‘Neee neee Nils stop’ zeg ik lachend. ‘Genade?’ vraagt Nils. ‘Jaaa’ zeg ik. Nils stopt met kietelen. ‘Je weet dan ik daar nie tegen kan’ zeg ik. ‘Haha ja dat weet ik’ zegt Nils met een ondeugend lachje. Ik sta op, doe me kleren goed en ga weer naast Nils op de bank zitten. ‘Filmpje kijken?’ vraagt Nils. ‘Jaa is goed’ zeg ik. Ik neem een slok van me water terwijl Nils de film aan zet. Ik kijk naar me arm, het is helemaal rood. Ik sla me ogen neer en trek me sweater over me armen heen. “fake smile on” zeg ik zacht tegen mezelf. Ondertussen is Nils naast me gaan zitten. Ik ga tegen hem aan liggen, het is ondertussen al 21’38. Een groot deel van de film krijg ik niet mee omdat ik kei moe ben. Na een tijdje word ik wakker en zie dat Nils ook in slaap is gevallen. ‘Ahw wat is hij toch schattig als hij slaapt’ zeg ik lachend. Snel maak ik een foto van ons samen en zet hem op instagram. Meteen krijg ik allemaal reactie’s, ik lees er een paar zacht voor. ‘Ahw cute’ ‘Veel geluk samen’ maar van deze, ik krijg tranen in me ogen. Snel gooi ik me telefoon weg en loop naar de keuken. ‘Hier zouden ze vast wel een mes hebben’ zeg ik in mezelf. Als ik een mes heb gevonden. Snijd ik een paar keer, maak het mes weer schoon en ga weer tegen Nils aan liggen. ‘Goodnight schat’ zeg ik en na een tijdje val ik zelf ook weer in slaap. ‘Ja ze slaapt nog’ ‘ik hou ook van jou’ ‘Doeeeii’ hoor ik Nils zeggen als ik wakker word. ‘Wie was dat?!’ zeg ik boos. ‘Goeiemorgen schat’ zegt Nils en hij wilt me een knuffel geven maar ik duw hem weg. ‘Wat is er?’ vraagt Nils bang. ‘Jaa wat denk je zelf?!’ zegt ik boos. ‘Gab, rustig. Het was me moeder’ zegt Nils. ‘Ohw’ zeg ik. ‘Wat is er met je?’ vraagt Nils terwijl hij naar de keuken loopt. ‘Sorry ik ehh.. ben moe’ zeg ik. Ik zie dat de mouw van mijn sweater ophoog is geschoven. Snel doe ik hem naar beneden, maar Nils komt net de kamer binnen gelopen. ‘Heb je het koud?’ vraagt Nils. ‘Nee, hoezo?’ vraag ik bot. ‘Je hebt altijd je mouwen naar beneden en nooit draag je een t-shirt of korte broek’ zegt Nils terwijl hij recht in me ogen kijkt. ‘Ja dus?!’ zeg ik. ‘Ook zomers nie.’ ‘Pff mag niet eens zelf bepalen wat ik aan doe.. doei Nils’ zeg ik en loop naar de gang en wil me jas pakken maar Nils pakt me hand vast. ‘Gabriella wat is er??’ zegt Nils. ‘Alsof het jou echt iets aan gaat!’ zeg ik en gooi de deur dicht. Met tranen in me ogen pak ik me fiets en fiets naar huis. Als ik thuis kom loop ik meteen door naar me kamer en plof op me bed. Ik zie dat Nils iets heeft gestuurd.

‘Gabriella, ja uhmm ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan, maar het spijt me. Het viel me de laatste tijd op dat je alleen maar lange mouwen enzo draagt. Ik hou van je, meer dan dat ik ooit van een meisje heb gehouden! Je bent m’n meisje en ik wil je niet kwijt. Ik zal der altijd voor je zijn! Maar als je het uit wilt maken.. accepteer ik dan..): ‘ Lees ik zacht voor. De tranen stromen over me wangen en leg me telefoon weg. Ik pak me mes en doe het alweer. Ik kijk naar het bloed dat over me arm stroomt. ‘Gabriella, ben je er??’ hoor ik me vader opeens zeggen. ‘Jaa wacht even’ zeg ik snel terug en trek me mouw naar beneden en leg me mes onder me kussen. ‘Jaaa?” zeg ik met een fake smile terwijl ik de deur open doe. ‘Waar was je vernacht?’ zegt mijn vader boos. ‘Ik uhmm, was in slaap gevallen bij Nils’ zeg ik. ‘Jaa het zal wel’ zegt mijn vader en slaat me in me gezicht. ‘Doe normaal, wat heb ik nou weer gedaan’ schreeuw ik tegen me vader. ‘Dat je hier nog bent’ roept hij terug en slaat me nog een keer. Ik gooi me deur dicht. Nils heeft ondertussen 6x gebeld. Ik pak me tas en stop er een paar spullen in. Ik ren naar buiten, pak me fiets en fiets weg.. waarheen weet ik niet.. maar ik moet weg...

Reageer (1)

  • UrWishhx

    OWH MY GODNISS snel verder! , je bent geweldig in schrijven weet je dat? x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen