Foto bij #8 Sleep tight.

Liam POV.

Na een gesprekje met Zayn had Liz zich toch een beetje kunnen vermaken met Louis en Niall. De jongens sliepen hier vannacht en vanaf morgen slapen we allemaal weer in de tourbus. Louis en Liz hebben zich een beetje in gesprek gewikkeld. Harry zit weer eens druk te twitteren en Niall luistert naar het gaande gesprek. Ik kijk vreemd van Liz naar Niall en probeer iets zinnigs te zeggen. "Ik had 't koud Liam." Zegt Liz dan zachtjes. Ik ga op de armleuning zitten en kijk 'r aan.
"Ziet er wel schattig uit zo. Een vest waar je bijna in verdrinkt." Lach ik. Ze lacht mee. Ze verbergt haar gezicht in de mouwen van het vest. Haar lach is nog steeds te zien. Er is iets met die lach, ik had 'm eerder gezien. Ik lach, het schiet me zo in eens te binnen. "Ik ken die lach van je Liz." Fluister ik haar in. Ze trekt de capuchon over haar hoofd en houd haar handen voor haar gezicht terwijl ze haar hoofd schudt.

Na een half uurtje is er veel gewisseld van plaatsen. Liz en Niall zitten op de kleine bank, Louis, Zayn en ik op de grote en Harry zit op de armleuning naast Niall.
Liz luistert aandachtig naar het gesprek van Niall en Harry, die over golf praten. Hoe ze dat interessant vind, weet ik niet. Maar het is goed om te zien dat ze zich wat meer op haar gemakje voelt. Harry vertrekt de keuken in en loopt terug met een glas water en een bordspel. De oude klassieker; Monopoly!
Met z'n allen zitten we op het randje van de bank. Afwachtend wie er als eerste als rijkste eindigt. Louis wint om de have klap geld van mij en Zayn, Niall en Harry hebben geluk dat ze er elke keer over heen lopen. Liz is eigenlijk het rijkste, ze heeft de stations en de twee duurste straten met hotels. Louis is daar één keer een hele klap geld verloren. Ook onderhandeld Liz iedere keer over de eerste twee straten. Ze wilt ze overkopen voor een onnozel bedrag maar ik kan zowat van haar gezicht aflezen dat ze snode plannen heeft. Niall besluit te onderhandelen met Liz, hij heeft de tweede straat. Hij geeft ze voor twee stations. Liz schudt afkeurend haar hoofd. "Absoluut niet dus!" Zegt ze voorzichtig.
Op het eind wint Zayn met alle geluk, verliezen Harry en ik. Liz en Louis staan 3e en Niall eindigt tweede.

Een uurtje is verstreken. Niall heeft zijn gitaar gepakt. Hij heeft 'm bijna altijd mee. Zachtjes oefenen we Right Now. Nou ja, zachtjes? De buren zijn toch weg dus eigenlijk zingen we uit volle borst. Lizbeth blijkt het erg prettig te vinden. Ze sluit d'r ogen en leunt schuin tegen te rugleuning. Na Right Now doen we Story of my Life. De lach die Liz draagt terwijl ze bijna slaapt valt bij iedereen op. Louis gaat voor zijn solo op de leuning achter Liz zitten en strijkt door haar haren. Liz kijkt vermoeid op en lacht breder. Die brede lach houdt ze niet lang vol en al snel neemt ze haar vorige houding aan. Louis lacht bijna net zo breed.
Na drie andere songs gezongen te hebben komen we er achter dat Liz helemaal weg geduizeld is.
"Geen wonder, het is half 2!" Roept Zayn als we allemaal onze aandacht verloren aan het slapende meisje. "Ik ga ook me nest in. Louis, Harry, de kamers van Ruth en Nicola zijn voor jullie. Zayn, Niall. Wie van jullie slaapt dit keer beneden?" Ze kijken elkaar aan. "Ik slaap boven." Zegt Zayn. "De bank krijg ik altijd zo'n houten rug van." Niall haalt zijn schouders non-galant op en vraagt om een dekbed. "Twee trouwens." Roept ie nog als ik de trap op loop. Ik smijt kussens door het trapgat die van de treden naar de benden rollen. Ik gooi de dekens er achter aan en loop dan de trap af. Als ik de hoek om loop heeft Niall Liz dusdanig neergelegd zodat ze goed zou slapen. Ze heeft een kussen onder haar hoofd gekregen en Niall strijkt de lange plukken achter haar oor.
"Jij hebt echt mazzel." Zegt ie plots. "Ze is zo mooi en lief." Hij staat op en neemt het dekbed van me over. Als Lizbeth dan helemaal ingestopt is kijkt ie me aan.
"Kijk dan. Zelfs nu ligt ze er bij als een prinsesje." Ik kijk Niall aan. "Deze kant ken ik nog niet van jou." Grijns ik. Hij krijgt een beetje blos op z'n wangen. Ik lach. Ik hurk naast Liz en druk een kus op d'r voorhoofd. Ik wens Niall welterusten en vertrek naar boven.
"Sleep tight Elizabeth Richardson. Don't let the monsters scare you."

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen