{7} Train - Orlando Lumberjack
Tot nu werd er bijna niets gezegd in de trein op de sofa. op dit moment is Haymitch de enige die wat sfeer brengt.
Maar de sfeer is niet bepaald leuk. ik zou er geld voor willen geven om een andere mentor te krijgen.
Effie brengt wat chips op de tafel, maar wijgert om haymitch zijn favoriete wiskhy te geven.
De bebaarde blonde man kijkt afkeurend naar Effie. 'Goed dan, dan ga ik deze fles rum eerst uitdrinken in mijn coupé'... zuchte hij.
Effie keek boos, maar nam eerst een fles cola en zette die op de salontafel. 'mijn excusens voor hem, maar maak het jullie even gemakkelijk, ik kom zo terug'
Zegt ze. Daarna loopt ze met een boze pas de gang in waar Haymitch daarnet naar buiten is gelopen.
De Chips doen me denken aan de gebakken aardappeltjes, die ik vorig jaar slaagde te ruilen voor wat hout op kerstmis met een aardappelkweker in de buurt om de as, de zwarte markt. In de winter konden we veel beter eten dan in de zomer, en dat is gewoon om de simpele reden dat mensen geen hout nodig hebben om ze te verwarmen in de zomer. Dan moesten we overleven op vruchten en groenten die we in het bos konden vinden, en heel soms konden we eens een konijn of een eekhoorn ruilen voor een zelfgemaakte boog met een of ander jachttype. Met de groeten die we vonden maakten we meestal soep.
Vlees of Patatten kwamen bijna nooit bij ons op tafel. Met het geld van de verkoop in de winter konden we af en toe wat vlees of brood kopen.
De zomer bood ons wel de mogelijkheid om zelf aan een aardappelplantage of groentenplantage te beginnen, omdat er toen veel zon was.
Ik zou graag iets willen zeggen tegen het mooie slanke meisje naast mij, maar ik weet niet zo goed of dat wel goed is.
Soms had ik eens ruzie met Jaydan, een brutale jongen op onze school, die goed kan jagen en strikken leggen, vaak bedroog hij ons met hoeveelheid vlees in ruil voor hout. ik hem al eens met hem gevochten dat hij vol met blauwe blekken en een bloedneus naar huis moest.
Sommige dagen zag ik Jordan en Jaydan samen lopen, dat is volop in mijn nadeel om een goede sfeer tussen jordan en mij op te wekken.
Ookal rijden we supersnel, de treinrit lijkt ongelooflijk lang te duren. Ergens verlangde ik dat ik al in het Capitool aangekomen was.
De avond viel, en Effie leidde ons naar onze coupé's; ik had een hele luxueuze coupé met zelfs een koffieapparaat en een koelkast erbij, een mooi blauw bed en heel sjiek afgewerkte muren. Een tv en een grote badkamer. Ik maakte me klaar om te gaan slapen, en de eerste nacht viel.
Ik zou alles willen geven om weer terug thuis te zijn.
Er zijn nog geen reacties.