Foto bij De wedstrijd tegen Epsilon - De tweede helft

Een langer hoofdstuk xx.

Het was rust. Je moest even naar de wc. Onderweg kwam je Janus tegen. Goed gedaan complimenteerde hij je. Je keek hem even aan, en liep toen door naar de wc. Je was blijkbaar niet de enige, want Grace zat er ook. Je hoorde het want ze praatte op de wc. Ze sprak wel vreemde dingen uit... 'IK GA SCOREN, EN DAN WINNEN WE HAHAHAHAHAHAHAHA' Zelf kon je je lachen ook niet meer binnen houden, Je barstte uit. Het was niet erg slim, maar het klonk nogal dom. Toen je klaar was liep je maar snel het veld weer op. Je was blij dat ze je niet onderschept had. Faith smeet je een natta handoek toe, en jijzelf pakte een bidon. Er was niet veel tijd meer over, want zometeen moest je het veld weer op. Niet veel tijd meer? Er was helemaal geen tijd meer. De scheidsrechter vertelde dat Epsilon de aftrap had. Nogal logisch, aangezien jullie hem de vorige helft hadden. 'Ik weet dat we voorstel taan, maar we mogen ze niet onderschatten' Zoiets had je niet van Coco verwacht. Ja knikte je, en je ging naar je positie op het veld toe. Toen de fluit was geweest schopte Dvalin de bal naar Maquila, die jou probeerde te passeren. Je dacht even na. Je was in je eigen wereld. Je dacht aan wat je nu zou moeten doen, en Sail... Geen tijd fluisterde je jezelf toe. 'Shuriken Style Spider Web' Je hand raakte de grond, en uit de vingertoppen spoten kleverige draden, waar Maquila natuurlijk in vast bleef kleven. V222222! Die truc had je al lang niet meer gebruikt, en hij was nog verbeterd ook! Je was weer even te lang van aarde af, want ondertussen had Dvalin de bal al gestolen. Celia, Coco en Dhase probeerden hem nog te stoppen, maar met hittsatsus speelde hij hun allemaal voorbij. Ook toen hij oog in oog stond met onze keepster Faith gebruikte hij een techniek. Door een gat belandde hij in de ruimte, waar hij GUNGNIR gilde, de bal vloog door het gat terug naar de aarde en schoot recht op het doel af. Faith bedacht zich ook niet, en probeerde de bal te stoppen. 'Fidelity' zei ze. Heel even leek ze onzichtbaar, maar daarna vermenigvuldigde haar lichaam zichzelf. 'Samen' hielden ze één hand in de lucht. De handen werden wit van kleur, en precies toen de bal de hand van de echte Faith raakte verdwenen de clonen, en werden ze één. Zonder moeite had Faith de bal gestopt. Dvalin keek heel even verbaast, maar daarna straalde hij weer duisternis uit. Hij liep naar de scheidsrechter toe, en vroeg of hij op de positie goalkeeper mocht staan. De scheidsrechter zei dat het mocht, maar alleen als hij een ander tenue aan deed. Dvalin drukte op de middelste bol, en de scheidsrechters eis werd volbracht. Faith trapte de bal naar voren, en Celia ontving hem. Ze dribbelde naar voren, en even later paaste ze de bal naar Grace, die de bal aan Flare gaf. Hij dacht slim na. Flare zag alle minpunten en gaten in de opstelling van Epsilon. Maar hun 'nieuwe' spits Zell schoot opeens terug naar het middenveld. Met dezelfde lach die Dvalin op zijn mond had gehad pakte hij de bal, zonder hittsatsu af. Maar toen hij in actie was bleek hij niet meer te stoppen. Met Face to the Space, een hittsatsu die Dvalin ook kende, passeerde hij de meeste spelers van ons team. Epsilon was dus niet het enige team met minpunten. Had je ze in de eerste helft dan toch onderschat? Geen tijd om daar over na te denken! Het enige wat we nu moeten doen is winnen, want scholen vernietigen, dat klonk je als muziek in je oren. BUBBLEGUM kwam Bubble opeens boven je gedachten uit. Onder Zell zijn voetbalschoenen zaten nu plakkerige stukjes roze kauwgom. Je wou even medelijden tonen met het voetbal veld, maar daarna spoorde je jezelf aan om niet zo soft te doen. Je was de leider van dit team, niet de loser van het team! Allerlei soorten en vormen van gedachten kwamen voorbij, maar je moest je nu echt maar is gaan concentreren op de wedstrijd. Toen Bubble de bal had afgepakt kwam Zell weer 'vrij'. Bubble schoot de bal naar Dhase, wat erg dom van haar was geweest, omdat Zell weer los was gekomen. Razend snel pakte hij de bal af, en schoot op doel. De bal bleef bij zijn borstkas hangen, en Zells handen raakten de bal net niet aan, maar hij sloeg toch. GANAMY BEAM! Schreeuwde hij. Jezus wat een ego dacht je bij je zelf. Je vond heel Epsilon eigenlijk egoïstisch spelen. Zelfs Faiths Fidelity kon zijn bal niet stoppen. De scheidsrechter vloot, en de stand was zojuist gelijk getrokken. Het had een klein voordeel; wij hadden aftrap. De scheidsrechter keek op zijn horloge, en vertelde ons dat we tien minuten extra tijd kregen, en anders moesten we penalty's schieten. Jij nam de aftrap. Je schoen raakte de bal, en je richtte op Grace. Grace dribbelde een klein stukje, alsof ze nadacht. Ze had ook geen tijd, want daar kwam Celia op haar af gestormd. Met een sliding pakte ze de bal van Grace af, en was van plan om alles alleen te doen. De eerste helft gedroeg ze zich al vreemd, maar nu is het nog erger. Het zou dat alien trekje wel zijn geweest. Celia was van plan om Divine Snow Tiger te gebruiken, en deed dat uit eindelijk ook. Maar uit die 'test' kwamd e uitslag dat Dvalin ongekende keeperskrachten heeft. 'Space Hole' was de naam van de truc die Dvalin gebruikte toen hij Celia's move stopte. Je keek naar de klok. Nog 4 minuten. Celia's aanval had wel veel tijd in beslag genomen. Je had nu geen tijd om boos te worden, want je moest nu gaan winnen! Hadden we maar doping dacht je heel even. DOE NORMAAL praatte je jezelf bij. Zonder na te denken sprong je de lucht in, en onderschepte de bal die Dvalin zojuist had uitgetrapt. Het leek of Grace je gedachten kon lezen, want ze rende zo snel als ze kon naar voren. De andere middenvelders van Blazing Pressure zorgden er voor dat Celia niet in contact kwam met de bal. Eindelijk begonnen de aliens een team te vormen. Je trapte de bal naar Grace, en voerde jullie techniek Saturnus uit. Dvalin's ogen werden groot. 'M-m-maar deze techniek gebruikten jullie niet tijdens jullie...' Hij kon zijn zin niet afmaken. Drill Burr kon deze techniek ook niet stoppen. We hadden jullie toch niet onderschat, jullie zijn gewoon slecht lachtte Grace. Ze wist dat het tijd was, en daarom gaf ze je een high-five. Ze had wel gelijk, ze heeft gescoort grinnikten je gedachtens. De scheidsrechter floot, en Blazing Pressure had de strijd gewonnen. Je gaf alle spelers van Epsilon een hand, en liep door naar jullie kleed kamer. Tegen wie moeten we de volgende keer? Vroeg je. Eh, Diamond Dust antwoordde Xera. Je glimlachtte vriendelijk, en ging weer verder met aankleden. Toen je eenmaal klaar was kwam je Janus tegen in de gang. Hij feliciteerde je en drukte een kus op je mond. Je bloosde, en liep verder. Eenmaal in je kamer aangekomen dacht je na over Gazels team. Nou ja, jullie konden nog wel een paar dagen trainen, dus geen reden voor paniek. Je had geen zin in avondeten, daarom trok je je pyjama aan en sloot je ogen.

Reageer (1)

  • Yvnoire

    Je kunt zien dat Celia alles probeert om perfect te zijn, ook een eigenschap van haar aliën vorm dus :P.

    Snel verder! ;)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen