Foto bij Again

Ik zit tussen Zayn en Louis in het restaurant. Glimlachend kijk ik naar Safaa die Harry aan het kietelen is. Mijn broer kietelde me ook altijd als ik verdrietig of boos was. ´Chris?´ Ik schud mijn hoofd om de gedachten uit mijn hoofd te halen en kijk Zayn aan. ´Gaat het?´ Ik knik. ´Ja, prima.´ Hij trekt zijn wenkbrauwen ongelovig op. ´Chris. Ik weet dat er iets is.´ Ik bijt op mijn lip. ´Ik vertel het je later.´ Hij aait met zijn duim over mijn hand en ik glimlach zwakjes. Wat ziet Zayn in mij? Hij is zo perfect en ik ben zo waardeloos. Ik probeer alles goed te doen, maar het loopt in mijn leven altijd verkeerd af. Behalve nu met Zayn. Zayn is het lichtpunt in mijn leven. ´Haz, vind je ook dat Chris en Zayn goed bij elkaar passen?´ Harry kijkt een beetje ongemakkelijk, maar herpakt zich snel. ´Ja. Ik ben het met je eens Saaf.´ Safaa glimlacht triomfantelijk en Zayn schud grinnikend zijn hoofd. ´Je kunt niet zomaar mensen koppelen door te zeggen dat ze leuk bij elkaar passen.´ Ze haalt haar schouders op. ´Jullie komen nog wel een keer bij elkaar.´ Ik kijk blozen naar de grond. Iemand slaat zijn arm om mijn schouder. Het zal Zayn wel zijn. Ik voel de greep op mijn hand verstrakken en kijk op. Zayn kijkt met een boze blik naar de arm die op mijn schouder ligt. Ik kijk verward als het niet Zayn´s schouder is. Ik schud de arm, die van Louis was, van mijn schouder en leun tegen Zayn aan. Louis schijnt het niet eens te merken en gaat verder met zijn gesprek terwijl Zayn me glimlachend dichterbij trekt. ´Waar is Safaa?´ Ik kijk de jongens vragend aan. ´Ze ging een kwartier geleden naar de wc.´ Harry. Niemand gaat een kwartier lang naar de wc.´ Ik maak me los uit Zayn´s greep en loop naar de wc´s toe. Van buiten hoor ik een gil en ik ren geschokt naar buiten. Safaa staat tegen de muur aan gedrukt. Even staat alles stil. In haar ogen zie ik dezelfde angst die in mijn broers ogen te zien was toen hij de dood in de ogen keek. De blik die me elke nacht najaagt in mijn dromen. Ik ren naar haar toe en spring voor de jongen die ik weet niet wat allemaal met haar gedaan hebben en gaan doen. ´Deze is voor mij. Jullie mogen het kind houden.´ Ik kijk de jongen die net sprak dodelijk aan. Hij is duidelijk de leider van de groep. De andere jongens lopen naar Safaa toe. Ik ga voor haar staan. ´Blijf van haar af.´ Ik zeg het met een zachte dreigende stem. Ze lachen me uit en slaan me een paar keer, maar ik beweeg niet. ´Stay away.´ De leider pakt me bij mijn middel en trekt me tegen hem aan. Ik probeer me uit zijn grip te worstelen, maar hij is te sterk. Blijf van me af!´ Hij lacht en stijkt een pluk haar uit mijn gezicht. ´Zo mooi.´ Ik geef hem een klap in zijn gezicht. ´Zayn!´ Hij gooit me hard tegen de muur en ik zak door mijn knieën van de klap. Ik beland naast het levenloze lichaam van Safaa en pak haar hand. Ik zucht opgelucht als haar hart nog klopt. De leider schopt me waardoor ik weer achterover val. Hij trekt me aan mijn haar overeind en duwt me tegen de muur aan. Ik kijk hem weer aan met een dodelijke blik en ik hoop dat de angst die ik voel niet te zien is in mijn ogen. Hij grinnikt en kust mijn nek. Ik probeer hem van me af te duwen maar het heeft geen zin. ´Zayn!´ Ik schreeuw het met mijn laatste kracht. Alles begint te draaien en het laatste wat ik meekrijg is een engel die op me afrent en mijn naam schreeuwt.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen