Seventh snowflake
Ik neem een jurkje uit de kast en trek het aan. Ik had het donkerrode jurkje zojuist nog gekocht. Voor Audrey had ik ook meteen een schattig, paars jurkje gekocht. Zij heeft haar kleding ook al aan. Ik neem een paar zwarte hakken uit het schoenenrekje en trek ze aan. Ik werk mijn make up nog wat bij in de badkamer en kam mijn haren nog eens. Van Audrey’s haren maak ik een visgraatvlecht. Ik doe mijn cadeautjes ook nog in een zak. ‘What’s in the bag, mommy?’, vraagt Audrey nieuwsgierig aan me. ‘Oh, it’s something to eat for at Liam’s house’, antwoord ik. ‘Okay’, reageert ze. Als we helemaal klaar zijn, verlaten we de hotelkamer en lopen we ons naar de lift. Als het “ping” geluidje klinkt, stappen we eruit. Met Audrey langs we wandel ik naar het huis van Liam. Na eventjes zoeken, heb ik het juister huis gevonden. Ik druk eenmaal op de bel, waarna de deur opengaat. Liam doet de deur open, gehuld in een donkerblauwe blouse. ‘Hey’, glimlacht hij en drukt een kus op mijn wang. ‘Hi’, reageer ik licht blozend. ‘Hello, princess’, groet hij Audrey en geeft haar een kus op haar voorhoofd. ‘Hi’, reageert ze glimlachend. ‘You look beautiful, Maddison’, complimenteert hij me. ‘Thanks, you too’, reageer ik blozend. Ik wend mijn hoofd naar de toppen van mijn schoenen.
‘Come in’, zegt hij dan lachend. We trekken onze jas uit en volgen Liam. Hij stopt in de woonkamer en zet zich neer op de bank. Ik neem plaats langs hem. Audrey’s ogen vinden meteen de grote loungestoel. Ze laat zich glimlachend in de stoel zakken. Ik lach eventjes om haar. ‘You have a nice house’, zeg ik tegen Liam, nadat ik de hele kamer heb rondgekeken. ‘Thank you’, glimlacht hij naar me. ‘Do you want something to drink?’, vraagt Liam dan aan ons. ‘Something cold, please’, reageer ik glimlachend en Audrey stemt in. Liam staat op en verdwijnt de keuken in. Niet veel later komt hij terug met 3 glazen Sprite. ‘I hope this is alright’, zegt hij en zet het drinken neer. ‘Thanks ,Liam’, reageer ik. Ik neem het glas vast en drink een slokje ervan, waarna ik het weer terugzet op zijn plaats.
Na ongeveer een halfuurtje vraagt Liam of we al willen eten. Ik antwoord dat het goed is. We wandelen achter Liam aan naar de keuken en nemen plaats aan de eettafel. ‘I’m not that good at making dinner, so I just put the gourmette on the table and food’, legt hij uit. Ik knik lachend.
‘Though, you didn’t make it, it was still delicious’, glimlach naar Liam na het eten. Hij lacht om mijn opmerking. Ik help hem met afruimen. We zijn al vrij snel klaar en kunnen weer op de bank gaan zitten. Ik zie dat Audrey naar het toilet is, dus haal ik snel de cadeautjes uit de zak en leg ze onder de versierde kerstboom. Als Audrey terug is, laat ze zich in de stoel ploffen.
‘Santa brought some presents, I see’, zegt Liam nep-verbaasd en kijkt naar de kerstboom. Audrey draait zich meteen om, zodat ze het ook kan zien. ‘Shall we unwrap them?’, vraag ik. Ze knikt uitbundig. Ik sta op en geef mijn twee cadeautjes aan Audrey. ‘This is for you’, glimlach ik naar Liam en geef hem een klein cadeau aan. ‘You should’ve have bought something for me. Maddison’, reageert Liam. ‘I wanted to’, reageer ik glimlachend. Hij schudt lachend zijn hoofd en opent het cadeau. Audrey heeft al alle twee de cadeaus open. ‘Do you like it, sweetheart?’, vraag ik aan Audrey. ‘YES!’, reageert ze vrolijk. ‘Thanks, Maddi’, glimlacht Liam dan en drukt een kus op mijn wang. ‘Here Santa also brought some more presents’, zegt Liam dan en haalt de overgebleven cadeaus onder de boom vandaan. Ik had ze niet zien liggen. Liam zal ze vast hebben gekocht. Hij geeft ons beiden een cadeautje. Ik open het pakje en een doosje komt tevoorschijn. Ik open het doosje. Een mooie, zilvere armband zit er in. ‘Thank you, Liam. It’s beautiful’, zeg ik en geef Liam een stevige knuffel. Ik doe de armband aan. Audrey heeft een pop gekregen waar je de haren van kan doen en make up op kan doen.
Liam staat op en neemt onze lege glazen mee. Als we Liam terug is met nieuw drinken, zet hij de televisie aan. We kijken samen naar Home Alone. Die film blijft gewoon leuk om te zien.
Voorzichtig legt Liam zijn arm om mijn schouders heen en trek hij me dichter tegen zich aan. Ik draai mijn hoofd langzaam naar hem. Ik zie nu dat hij naar me aan het kijken was. Hij brengt zijn hoofd dichter naar de mijne. Hij komt steeds dichter. Hij overbrugt de korte afstand tussen ons en drukt teder zijn lippen op de mijne. Ik open mijn ogen als hij ze eraf gehaald heeft. ‘I really like you, Maddison’ glimlacht hij naar me. ‘I like you to, Liam’, reageer ik en druk nogmaals kort mijn lippen op die van hem.
Er zijn nog geen reacties.