dankuwel, hij is leuk geworden!" De leraar mompelde nog wat en liep toen weg. Ik keek nog eens naar de foto. Rein en ik gaven Linde een kusje op haar haar en Owen en Daan net als daarvoor bij Veerle. Ik had Rein niet bij Linde in de klas moeten laten zitten. Wat als hij haar nou ook leuk is gaan vinden. "Wil je hem doorsturen?" Linde knikte. "We gaan eerst wel naar de trein toe.

In de trein kreeg ik een melding op twitter.

@Lindexkusje :Met lieverds @reinduif @NilsKaller @OwenPlayfair @0547daan en zusje lief @Veerlexbby

Ik besloot het niet te retweeten of er op te reageren, omdat ik dan weer vol gespamt zou worden door mainiacs en ze zouden weten dat ik echt met Linde omging. Ook zouden er dan weer mainaics aan m'n deur komen omdat ze wisten dat Rein, Daan en Owen bij mij waren. Ik kreeg nog een twitter melding.

@reinduif :A'dam met broertjes @0547daan @NilsKaller @OwenPlayfair

Dat retweette ik dan maar weer wel. Stond het nu niet lullig tegen over Linde? Ik werd gek van m'n eigen gedachten en retweette uit eindelijk de tweet van Linde dus ook maar. Vervolgens sloeg ik de foto die Linde tweette op en postte hem op Instagram met de tekst;

@Nils198 School with bestfriends : )

Bijna direct kreeg ik een reactie, ik opende 'm.

@x_Tessaaaaxx : Nils, Daan, Owen, Rein, Linde, Veerle <33
@Veerlexbby : Dudeeee, we zijn er !! We proberen contact te krijgen met je. Joehoeeeee. Uitstappen !!

Ik grinnikte bij de reactie van Veerle en stopte m'n telefoon weg. "Héhé, Nils is terug." Ik gaf Owen een rare blik. Hij was boos bedoelt, maar dat mislukte waardoor hij moest lachen. "Nee maar gaan jullie nog uitstappen of wat?" Ik keek Veerle aan. "Ja, kom op!" Veerle sprong op en de rest liep achter haar aan. Rein liep met Linde. Ik vond het vreselijk om te zien, ze hoorde bij mij, ik hield van haar. Ik had meer recht, ik had haar immers eerder leren kennen. Ik zuchtte en stapte de trein uit. Nee Nils, je hebt niet meer recht. Je ziet nu zelf voor wie ze gekozen heeft, was je maar sneller moeten zijn. Had je maar niet moeten doen alsof je haar leuk vond tegen Jessica, waardoor het voor haar ook niet echt over kwam. Ik werd gek van m'n eigen gedachten. "Rein." Rein keek achterom en liet Linde los, hij zei wat tegen d'r en kwam naast me lopen. Ik ging langzamer lopen zodat we een stuk achter de rest liepen. "En wat vind je van d'r?" Rein keek om naar Linde en glimlachte; "Ze is geweldig. Ze is onwijs lief en d'r lichaam oeh."
"Je zegt niet eens dat ze lekker is, ook voor het eerst."
"Ik wil haar niet lekker noemen, zij is speciaal."
Ik knikte; "Ze heeft morgen een wedstrijd."
Rein keek me aan. "Van wat?"
"Ze zit met alleen jongens in een team."
"Voetbal?"
"Ze heeft het met alle jongens uit d'r team gedaan."
"NEE NOOIT. Dat is niet waar." Rein keek me boos aan.
"Waarom niet? Kijk hoe ze je inpapt. Deed ze ook bij mij."
"Ze had nog niet eens gezoend." Ik zag de woede in Rein zijn ogen.
"Oh dus nu wel?!"
We stopten met lopen.
Rein knikte; "Ja. Jij was de eerste."
Ik trok m'n wenkbrauw op. "Dus er waren er meer."
Rein zuchtte en keek weg.
"Nee Rein, zeg niet dat je..."
"Jawel, dat heb ik wel. Haar eerste zoen, met liefde. Zoals ze het zelf zei."
"Nou man, heb je er van genoten? Die slet..." Het laatste mompelde ik een beetje.
"Ga toch weg!!! Je weet niks van haar dude."
"Oh nee? Meer als jou."
"Oké vertel maar." Het praten was overgegaan in schreeuwen.
"D'r zusje is een mainiac, Veerle dus. Ze slaapt met Veerle op één kamer en ze heeft nog twee broers. Ze zit in de beste selectie van hardlopen en rent zelfs sommige trainers eruit. Dat ze de beste is, is naar haar bol gestegen en ze neukt met alles wat los en vast zit."
Rein's mond viel een stukje open.
"Dit is toch wat je wilde? Je wilde het horen!!!!" Riep ik boos en liep weg.
"Wacht wacht!!!" Rein kwam achter me aangerend en kwam naast me lopen.
"Je bedoelt dat ze echt een slet is?" Hij keek me teleurgesteld aan.
"Ja, dat zeg ik toch." Zuchtte ik, "Het zou zomaar kunnen dat ze vlak voordat je met haar zoende nog met een ander heeft gezoend. Lekker man."
"Jij net zo goed." Rein keek me boos aan.
"Ik houd van haar."
"Ik heb haar."
"Niet waar. Ga terug naar Waalre ofzo."
"Vecht maar voor d'r. We zullen zien."

We negeerden elkaar verder en liepen naar de anderen toe die ondertussen aan het einde van de weg op ons stonden te wachten.

Reageer (3)

  • PlsMainiac

    SNEL DOOR X

    1 decennium geleden
  • MainiCorn

    OOWWHHNNEEE DIE SLET KOMT TUSSEN REIN EN NILS TUSSEN NEEEJJJJJJ IK KOM JULLIE REDDEN BOYYZZZZ SUPPERREENHOOORN IN AANTOCHTT TAMTAMTAMTAAAAMMMM

    XXXXSUPERREEENHOOORNNDIECAPSLOCKHEEFTAANSTAAANN :p

    1 decennium geleden
  • UrWishhx

    SNEL VERDAHHHH OMFGG JA NU VERDER SGAT XXXX VAN JE LIEVE KLEINE APPELGROENZEEBLAUWE EENHOORN XXXX

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen