College Love - Zayn Malik
karakter: zorgzaam,lief,cool
welk bekend persoon: Zayn Malik
verhaalijn: Jala zit op een univerciteit, ze deelt een kamer met Arosa. Bij teken komt de populiarste Zayn te laat. hij zit naast Danny, maar moet van docent naast Jala zitten. Jala skipt hem en doet arogant. Zayn probeert haar vertrouwen te winnen, maar Jala denkt dat hij zo een player is. Zayn doet er er alles aan hij geeft zijn mobiel. Arosa vind het te ver gaan en vind dat jala hem een kans moet geven.
'Jala! We moeten nu echt vertrekken!' Snel loop ik de badkamer uit. 'Ik weet het Arosa. Ik weet het.' 'Heb je alles? De docent kan er echt niet mee lachen als je niet alles bij hebt.' 'Ik weet het.' Zeg ik opnieuw. Arosa sluit de deur en we rennen naar de aula. Nog geen 5 minuten later ploffen we neer in onze stoelen. 'Het is ons gelukt.' Hijgt Arosa. 'Uhu.' Is alles wat ik kwijt kan. Om terug wat op adem te komen begin ik mijn spullen uit te laden. Mijn pen, potloden, tekenschrift, gom. Alles ligt klaar wanneer de docent binnenkomt. Ik kijk eens rond in de aula. Iedereen is er. Behalve ergens op de 4de rij, naast Danny is nog een plek. Wie zat daar ook weer? Oh ja. Zayn. Pff die gast denkt ook altijd dat hij alles mag. Gewoon omdat hij populair is. Ik heb het nog maar net gedacht of de deur van de aula gaat open. Fluitend wandelt Zayn de aula binnen. 'Goedemorgen meneer Malik.' Zegt de docent boos. 'Goedemorgen.' Zegt Zayn en begint terug te fluiten. Hij wil net naar zijn plaats lopen wanneer de docent ingrijpt. 'Dat dacht ik niet meneer Malik. Wanneer iemand te laat komt bepaal ik waar die persoon zit.' Ik moet een lach onderdrukken. Net goed, zet die gast maar goed op zijn plaats. 'Vandaag zit jij daar.' De vinger van de docent wijst dreigend mijn richting uit. De glimlach op mijn gezicht verdwijnt. Bah nee. Moet die kwal nu echt naast mij zitten? Ik doe heel hard mijn best om niet naar hem te kijken. Hij zet zich naast mij en steekt zijn hand uit. 'Hoi, ik ben Zayn.' Ik negeer hem en blijf naar de docent kijken. 'Oké dan...' Zegt Zayn verbaasd. De hele les tekenen we allerlei dingen maar het lukt me niet om me even goed te concentreren als anders. Waarom moet hij ook naast mij zitten? Kwaad werp ik een blik op zijn tekenschrift. 'Wow.' Fluister ik zacht. Zayn kijkt me aan. 'Vindt je het mooi?' Ik kijk weer weg en negeer hem opnieuw. Zijn tekeningen zijn niet mooi. Ze zijn prachtig maar dat ga ik hem dus niet vertellen. Als populairste jongen van de school heeft hij al een hele hoop vriendinnetjes gehad en ik heb gezworen dat hij mijn hart nooit zou breken. Al moet ik zeggen dat ik het steeds moeilijker krijg om hem te negeren. Eindelijk word ik verlost door de bel. Snel sta ik op en loop naar de volgende les. Daar kom ik Arosa tegen.
'Wow, Zayn zat gewoon met je te flirten!' 'Echt? Daar heb ik niets van gemerkt.' Zeg ik zo luchtig mogelijk. 'Hoe bedoel je?' Vraagt Arosa verbaasd. 'Ik heb niets tegen hem gezegd. Ik heb hem genegeerd.' 'Je hebt wat?' 'Je hebt me wel gehoord Ar.' 'Ja maar ik dacht even dat ik droomde. Waarom heb je dat gedaan?' 'Al die harten die hij al gebroken heeft? Ik zal nooit op zijn versierlijstje staan. Nooit!' Arosa begint allerlei dingen te mompelen om dan een onverwachte vraag te stellen. 'Heb je dan niets goeds aan hem gezien?' Ik zucht. 'Hij tekent fantastisch.' Geef ik toe.
De volgende dag hebben we weer tekenen. Vandaag is het onderwerp portret. De docent is duidelijk nog niet afgekoeld van gisteren en zint op nog meer wraak. 'Meneer Malik. We zijn blij dat u vandaag eens op tijd aanwezig bent. Daarom zou ik graag hebben dat u vandaag als model dienst doet. U mag de komende 4 uur op deze stoel zitten.' Opnieuw moet ik een lach onderdrukken. 'Goed, de rest tekent meneer Malik zo goed mogelijk en straks duid ik iemand aan om dichterbij te komen zitten.' Ijverig begin ik te tekenen. Zayn is wel knap dus ik wil dat die schoonheid ook op mijn tekening te zien is. Wanneer Zayn ziet dat ik aan zijn ogen bezig ben knipoogt hij naar mij. Als reactie draai ik met mijn ogen en teken verder aan zijn trui. Die ogen komen een andere keer wel. Uit het niets staat de docent naast mij en legt zijn hand op mijn schouder. 'Je hele tekening straalt warmte uit. Heel erg knap. Alleen de ogen zijn ijskoud. Ga jij maar naar voren en zoek ook daar de warmte in.' Ik zucht en sleep mezelf richting Zayn. 'Wist je dat de ogen de poort naar de ziel zijn?' Vraagt hij zacht. 'Dan heb ik ze dus toch juist getekend.' Zeg ik hard. 'Auwch.' Zegt Zayn en kijkt me zielig aan. Ik richt mijn ogen weer op mijn tekening en probeer geen aandacht aan Zayn te schenken. Het leek wel alsof ik hem echt pijn deed. Zou hij toch anders zijn dan ik dacht? Tijdens het tekenen van zijn ogen voel ik hoe ik af en toe verdwijn in zijn ogen. Als dit echt de poorten van zijn ziel zijn moet hij toch iets goeds in zich hebben want zijn ogen zijn prachtig. Wanneer ik tevreden ben roep ik de docent. 'Zeer mooi Jala. Nu heb je de warmte wel gevonden. Soms moet je dichterbij komen om de hele waarheid te zien.' Ik knik, geef de tekening af en ga terug naar mijn plaats. Net wanneer ik alles heb opgeruimd gaat de bel. Opnieuw maak ik dat ik weg ben.
'Je tekening was prachtig.' Zegt een zachte, warme stem achter me. 'Bedankt.' Zeg ik en probeer weg te geraken. 'Wat heb ik je misdaan?' Vraagt Zayn met pijn in zijn stem. 'Nog niets, dat wil ik graag zo houden.' Zeg ik. 'Waarom zou ik jou iets willen aandoen?' 'Geen idee? Is dat niet wat je met alle meisjes doet?' 'Je wilt niet dat iemand je pijn doet en daarom doe je mij pijn? Is dat het?' 'Zayn! Jij bent de grootste player die hier op school rondloopt. Ik durf te wedden dat je meer dan de helft van de meisjes hier al eens gehad hebt. Of ben ik soms mis?' 'Ja Jala, je bent mis. Maar het is duidelijk dat je mij niet gaat geloven. Hoe kan ik je overtuigen?' 'Geen idee. Verzin iets, ik geloof er op dit moment niets van.' Zayn zucht. 'Jala, ik vind jou echt bijzonder. Je betekent meer voor mij dan je zelf wilt of kan geloven.' 'Ja, dat zeg je vast tegen ieder meisje. Iedereen zou daarvoor smelten wel ik niet. Echt Zayn, met zo'n dingen kun je mij niet overtuigen.' 'Hier.' Zegt Zayn bot en drukt zijn telefoon in mijn handen. 'Geef me die morgen tijdens de les maar terug. Doorzoek alles en laat me maar weten hoeveel meisjes mij missen. Ik hoop dat je vindt wat je zoekt.' Wanneer hij wegloopt voel ik me toch een beetje schuldig. 'Jala! Wat heb je gedaan?' Vraagt Arosa wanneer ze bij mij staat. 'Ik heb Zayn gezegd waar het op staat. Dat hij moet stoppen met een player te zijn.' 'Omg Jala! Je hebt Zayn gewoon huilend weggestuurd.' Had ik Zayn laten huilen? Arosa blijft me aanstaren en ik weet niet wat ik nog moet zeggen. 'Vertel me eens Jala, hoeveel meisjes ken jij die samen geweest zijn met Zayn?' 'Niemand.' Beken ik zacht. 'Maar als populaire jongen heeft hij vast iedere avond een ander meisje in zijn bed.' 'Dus je wijst die jongen af op basis van RODDELS terwijl hij zo zijn best voor je doet?' Het schuldgevoel wordt steeds groter en knaagt hard aan me. 'Hij heeft zijn gsm gegeven.' Fluister ik. 'Zodat ik alles kon doorzoeken.' 'Jala! Wat wil dat dan zeggen denk je?' Ik schud mijn hoofd. 'Laat me even alleen aub.' Zeg ik voor ik de refter uit loop.
Ik haast me naar het terras dat over de hele school uitkijkt. Ik moet even alleen zijn. Even nadenken. Op het terras laat ik me langzaam zakken tegen de muur. De gsm leg ik naast me op de grond. 'Dus dit is ook jouw plekje.' Hoor ik een schorre stem zeggen.' Ik zucht. 'Ja, dat was het.' Zeg ik zacht en sta op. 'Hier, je gsm terug.' 'Nu al klaar met je onderzoek?' Vraagt Zayn bitter. 'Nee, je hoeft helemaal geen verantwoording bij mij af te leggen. Ik heb me rot gedragen. Sorry.' Zayn kijkt me aan. 'Wat is er met jou gebeurd?' Vraagt hij verrast. 'Mijn geweten, ik heb het heel de tijd genegeerd maar toen ik eindelijk luisterde besefte ik dat ik echt heel erg gemeen heb gedaan. En daar wil ik me nu dus voor excuseren.' 'Mag ik er dan vanuit gaan dat ik niet zo verschrikkelijk ben?' 'Dat weet ik niet.' Zeg ik zacht. 'Dat weet alleen jij.' Zayn glimlacht. 'Dat is waar.' 'Ik weet wel 1 ding.' Fluister ik. 'En dat is?' Vraagt Zayn terwijl hij iets dichter komt zitten. 'Dat ik je heel graag beter wil leren kennen.' 'Dat komt goed uit.' Fluistert Zayn en legt zijn voorhoofd tegen het mijne. Voorzichtig tast hij met zijn neus af of hij dichterbij mag komen. Ik leg mijn hand in zijn nek waarop hij zijn lippen zacht en kort op de mijne drukt. 'Ik heb een crush op jou Jala.' 'En ik op jou.' Het bloed stijgt naar mijn wangen nu ik het eindelijk toegeef. 'Goed zo.' Zegt Zayn en drukt zijn perfecte lippen opnieuw op de mijne. Met alle liefde die ik in mij voel kus ik hem terug. Zijn hand legt hij zacht op mijn rug zodat we nog dichter bij elkaar zitten. In de verte hoor ik hoe de deur van het terras open gaat. 'Jala, nu moet je eens goed naar mij luisteren! Oh...' Zayn en ik maken ons los uit de heerlijkste kus die ik ooit gehad heb en kijken Arosa geschrokken aan. 'Laat maar... Ik euhm... Ik ga maar weer, doe rustig verder.' Zegt ze met een glimlach en verdwijnt. 'Je vriendin?' Vraagt Zayn. 'Nee, mijn geweten.' Zeg ik met een glimlach voor ik Zayn opnieuw kus.
Reageer (1)
Wowoow
1 decennium geledenEcht awsome!
Dankjewell