Exo 32.
Paula laat zich lachend tegen hem vallen en slaat haar arm rond zijn middel. “Kijk jij nog naar de film?”
“Nee.. Jij?”
“Al lang niet meer.” Geeft ze lachend toe.
“Dacht ik al.” Hij hikt nog wat na en zucht dan. “Zullen we iets anders doen, dan?”
“Wat stel je voor?”
Hij haalt zijn schouders op. “Geen idee, eigenlijk.”
Paula grinnikt en gaat weer recht zitten. “Even iets anders.. Waar denk je dat Mel heen is?”
“Moet je dat vragen?” Didi grijnst breed en gaat met zijn hand door zijn krullen.
“Osssss.” Lacht ze dan.
“Precies.”
“Hoe zou het nu tussen hun zitten?”
Didi bijt op zijn lip en denkt na.. “Ik denk.. Ik weet het niet.”
“Wat denk je?”
“Dat het wel goed komt tussen die twee.” Hij glimlacht lief en geeft een tikje op haar neus. “Wat gaan wij nu doen?”
Paula werpt een blik op de klok en fronst. Het is bijna elf uur. “Zwemmen?”
“Nu nog?” vraagt Didi verbaasd.
Paula knikt lachend. “Waarom niet?”
“Omdat Freddy ons vermoordt als hij het te weten komt?”
“Dan moeten we ervoor zorgen dat hij het niet te weten komt.” Paula kijkt hem uitdagend aan.
“Je bent gek.”
“Weet ik.”
“Oke dan.” Didi gaat staan en steekt zijn handen naar haar uit, waarna hij haar recht trekt van de bank.
“Ik ga dan al even mijn bikini aantrekken. Wacht hier.” Ze loopt snel de slaapkamer in en komt vijf minuten later gewoon weer buiten. Met een handdoek.
“Oke, nu ik nog.” Lacht Didi. Hij steekt zijn arm naar haar uit en samen lopen ze de bungalow uit, nadat ze netjes de lichten hebben uitgedaan en de deur op slot hebben gedraaid. Paula neemt hem aan zijn hand en trekt hem zo mee, richting de jongensbungalow. Ze voelt zijn hand rond de hare branden en een glimlach groeit op haar gezicht. Didi is zo leuk. Echt heel leuk. Als ze het trapje naar de jongensbungalow oplopen voelt ze hoe hij even in haar hand knijpt, voor hij die loslaat en de deur voor haar openhoudt.
“Dank je.” Glimlacht ze voor ze naar binnen gaat, waar ze Os op de bank vindt. Zonder Mellanie.
“Ook hallo.” Zegt Os lachend. “Wat komen jullie hier doen?”
“Waar is Mel?” vraagt Didi lachend.
“Eh.. Die is.. Even naar het toilet.”
“Oh.” Zegt Paula lachend. “Kom op, Didi, haast je!” Ze duwt hem zowat richting de slaapkamer en glimlacht als hij de deur achter zich dichttrekt.
“Eh..” Os lacht even. “wat gaan jullie doen?”
“Hoezo?”
Hij wijst naar de handdoek in Paula’s hand en grijnst
“Niets.” Zegt Paula meteen.
“Gaan jullie zwemmen?”
“Misschien.”
“Ik zal niets tegen Freddy zeggen, hoor.” Grijnst hij.
“Gelukkig maar.” Paula lacht en ze leunt wat tegen het aanrecht, wachtend op Didi. Ze kijkt meteen afwachtend naar de slaapkamerdeur, als die opengaat, maar zucht als het Mellanie is.
“Oh, Paula!” glimlacht ze. “Ik zag net je vriendje in de slaapkamer. Mooie zwemshort hoor.”
Paula voelt de blos naar haar wangen stijgen en ze kijkt naar de grond. “Mel.”
“Sorry.” Lacht ze. “Jullie zijn wel heel schattig.”
“D-Dank je.. Denk ik.” Ze glimlacht onzeker van Mellanie naar Os, maar zucht dan toch opgelucht als Didi er eindelijk is.
“Veel plezier.” Lacht Os en Paula merkt hoe hij meteen daarna zijn blik op Mel laat vallen. Zijn ogen krijgen een zachtere blik en de glimlach op zijn gezicht wordt nog liever. Als Mel haar omdraait kijkt hij meteen weer normaal.
“Dank je.” Didi neemt Paula’s hand en trekt haar de bungalow uit.
Ze rennen naar het hoofdgebouw en als ze eindelijk aan het zwembad zijn draaien ze de deur achter hun op slot. Om er toch zeker van te zijn dat niemand onverwachts binnen komt vallen. Paula trekt haar kleedje uit, zodat ze haar bikini aanheeft. Nadat ze haar bril aan de kant heeft gelegd springt ze meteen in het water.
“He, wacht op mij!” lacht Didi en hij springt achter haar aan.
“Nope!” Ze zwemt ervandoor, tot ze aan de andere kant van het zwembad is. Daar draait ze zich om en kijkt ze hem lachend aan. Zo snel hij kan zwemt Didi naar haar toe, maar Paula is hem te slim af door er weer vandoor te gaan.
“Paula!” lacht hij.
Nadat ze een beetje rondgezwommen hebben, hangen ze naast elkaar tegen de rand van het zwembad. Didi kijkt glimlachend opzij, recht in het lachende gezicht van Paula. Hij blijft haar aankijken, tot ze haar hoofd draait en een blik op de klok werpt. Kwart na twaalf. Oeps. Ze zet zich af van de kant, maar Didi neemt haar aan haar arm en trekt haar een eindje terug.
“Wat ga je doen?” vraagt hij.
“Het is al laat..” zegt ze voorzichtig.
“Oh.” Didi laat haar los en ze zwemt naar het trapje. Snel bedenkt hij zich en nog voor ze uit het zwembad kan klimmen heeft hij haar weer omgedraaid. Ze kijkt hem even geschrokken aan, maar ontspant dan weer helemaal. Ze glimlacht.
“Ik heb koud, Didi.”
Hij trekt haar naar zich toe en trekt haar stevig tegen zich aan. Paula glundert als ze zich eventjes tegen zijn borstkas nestelt. Zijn warme lichaamstemperatuur geeft haar toch weer even wat warmer.
“Zullen we er dan maar uit?” zegt hij.
“Dat.. was de bedoeling, ja.” Paula grijnst voorzichtig en ze duwt zichzelf even van hem af.
Didi knikt en kijkt glimlachend toe hoe ze uit het zwembad klimt, waarna hij haar voorbeeld volgt. Paula staat te rillen en Didi snelt naar de stoel waar hun handdoeken liggen. Hij slaat snel zijn handdoek rond zijn schouders, voor hij met Paula’s handdoek naar haar toe loopt.
“Kom hier.” Hij slaat haar handdoek rond haar schouders en trekt haar weer even tegen zich aan. Terwijl ze even bij elkaar staan op te warmen krullen Didi’s mondhoeken langzaam omhoog. Kon deze avond maar eeuwig blijven duren.. Paula voelt Didi’s krullen kriebelen in haar nek en ze glimlacht. Onmiddelijk vergeet ze de kou die ze net nog voelde en denkt ze enkel nog maar aan Didi.
Er zijn nog geen reacties.