Hoofdstuk 2
xx luka
Hoofdstuk 2
Als ik de deuren open, loop ik een brede en redelijk lange gang binnen.
Aan de zijkant hangen haakjes en vakjes en een spiegel, voor jassen en schoenen.
Aan het einde van de gang is een grote deur met daar achter de woonkamer.
Midden in de woonkamer staat een huge bank en een flatscreen tv hangt aan de muur, met daaronder een kastje waar een dure cd-speler opstaat.
Ik besluit maar even door te gaan want als ik nog langer zo in elke kamer ga kijken heb ik pas de helft gezien van mijn appartement als het al de volgende dag is.
Ik loop de eerst volgende deur door en geraak in de keuken, wow “beetje” luxe.
Ik loop door de gang naar een zijkamer.
Na een stap naar binnen te hebben gezet verstijf ik ter plekke, aan 2 van de 3 muren van de kamer hangen gitaren van een blauwe acoustic gitaar tot een fel oranje elektrische gitaar.
Alsof ze wisten dat ik van muziek hou…
In het midden van de kamer staat een witte vleugel van enorme afmeting.
Maar dit is niet wat mijn aandacht helemaal opijst, want zo goed als ik ben ben ik reuze nieuwsgierig en dan helpt het niet om de 3de muur helemaal van glas te maken en er rood fluwelen gordijnen voor te hangen…
Ik loop naar de gordijnen en open ze met de glazen deuren erachteraan, ik moet gewoon weten wat er achter zit…
Met 3 stappen sta ik op een dakterras van ik weet niet hoeveel meter bij ik weet niet hoeveel meter niet dat ik dat erg vind!
In ongeveer het midden van het dakterras ligt een enorm zeil en zoals ik al zij ben ik ongelofelijk nieuwsgierig en kan ik er eigenlijk ook helemaal niks aan doen dat ik naar het midden van het dakterras snel en het zeil een stukje omhoog doe om een kijkje te nemen…
‘OMFG een enorm zwembad, ik heb gewoon een enorm zwembad!!!’ schreeuw ik opeens, ‘shhtt’ hoor ik vanaf de overkant, en ja hoor moet nou net uitgerekend ik een dikke, viezerik beneden tegenover me hebben wonen.
Je weet wel zo’n klein, dik, vet mannetje die de hele tijd alleen maar in een korte broek rond loopt en zo’n hemdje waar de borst haren gewoon door heen prikken vanwege de hoeveelheid gaten die er in zitten. En dan loopt hij nog te zwaaien met zijn eelterige vuist omhoog waardoor je de 1 meter lange okselharen aan elkaar geplakt ziet zitten door het hoeveel zweet dat hij produceert na even met zijn vuist te zwaaien, ik went snel mijn hoofd af voor dat ik straks loop te kotsen.
Het is al aardig laat en donker en omdat ik geen eten thuis heb moet ik wel bijna verplicht pizza bestelen, begrijp me niet verkeerd ik hou van pizza maar ik vind me ze zelf veel te dik dus probeer ik gezond te eten en de calorieën laag te houden maar ja voor 1 keer maakt dat niet zo heel veel uit hoop ik…
Na het eten van een halve pizza op de bank terwijl ik een film kijk ga ik opzoek naar mijn slaapkamer ik moet tenslotte morgen om half 9 op school zijn… mijn eerste schooldag “JOEPIE!!”
Ooh een hemelbed gaap…
Er zijn nog geen reacties.