Foto bij 027

Lauren Brown

Ik lig in m'n bed na een toch nog hele gezellige avond met Justin. Hij was echt lief voor me en we hebben alles besproken wat nodig was. Justin had me heel lief thuis afgezet. Hij wilde nog mee naar binnen, maar dat heb ik niet toegelaten. Het moet niet meteen te snel gaan. Ik sluit m'n ogen en val al gauw in een diepe slaap.
Het eerste wat ik doe als ik wakker word is mijn telefoon pakken. Ik moet vandaag weer naar school toe. Ik ben eerder dan mijn wekker wakker en dat is serieus nog nooit voorgekomen. Ik ga recht overeind zitten en ontgrendel m'n telefoon. Ik zie dat ik een aantal berichtjes heb van Justin, Jane en Jason. Ik open eerst het berichtje van Jason. Ik vind het jammer hoe het eergisteren gegaan is. Ik hoop dat we gewoon nog normaal tegen elkaar kunnen, blijven doen x Jason. Ik lach naar m'n telefoon. Ik praat dadelijk wel met Jason. Ik ga over naar het volgende berichtje van Justin. Ik hoop dat we snel weer afspreken. Ik vond het echt heel gezellig gisteren. Laat me weten wanneer je weer tijd heb. Xxx. Aangezien ik Justin niet tegenkom op school stuur ik hem wel maar meteen een berichtje terug. Ik heb vanavond misschien wel eventjes tijd. Ik laat het je nog weten! Kus. Dan open ik het berichtje van Jane. Waar ben jij? Ik zit al twee uur op je te wachten. Ben je ziek of ben je aan het spijbelen? Wat bedoelt ze met: 'ben je ziek of ben je aan het spijbelen?'? Ik kijk meteen naar de tijd. het is al half twaalf. Ik begon om half tien. Ik heb denk echt een hele leuke avond gehad. En ik was ook best wel laat thuis. Dus ik had m'n slaap wel nodig. Ik stuur een berichtje terug naar Jane. Ik ga m'n bed nu uit. Ik heb me verslapen. M'n wekker is niet afgegaan en heb het gisteravond laat gemaakt met Justin. X. Ik spring zowat m'n bed uit. Ik loop naar m'n kledingkast. Ik pak er een leuk setje uit en loop door naar de badkamer. Ik kleed me uit, was me en kleed me dan weer aan. Ik doe een beetje mascara op, poets m'n tanden en kam m'n haren. Ik ren de trap af. Ik pak een appel en een banaan van de fruitschaal, stop die in mijn tas en loop door naar de voordeur. Ik doe de voordeur open. Als ik buiten sta, trek ik de voordeur weer dicht, draai hem op slot en loop meteen door naar mijn auto. Ik stap in, start de auto en rij met volle vaart weg.
Ik loop naar de balie. Ik ben al twee-en-een-halfuur te laat dus moet ik me melden. Ik krijg een briefje mee die ik moet afgeven bij de docent die ik voor dit komende uur heb. Ik loop naar m'n kluisje toe, pak m'n boeken en loop naar het lokaal toe. Zonder te kloppen, loop ik naar binnen toe. Ik geef het briefje aan de docent. Ik kijk de klas rond om te kijken waar Jane zit. Ze zit ergens achteraan in de klas, alleen. Ik loop ernaar toe en neem plaats naast haar. 'Sorry, m'n wekker is niet afgegaan'. Jane glimlacht naar me. 'Hoe was het gisteravond met Justin?' 'We hebben alles besproken wat nodig was. Het is weer goed. Hij is zo lief, maar ik wil gewoon niet te snel gaan. Mijn vader zei altijd dat ik nog moet genieten van het single leven zolang het kan. Als ik nu al met iemand samen ben ga ik later spijt krijgen dat ik niet geleefd heb in m'n jongeren jaren'. 'Hij heeft ook echt wel gelijk, maar als jij verliefd bent en Justin ook echt op jou dan kan je niet zomaar zeggen dat je geen relatie wilt, omdat je nu nog wilt "leven". Als jullie het willen proberen moet je het gewoon doen. Wie zegt dat het uitgaat? Wie zegt dat je dan later spijt krijgt als je dan nog gelukkig met Justin bent?' 'Je hebt gelijk'. 'Dames, willen jullie misschien anders mijn les overnemen?' Meneer Spruyt is zo vervelend. Dit is echt zijn standaard vraag. We schudden allebei ons hoofd. 'Dan wil ik dat jullie ophouden met praten en opletten. Over anderhalve maand hebben jullie al je examens. Dit is belangrijk'. We knikken en houden ons mond.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen