Hoofdstuk ~13~
lief dagboek, we gingen vandaag weer zwemmen.
het werd alleen niet zo leuk als ik had gedacht, want we zaten op onze handdoeken en fleur dacht er opeens aan dat we ons nog moesten insmeren.
dus eerst gingen de jongens hun meiden insmeren, maar de jongens moesten ook worden ingesmeerd dus de meiden smeerden hun jongens ook in.
maar toen kwamen er meiden langs lopen en ze begonnen te zeggen: 'nils, pas op straks pakt die zwarte hoer je geld af'
ik voelde me echt heel erg beledigd, maar liet het niet merken.
nils is anders en hij rende achter de meiden aan.
ik riep nog 'stop' en 'nils ze weten niet beter' en 'ze gaan alleen maar door als je er aandacht aan besteed', maar jammer genoeg negeerde nils dat.
de anderen wilden ook dat nils stopte, maar ook hun negeerde hij.
en zo liep hij naar die meiden en ze hadden een niet zo gezellig gesprek, ik weet zeker dat dat over mij ging.
en tenslotte viel nils de meiden nog aan, omdat ze mij op de grond duwden en ik viel niet echt zacht.
toen kwam de badmeester en de meiden werden eruit gestuurd.
'gaat het?' vroeg nils.
'ja' zei ik en ik keek naar de grond, omdat de tranen in mijn ogen schoten en ik wilde niet dat nils ze zag, maar eigenlijk wou ik zeggen 'waarom luisterde je niet naar ons?! we wilden allemaal dat je ophield, maar je negeerde ons volkomen!', maar ik durfde niet en de woorden wilden niet komen, in plaats daarvan zei ik: 'ja' en rein keek me met dezelfde blik aan als in het ziekenhuis.
volgens mij dacht hij: 'waarom verteld ze niet gewoon dat nils had moeten luisteren?!'
waarom ben ik toch zo'n stommeling, want ik zei alleen maar: 'ja'?!
'mooi zo' zei nils.
'zullen we nog gaan zwemmen?' vroeg fleur opeens.
'wie heeft er nog zin?' vroeg pleun.
'ik' zei ik 'we laten onze dag toch niet verpesten door die meiden?!
'oke, wie het eerste in het zwembad ligt' zei rein en we renden weg.
het zwemmen was heel leuk we gingen bij de jongens op hun schouders zitten en dan gingen ze ons soms eraf duwen, maar ik ga doeiiii
lief dagboek,
we zijn op vakantie! het is echt heel gezellig.
gisteravond toen we bijna gingen slapen, waren bibi en ik nog aan het kletsen.
we deden doen, durf of de waarheid en ik moest een stukje uit m'n dagboek voorlezen, over het pesten.
ik was erg zenuwachtig toen ik las, maar ik merkte dat bibi serieus was en dat ze me niet uitlachte.
we gingen vanmiddag zwemmen! dit is er gebeurd:
'zullen we apenslinger doen?' vroeg bibi opeens.
'wat is dat?' vroeg ik.
'dan gaat de ene liggen en die pakt de enkels van de tweede, de tweede van de derde en de derde van de vierde' legde bibi uit.
'oke ik snap het' zei ik.
pleun ging liggen en ze pakte de enkels van owen, owen ging ook liggen en hij pakte de enkels van fleur, fleur ging ook liggen en ze pakte daan's enkels, daan ging ook liggen en hij pakte de enkels van bibi, bibi ging ook liggen en ze pakte de enkels van rein, rein ging ook liggen en hij pakte de enkels van mij, ik ging ook liggen en ik pakte de enkels van nils, nils ging ook liggen en hij pakte de enkels van timo.
'kunnen we?!' riep pleun naar timo.
'ja' riep timo terug.
het licht sprong op groen en we gleden van de glijbaan.
'aaah' gilden bibi en fleur.
'nog een keer?' vroeg timo toen we weer beneden stonden.
'laten we van die gaan!' zei nils en hij wees naar een andere glijbaan.
'oke' stemden we in en we liepen naar die glijbaan.
'is die glijbaan eng?' vroeg ik.
'nee joh en als je hem eng vindt, dan bescherm ik je wel' zei nils en hij sloeg een arm om me heen.
ik voelde me rood worden.
'oh kijk eens wie we daar hebben?!' riepen de meiden en ze renden naar ons toe.
'hey' zei ik.
'wie zijn dat?' zei nils zacht tegen me.
'geen idee, maar ik wou gewoon beleefd zijn' zei ik zacht tegen nils.
'nils, je hebt het dus uitgemaakt met die lelijke zwarte?!' zei een van die drie meiden.
'wat?!' denk ik boos, maar ik hou me in.
'waar heb je het over?' zei nils 'en zo mag je mijn vriendinnetje niet noemen!' dat vond ik wel schattig van hem dat hij het voor me opnam.
'hebben DAAN en OWEN niks gezegd?' vroeg dezelfde meid nep-verbaasd en ze legden een nadruk op daan en owen.
daan en owen keken elkaar verschrikt aan en ze werden rood.
'wat moesten ze zeggen dan?' zei rein.
'dat wij SUZAN een hoer vinden en dat wij er alles aan gaan doen om jullie verkering kapot te maken, want mijn vriendin is op je en jullie moeten verkering krijgen' zei dezelfde meid 'anders kan het nog eens slecht aflopen met het lelijke, zwarte hoertje' en de meiden renden weg.
er schoten tranen in m'n ogen.
'niet alweer, niet alweer' dacht ik.
'ik krijg ze wel!' zei nils van woede.
'nils nee, blijf hier!' zei ik en ik hield nils zijn hand vast, ik huilde helemaal.
'blijf bij me' dacht ik 'alsjebliefd anders maak je het erger'
nils bleef staan en hij legde m'n hoofd tegen zich aan.
hij was nat, maar dat boeide me niet, ik vond het fijn.
'waarom hebben jullie niets gezegd?' vroeg ik door m'n tranen heen.
'sorry' zei daan 'we wilden niet dat jullie dan weggingen en dat de vakantie was verpest'
'm..m..maar jullie weten toch dat jullie alles kunnen vertellen?!' zei ik en ik huilde al minder.
'sorry' zeggen owen en daan.
'nou ja, we kunnen nog lol maken, denk ik' zei ik.
'denken jullie dat nu onze vakantie niet is verpest?!' viel nils opeens uit en ik schrok me dood.
'nils, die meiden doen heus niks' probeerde ik nils nog gerust te stellen.
'oke, sorry' verontschuldigde nils zich.
'zullen we verder zwemmen en doen alsof er niks is gebeurd?!' zei ik om de stemming nog een beetje staande te houden.
'wat is er gebeurd dan?' grapte rein en hij trok een wenkbrauw omhoog.
we liepen naar de glijbaan en we deden alsof er niets was gebeurd.
ik heb tegen nils gezegd dat ik denk dat ze toch niets doen, maar zo zeker ben ik daar niet van.
Suzan
Er zijn nog geen reacties.