Tijdens de dood van haar groot moeder krijgt loesie een pop. maar niet zomaar een!

Er was eens een meisje die Loesie hete. En die zit aan het sterf bed van haar groot moeder. "Loesie ik heb iets voor jou." , "wat dan?": vroeg Loesie. De groot moeder haalde een pop boven met een porseleinen hoofd. "deze is voor jou",: zei de groot moeder met haar laatste adem.

"Slaapwel Loesie",: zei de vader van Loesie. Loesie ging slapen. Ze zette de pop naast haar op het nachtkastje. Midden in de nacht word Loesie wakker ze hoorde een gefluister:"Loesie Loesie ik heb een mes en ik maak je dood!". Loesie begint te schreeuwen. Haar vader komt naar binnen. En ze wijst naar de pop die daar stil op het nachtkastje staat. Haar vader pakt de pop en zet hem beneden. Loesie gaat terug slapen. Een paar uur later hoort ze weer een gefluister: "Loesie Loesie ik heb een mes en ik maak je dood!". Loesie schreeuwt het uit! Haar vader loopt de kamer binnen. Terwijl Loesie zit te bibberen van de angst wijst ze naar de pop die op het nachtkastje zit! Haar vader kijk verbaast naar de pop. "Die zat toch beneden?,": murmelde hij. Hij pakt de pop en stopt ze in een doos en begraaft die in de tuin. Een paar uur later hoort Loesie weer iets: "Loesie Loesie ik heb een mes en ik maak je dood!". Loesie begint weer te schreeuwen maar deze keer nog luider dan daar voor! Haar vader stormt de kamer binnen. Half met het deken voor haar gezicht wijst ze naar de pop die op haar nachtkastje zit. Haar vader begrijpt er niets van. Hij pakt de pop stopt die in een doos en rijdt 5km verder en begraaft die in een bos 10m diep. Wanneer hij thuis is hoort hij een gekrijs. Hij spurt de trap op maar als hij binnen gaat in de kamer ziet hij haar dood liggen in haar bed. Maar als hij beter kijkt ziet hij de pop weer op het nachtkastje zitten.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen