Hoofdstuk 1 ( Madelein )
Maandagochtend - Ik kom aan op het schoolplein en ik zie liza al staan wachten bij het fietsenhok van Vwo 5. We gaan naar binnen en hangen onze jassen op. We lopen de trap op naar de aula. Jezus, wat is het weer druk. We gaan bij onze vriendinnen zitten; maartje, leonie, daniek, imeen, celine en saar. 'Hé Madelein wat hoorde ik van zaterdag?'zei daniek. O ja, dat was ik bijna vergeten. 'Niets hoor' zei ik maar. We moesten lachen met ons allen. Op dat moment zag ik een superleuke jongen de aula inlopen. Hij had zo'n surfers kapsel waarvan bijna alle meiden van dromen. Bruin/blond haar, blauwe ogen. Was dat niet een van de zeven schoonheden? Hij liep naar wat andere jongens toe. Ik hoorde hun gesprek op de achtergrond. Hij was de neef van roy en hij heette Pieter. Nouja, zijn uiterlijk was super. Hij had teminste een kont. Je ziet ook van die jongens die geen kont in een broek hebben toch? De bel ging en iedereen liep 1 minuut later naar zijn lokaal. En ja, net als in een boek waarin alles goed komt zat hij in dezelfde klas. De lerares engels zei dat hij is verhuist en bij zijn neef ingetrokken is. Wie mocht hem rondleiden? Roy. Nou dat is nou jammer, maar het was ook zo'n toeval geweest als ik dat nog een keer zou zijn. Ik hield hem continu in de gaten. De schooldag ging langzaam voorbij en Pieter had me niet een keer aangekeken. Ik zou hem dus moeten vergeten. Liza stond al te wachten bij de kapstok. 'Jezus Madelein, je lijkt vandaag wel van de wereld.' 'Wat heb je'? We liepen samen naar buiten en ik vertelde van Pieter uit onze klas. Liza lachte. 'Ik dacht het al! hij is ook zo cute!' Shit dacht ik, Dus meerdere meisjes denken ook zo over hem. Liza fietste vanuit school even mee naar mijn huis. We maakten wat huiswerk of namen thee met een stroopwafel die je dan van te voren op je wamre glas moet leggen. Ze bleef eten want mijn moeder was nog steeds werken. Toen ze rond 8 uur naar haar huis ging liep ik naar boven naar mijn kamer en pakte mijn laptop. Even op hyves kijken of ik al krabbels had. Met grote ogen keek ik naar een vriendenverzoek van een of andere pieter. YES! schreeuwde ik. YES YES YES! Ik danste als een malloot op mijn kamer op een nummer van Beyonce. Ik voegte hem toe en wou duizenden krabbels naar hem sturen om dingen vragen. Maar ik kon mezelf inhouden. Ik had zijn hele hyves pagina van onder tot boven bekeken. En ik had mezelf voorgesteld maar te gaan douchen en naar bed te gaan zodat ik morgen geen wallen had als pieter me aan zal gaan kijken. Mama kwam boven nadat ik in bed lag. Ze vertelde dat ze langer gaat werken. Ik vond het niet echt een probleem we woonden met ons tween in huis want papa was vorig jaar vreemd gegaan en toen had mijn moeder hem het huis uitgezet. Nu had ik wel een voordeel dat ik vaak en lang alleen was. Ik gaf haar een kus en ging slapen.
Reageer (1)
Hmm, nice (:
1 decennium geledenik denk dat ik precies hetzelfde zou reageren als ik een krabbel van zo iemand had :'D