Hoofdstuk 2
Veel lees plezier!
"whoaaaaaa" gaap ik s'ochtends om een uur of elf, gelukkig heb ik erg lekker geslapen de laatste paar uur en ook nog zelfs heel erg uitgeslapen!Ik stap uit mijn bed en haal mijn handen door mijn haar. Daarna rek ik me heel goed uit en pak mijn badjas, sokken en sloffen, doe ze aan en loop naar beneden. Iedereen zit al beneden en als ik de kamer binnen kom krijg ik een warm onthaal.... NOT: "Waarom sliep je zolang door?! Ik wil al een hele tijd naar boven om te gaan douchen! Want pappa wou dat ik je niet wakker maakte dus moest ik beneden blijven. Dus volgende keer sta je ook in het weekend om 6:30 op! Ja? Begrepen?!" roept Louise vanaf de bank. Nou, een fijn onthaal dus...... Maar gelukkig hoef ik nog even niks te zeggen want mijn vader corrigeert Louise: "Maakt niet uit hoor. Fijn dat je lekker hebt uitgeslapen. En slaap in het weekend gewoon maar lekker uit, ik hou je zus wel tegen." Soms ben ik erg blij dat hij nauwelijks nog boos wordt, zo wordt Louise ook minder chagrijnig en kan ik een beetje uitrusten zonder al dat gekibbel. En hij neemt het soms (zoals daarnet) voor me op. Ik loop na dit mini conflict naar de keuken en pak een stukje chocolade, ik weet het, van chocolade krijg je puistjes maar het is gewoon VEEL te lekker! Als ik weer de keuken uitkom is Louise al naar boven gelopen om te douchen, dus kan ik lekker op de bank gaan zitten. Bastiaan zit naast me nog half slapend achter zijn laptop. Het is nog steeds erg stil thuis, het enige wat je hoort zijn de kippen van de buren. Als ik mijn stukje chocolade op heb ga ik weer na boven om alleen in het weekend mijn dagelijkse spiegel tijd, dan ga ik altijd me eerst aankleden en de rest en kijk dan door de spiegel een tijdje naar mezelf en als bijvoorbeeld mijn haar niet goed zit of als ik een klein beetje oogschaduw op wil doen, doe ik dat. Ik heb me nu aangekleed en loop naar de spiegel om mijn make-up op te doen omdat Louise nog steeds in de badkamer is en de badkamerdeur op slot zit. Oké, ik ben nu helemaal klaar voor mijn spiegeluurtje voor vandaag! Ik draai me om zodat ik mijn mascara enzo weg kan leggen en draai me daarna weer om. Alleen inplaats van mezelf zie ik weer dat feeënelf-meisje net als in mijn droom. Ik kijk er heel goed naar, ja, zij is dat feeënelf-meisje net zoals in mijn droom. Na heel lang er naar gekeken te hebben loop ik naar de spiegel en blijf nog steeds aandachtig kijken, als ik zowat met mijn neus tegen mijn spiegel sta probeer ik mijn spiegel aan te raken, alleen inplaats van dat ik een koude spiegel voel gaat mijn hand er gewoon doorheen! Ik schrik zo hard dat ik naar achter wankel en daardoor op mijn bed val. Daar bleef ik een tijdje liggen om na te denken wat er nou zojuist gebeurde. Als ik weer voorzichtig omhoog kom is dat meisje weg. Ik sta op en kijk nog eens goed naar de spiegel, raar, dit wil ik wel eens uit gaan zoeken. Deze week heb ik het een beetje druk dus in het weekend weer in een spiegeluurtje ga ik het uitzoeken!
Er zijn nog geen reacties.