Foto bij #2 Poor Liam.

Sophie doet de DVD van Harry Potter in de speler en we nemen plaats op de bank. Mam zet twee mokken met warme chocomelk voor ons neer. Met onze knieën opgetrokken en onze stomende mokken in onze handen kijken we aandachtig naar de film. Spanning om weer met Liam te kunnen praten houdt me bezig. Ik kan me aandacht moeilijk op de film houden. Mijn mobiel ligt op mijn schoot en om de zo veel seconde kijk ik naar het zwarte scherm.
Natuurlijk hebben Sophie en ik de hele reeks van Harry Potter al honderden keren gezien. Op sommige momenten praten we mee met de film. Dan kijken we elkaar aan en lachen we hard op. Na een half uurtje druk Sophie op de pauze knop en wandelt de gang op. "Tinkle time!" Roept ze vrolijk.
"Lizbeth?" Ik draai me om naar mijn moeder, "Ik moet even langs oma. Ze voelt zich niet zo goed en wilt naar bed toe. Ben met een uurtje terug." Ik antwoord met een verraste 'Oke.', mam drukt een kus op mijn kruin en verdwijnt de gang op. Als de voordeur sluit sta ik op om wat lekkers te pakken.
Ik trek de snoepkast open en pak een zak borrelnootjes. Net als ik terug loop hoor ik de melodie van mijn mobiel.
"LIAM!" Roep ik als ik opneem. "Lizzy! Hoe is ie met jou?" Sophie staat met een gek gezicht te kijken. Ik hang over de armleuning van de bank met een zak borrelnootjes en mijn telefoon aan mijn oor.
"Ja goed, ben met Sophie film kijken." "Welke?" Vraagt ie snel.
"Welke denk je?" Ik ga recht op de bank zitten. Sophie vraagt geluidsloos wie het is. Net zo geluidsloos antwoord ik wie het is. Haar ogen worden groot.
"De Liam?" Vraagt ze dan. Ik knik. "Ik zou het niet weten." Hoor ik dan plots.
"Welke film kijk ik altijd met Sooph?" Ik hoor hoe hij zucht. Op de achtergrond hoor ik plots geschreeuw en geroep van meerdere stemmen.
"Vallen de jongens je lastig of zo?" "HARRY POTTER!" Roept ie dan. "En nee, ze zijn in gevecht met elkaar over de xbox." Lacht Liam.
"Okey, en ja. We kijken Harry Potter. Lekker late reactie." Ik kijk Sophie raar aan. Zonder dat Liam het door heeft zet ik 'm op luidspreker.
"Wat is de verassing nou?" Even is het stil. "Liam?" Ik kijk Sophie nu echt raar aan.
"Liam?" "Sorry, Liam is nu niet bereikbaar omdat wij, schijt irritante jongens, zijn telefoon hebben gejat. Met wie spreek ik?" Ik kon niet bedenken wie ik überhaupt sprak. "Dit is Lizbeth, mag ik Liam terug?" "Mooie naam. Maar nee, Liam wilde zijn gesprek niet met ons delen. Haha!" Ik lach zachtjes.
"En jij bent..?" "Harry Styles. Herken je me stem niet eens?" Ik maak een afwijzend geluid. "Maar Liam is je beste vriend, volg je zijn liedjes en interviews en zo niet?" Ik lach harder, Sophie lijkt wel versteend. Ze was best wel fan van ze.
"Ja tuurlijk wel, maar niet zo gek veel. Ik heb nog een eigen leven, weet je?" Ik hoor gelach. Ook hoor ik Liam roepen dat Harry z'n mobiel terug moet geven. Het gaat hard genoeg tekeer daar. Sophie blijkt er toch wel om te kunnen lachen. "Harry!" Roept ze plots.
"Ja, wie is dat?" "Ik ben Sophie, ik ben de vriendin van Liz dus je heb geen schijn van kans. Haha!" Ik sla mijn hand voor mijn mond en lach luid.
Sophie kijkt me gek aan en lacht met me mee. "Nee hoor, ben gewoon vriendin van haar, ze is nog beschikbaar." "Oh my gosh, Sooph!" Ik geef 'r een tik. We horen hoe Harry een sexy geluidje maakt. Ik kan z'n gezicht bijna voor me zien, al hoe wel ik elke keer vergeet wie wie is zie ik dus vier koppen voor me. Ik ga helemaal stuk en rol zo wat van de bank af.
"Lizzy!" Ik hoor hoe Liam van de jongens gewonnen heeft. "Over drie dagen moet je naar het park komen. Het park van Wolverhampton. Rond een uur of 2. Wees er, vraag niet waarom. Ik ga hangen want ze willen nog steeds m'n mobiel stelen." Lacht ie terwijl hij tegen de jongens vecht. "Mis jou Liz, Ik bel je snel weer." "Mis jou ook Liam, tot snel!" Ik hoor nog wat gerommel en dan haakt ie af. Sophie en ik lachen en kijken dan maar verder. 't Wordt een lange nacht.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen