Hoofdstuk ~16~
Nadat ik de brieven heb gelezen, heb ik @nilskaller een DM gestuurd.
Er stond in: Nils je kent me niet, maar ik zie Suzan de hele tijd je vriendin... Stuur me je adres dan kan ik langskomen om alles te vertellen.
Ik kreeg een bericht terug en ja Nils had zijn adres gestuurd.
Ik pakte de eerste trein en reed naar zijn huis.
Hij deed open en keek me angstig aan 'kom binnen' zegt hij.
'zie jij Suzan echt?!' Vraagt hij als we zitten met thee en een koekje.
'Ja...' Zeg ik.
'Hoe?'
'Ik woon in jouw vorige huis en toen zag ik haar eerst in de spiegel, ze schreef help me. Later hoorde ik haar ook nog huilen toen ik in bed lag en zag dat ze tegen de muur gesmeten werd door een man' vertel ik.
'Dat is allemaal gebeurd' zegt Nils en de tranen schieten in zijn ogen.
'Ohja ze schreef ook nog een datum op mijn spiegel, 30 januari 2013' zeg ik.
'Dat was de dag dat ze vermoord is...' Verteld Nils en de tranen stromen over zijn wangen.
Ik troost hem en opeens valt mijn oog op een bord met allemaal papiertjes, er hangt een krant! Ik knijp mijn ogen tot spleetjes en zie de datum; 30-01-2013.
'Mag ik even iets pakken?' Vraag ik aan Nils.
'Ja ga je gang' zegt Nils en ik loop naar het bord, pak de krant en loop weer terug.
Ik ga weer naast hem zitten en blader door de krant.
'Hier staat het ongeluk' zegt Nils en hij wijst een stukje aan.
Aandachtig lees ik het stukje.
'Dat dus' zegt Nils.
'Wow, vet erg' zeg ik en ik sla de krant dicht.
Dan herinner ik me opeens weer wat Rosanne zei toen ik haar afluisterde, ze had gezegd 'het is maar goed dat niemand het van Suzan weet en ik weet niet of jij het gaat doorvertellen' en daarvoor zei ze nog 'ik heb Samantha ook om deze rede....'en toen kon ik het niet meer verstaan.
'Ik weet wie Suzan vermoord heeft' mompel ik.
'ECHT?!' Zegt Nils ongelovelijk.
'Ja, ken je Rosanne, Samantha, Tamara en Sarah?' Vraag ik.
'Nee' zegt Nils en het is stil.
'Ik weet nog goed dat die meiden van vakantie haar in elkaar hadden geslagen... Suzan zei nog dat die meiden niks zouden doen...' verteld Nils 'maar dat deden ze wel, ze sloegen haar in elkaar en het enige Waar Suzan blij om was dat Bibi ongedeert was'
'Wacht je kent hun namen natuurlijk niet, maar weet je wel hoe ze eruit zien?' Vraag ik.
'Ja ongeveer, de ene had blond haar met slagen erin, een had zwart steil haar en twee hadden steil blond haar' zegt Nils.
'Ik weet wie het gedaan hebben...' zeg ik 'en het waren ook nog mijn vriendinnen... Alleen Samantha die met dat steil haar met slagen erin die is nu dood...' en ik begin te huilen.
'Ow, wat rot voor je!' zegt Nils en hij slaat een arm om me heen.
'Nu snap ik waarom ze vermoord is! Rosanne is naar haar toe gegaan, omdat ze bang was dat Samantha het aan iemand zou doorvertellen! Het is me allemaal duidelijk! Maar met zwemmen deed ze zo leuk alsof er niks aan de hand was...' zeg ik 'dit had ik nooit achter haar gedacht... Dat zij iemand zou vermoorden! En Suzan was zo'n lief meisje lijkt me'
'Was ze ook' zegt Nils.
'Jullie hielden van elkaar he?' vraag ik.
'Ja en nooit zal ik het die meiden vergeven! Van mij mogen ze allemaal een kogel door hun kop krijgen!' zegt Nils boos.
Plotseling staat hij boos op en rent naar de keuken hij trekt een kastje open en pakt een bord.
Boos gooit hij het bord tegen de muur en het bord klettert op de grond.
Hij wilt nog een bord pakken als ik hem tegenhoud.
Ik knuffel hem en houd hem zo stevig vast zodat hij niet meer kan gooien.
Hij word rustig.
'Sorry' zegt Nils.
Boos komt zijn moeder naar beneden.
'Waarom gooi jij met borden?! Ik dacht dat ik jou had opgevoed!' zegt de moeder van Nils.
'Mam, Suzan, d..d..de moorden..n..naar dit meisje w..w..weet wie Suus vermoord h..h..heeft' zegt Nils huilend.
'Oh jongen toch!' zegt de moeder van Nils 'moet ik de politie bellen? Maar hoe weet dat meisje dat?'
Nils legt het hele verhaal uit aan zijn moeder en ze schrikt.
Ze rent naar de telefoon en belt de politie.
Na een lang gesprek hangt ze op.
Op het politiebureau
We hebben Rosanne, Tamara en Sarah opgepakt en we verhoren eerst Sarah.
Katy ondervraagt haar.
'Waarom heb je die Suzan gepest en vermoord?' Vraagt Katy.
'In het begin niet, maar later chanteerde Rosanne mij en mijn zus Tamara dat als we niet meededen met haar en Samantha dat ze het aan iedereen zou vertellen dat wij in de drugshandel zitten... Dat vermoorden was een ongeluk!' zegt Sarah.
Ze nemen Sarah weer mee en brengen Tamara.
Mandy verhoort haar.
En ze geeft hetzelfde antwoord als Sarah dus die twee spreken de waarheid.
Dan komt Rosanne binnen en Mike verhoort haar.
'Hoe kan je het in je hoofd halen om TWEE mensen te vermoorden?!' Vraagt hij.
Rosanne begint te vertellen 'we voelden ons cool, Samantha en ik, maar we wilden meer mensen bij ons groepje hebben dus ik dacht een plan. Ik chanteerde Tamara en Sarah met het feit dat ze in de drugshandel zitten. Ze kwamen erbij dus nu was het 4 tegen 1 zo konden we nooit verliezen. Toevallig was Suzan iets vergeten wat nog in haar kluisje zat, wij waren net klaar met nablijven dus konden we onze slag slaan. Ik had gezegd 'nog 1 keer daarna stoppen we' dus we pakten Suzan voordat ze naar haar kluisje liep en we namen haar mee, we sloegen haar in elkaar zodat ze niks meer kon doen en ze bloedde op haar hoofd, ze begon te huilen. We brachten haar naar de trap en waren van plan om haar te laten gaan. Nog éen klein zetje om haar aan het schrikken te laten, dacht ik. Maar ik duwde te hard en ze viel naar beneden. Ze schreeuwe nog: Nils I love you, maar toen kwam met haar hoofd op een traptrede en ze bewoog niet meer, wij schrokken ons dood, maar renden snel weg omdat we Nils zagen komen aanlopen...'
Nils die achter het glas meeluisterd begint te huilen.
Er zijn nog geen reacties.