Foto bij x Forever One x

De muziek dreunde in mijn oren. 'En toen viel hij keihard op z'n bek!' riep Justin enthousiast in mijn oor. Robbie en Tim lachten al, en ook Justin grinnikte vrolijk. Ik begreep de humor van de grap niet, maar dat kwam misschien wel omdat ik de rest van het verhaal niet gehoord had. Het drankje in mijn hand klotste tegen de randen van het glas, terwijl mijn ogen de zaal doorschoten. Opeens viel ze me op. Dansend, met haar vriendinnen. Ze droeg een gebloemd topje, die soepeltjes over haar lichaam viel. Daaronder een denim kleurige shorts, waardoor haar mooie benen goed zichtbaar werden. Ze had simpele All-Stars aan, en haar haar zat prachtig opgestoken. Waar andere meisjes zich vreselijk uitdosten met glitterjurken en felle oogschaduw, hield zij het simpel. Ze had wel donkerrode lippenstift op, maar het stond haar prachtig. Ik voelde me bijna ontroerd door haar schoonheid. Opeens draaide ze zich om. Ze maakte een gekke danspas waardoor haar vriendinnen in een deuk lagen. Ze sloeg haar ogen op, en heel even was er een contact. Ze keek me aan, met haar grote groenbruine ogen, en haar mond vertrok in een soort scheve grijns. Toen tikte een blonde meid op haar schouder, en ze draaide zich om om te luisteren naar het verhaal van het meisje. Jaimy, het mooiste meisje dat ik ooit in mijn leven gezien had. Mooier dan de popsterren van het moment, mooier dan de beroemdste actrices, mooier dan Miss Universe. Ze was alles, in mijn ogen.

'Hè gozer, zal ik eens op haar afstappen en vertellen dat jij d'r zit te begluren?' klaagde Robbie kwaad. Ik keek geschrokken om. 'Wow, rustig aan, Rob,' grijnsde ik en woelde door zijn haar. 'Ik begluurde helemaal niemand, ik dacht gewoon even na.' Robbie trok een wenkbrauw op. 'Ja ja, maak dat de kat wijs.' Hij snoof en draaide zich om. Ik rolde met mijn ogen. 'Ga gewoon naar haar toe. Het kan geen kwaad, toch? Ik zal wel eventjes met Daniël dealen voor een slow nummer, en dan vraag je d'r potverdorie ook ten dans!' Justin's ogen glommen triomfantelijk in het licht. 'Ja, vader,' mompelde ik met tegenzin. Op Jaimy afstappen? Ik ging nog liever dood dan dat. Maar wat moest dat moest. Stiekem had ik er wel zin in. Ik liep rustig op haar af, probeerde ontspannen te doen. 'Euhm, hey!' begon ik. Klonk goed, klonk goed. 'Jij bent.. Jaimy, toch?' Jaimy's wangen kleurden lichtrood. Ze knikte kort. 'Jup. En jij bent Niall Horan, en je speelt en zingt in Old Trash, onze eigen schoolband.' Ik was verrast door het feit dat ze dat wist. 'Ja.. Vreselijk, bij nader inzien. Mijn zang is ronduit slecht.' Jaimy lachte. 'Echt niet, jongen! Jij bent fantastisch, je zingt erg mooi hoor.' Ik bloosde even. 'Dat is lief.' Opeens dimden de lichten een klein beetje. Mijn hoofd draaide in de richting van de draaitafel. Daniël en Justin staken hun duim op en toen klonk Atlas door de speakers. Ik rcihte me weer op Jaimy. 'I-Ik..' stamelde ik zachtjes. Jaimy keek me vragend aan. Shit. 'Euhm, tja..' Spijtig keek ik haar aan. 'Het spijt me.' Ik wilde weglopen, maar Jaimy greep mijn arm vast. Oh god, ik kon het niet. 'Nee, niet gaan voor je hebt gezegd wat je wilde zeggen.' Ik slikte. 'I-Ik wilde je ten dans vragen..' Jaimy's gezicht klaarde op. Ze legde haar handen zachtjes op mijn schouders. 'Graag,' fluisterde ze.' Een lach versierde mijn gezicht toen ik rustig mijn handen op haar heupen liet rusten. Met zijn tweeën dansten we tot het nummer was afgelopen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen