Hoofdstuk 2 (Pieter)
Maandag- 'PIETERRR!!!' , mijn tante roept me. ik loop naar beneden en ik begroet haar. "je gaat vandaag mee met roy oke?' zegt ze. 'Ja is goed' zeg ik, ik zal toch wel naar school moeten. Ik ga naar roy's zijn kamer en klopt daar op de deur. JOW' hoor ik aan de andere kant. Ik ga zijn kamer in. 'Vandaag ga ik met je mee' zeg ik. 'ja ik weet het, je zit alleen niet bij mij in de klas dat weet je.' Ik ga naar vwo5B en roy gaat naar havo5A. Ik ben benieuwd of er een beetje toffe gasten zijn. Roy loopt naar zijn kast en vraagt aan me wat hij aan zal doen. Ik zeg dat hij het zelf moet weten. Ik loop naar mijn kamer en trek de verhuisdoos open. Ik doe een spijkerbroek aan met een t'shirt en daarover een donkergrijs vest. Mijn nike's eronder en verder geen gezeur. We ontbijten met zu'n vijfen; roy, ik, zijn vader, zijn moeder en zijn zusje. Als we klaar zijn doe ik wat gel in mijn haar. Op dat moment kom ik er achter dat roy een eideltuit is,want hij staat al een half uur voor de spiegel, haha. hij krijgt zijn haar maar niet goed. Ik loop naar de schuur en pak de fiets van zijn vader. Roy pakt zijn fiets en we rijden naar school. ' Ik zie je binnen' zegt hij. Nou lekker dan, kan ik het zelf uitgaan zoeken. Ik loop de garderobe in en zie net 2 meisjes weglopen. Ik hang mijn jas op en kijk een tijdje rond. Waar zal ik eens heen gaan? Iedereen loopt de aula in, dus ik doe dat ook maar. Gelukkig zie ik daar wat vrienden van roy. Ik loop naar ze toe en ze beginnen meteen te praten tegen me. 'He ben jij niet het neefje van roy?' zegt iemand.
'Ja klopt:)' zegik zo zelfverzekerd mogelijk. Dan gaat de bel. Ik wil opstaan maar niemand staat op. Is dat een traditie? waarom gaat die bel dan? Ongeveer 1 minuut later lopen ze richting hun lokalen. Ik loop naar het lokaal wat me opgedragen is. Daar komt de engelse lerares al aanhuppen. 'Hello, you are Pieter aren't you?' Ja zegik maar in het normale nederlands. Ik ga zitten naast een andere jongen. Bas heet hij. Ik mag hem al meteen want hij doet niet stom of afzonderlijk. 'hee pieter is het of niet?' ja zeg ik. Hij lacht 'bas.' ik zag je al staan bij onze groep. ik glimlach, mooi denk ik. zo kom ik toch een beetje dichterbij de groep van roy. Ik kijk rond. Die meisjes van de garderobe zitten er ook. Van een meisje kan ik mijn ogen niet afhouden. Ze heeft blond haar, maar als ze naar mij kijkt draai ik me snel om.De dag ging voorbij en roy mocht uit zijn les om mij de school te laten zien. Toen we thuiskwamen maakte ik mijn huiswerk maar een beetje, en ging daarna muziek luisteren. We gingen eten en de rest van de avond heb ik tv gekeken. ik ging douchen en naar bed.
Er zijn nog geen reacties.