Hooftstuk 1
Andrea loopt naar boven en gaat in bed liggen, ze valt snel in slaap. En dan wordt ze wakker......
"Andrea! Kom je eten!'' "Ja pap!" Ik loop naar beneden en terwijl ik naar beneden loop ruik ik de geur van pasta carbonada, best wel lekker maar toch eet ik liever iets anders. Ik schuif aan tafel en er wordt meteen een bord voor me neer gezet. Mijn vader zit tegenover me en mijn zus en broer zitten ook tegenover elkaar maar dan allebei achter een laptop. "Louise, Bastiaan, doe die dingen nou eens uit! we zitten te eten!" "waarom, er gebeurt als we zitten te eten toch nooit iets spannends!" roept mijn zus uit. " Ja pap, daar heeft ze wel gelijk in" zegt mijn broer, ik moet toegeven, aan tafel gebeurt er niks leuks doordat het gewoon niet gezellig is en we nooit praten tijdens het eten. Gelukkig is het eten lekker omdat mijn vader goed kan koken. Inderdaad, mijn moeder is er niet, ze heeft een auto-ongeluk gehad waardoor ze al een jaar niet meer leeft. Ik ben er al aardig aan gewend maar mijn vader volgens mij nog helemaal niet, want hij is s'ochtends super vrolijk totdat hij merkt dat mama niet in bed ligt of beneden is. Eigenlijk is heel zielig maar ik kan er niks tegen doen. En vergeleken met mijn vader zijn mijn zus en broer er zo aan gewend dat het lijkt dat ze zijn vergeten dat ze een moeder hadden. Onderhand heb ik mijn bord leeg gegeten, mijn vader en zus en broer bijna. Ik ben altijd als eerste klaar met eten en ik zou echt niet weten waarom want voor mij eet ik alsnog best sloom. Na ongeveer tien minuten zijn we allemaal klaar, ik pak de borden, doe ze op een stapel en zet ze in de keuken. Mijn vader loopt achter me aan en pakt uit de koelkast 4 kleine bekertjes met chocolademousse en pakt ook nog lepeltjes voor ons allemaal.Eindelijk hebben Louise en Bastiaan hun laptop uitgedaan en kijken allebei naar buiten. Nog steeds is het nou niet echt bepaald gezellig maar het is beter dan dat er twee laptops op de tafel staan.
Als we de chocolademousse op hebben vraag ik of ik naar boven mag " Als je even de bakjes in de keuken zet mag je naar boven" is het antwoord wat ik krijg.Ik loop weer naar boven en ga naar de badkamer, ik kijk naar mezelf en zo blijf ik een tijdje staan. Opeens hoor ik een tikje in het bad waardoor ik uit mijn gedachtes kom en de douche aanzet, ik ga maar even douchen om alles van me af te spoelen.Als ik onder de douche uitkom hoor ik dat mijn zus naar boven komt, dus snel naar mijn kamer zodat we geen ruzie krijgen over dat zij wil douchen.Ik ben erg blij dat ik daar ben weggegaan omdat ik al hoor aan hoe ze loopt, deuren dicht doet en praat dat ze kwaad is zoals gewoonlijk.Rustig droog ik me af en doe mijn pyjama aan en ga op bed liggen met mijn boek.
Na ongeveer een uur lezen doen mijn ogen pijn dus klap ik mijn boek dicht, doe mijn lampje uit en ga slapen en hopen dat het morgen wél gezellig wordt.
Opeens schrik ik wakker, ik kijk snel op mijn wekker en zie dat het één uur s'ochtends is. Ik laat me weer terug zakken en kijk naar mijn plafond. Dat was echt een hele vreemde droom, ik zag een meisje maar het was geen normaal meisje, ze had vleugels en punt oren oftewel een feeënelfje. Ik herkende haar een beetje uit dromen van vroeger en uit mijn boek, in die dromen en in mijn boek zit er ook een feeënelfje in. Naja, het zal wel weer niks betekenen zoals altijd.Nadat ik nog heb liggen woelen ben ik uiteindelijk in slaap gevallen.Gelukkig heb ik voor de rest niet meer gedroomd.
Reageer (2)
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH
1 decennium geledenPLEH!! (achterstevoren help!)
Hihihihhihi geintke!
ok ik ga weer verder schrijven!
Lott! Gij moet snel verder aan je verhaal! Anders als ik bij jullie ben, ga ik je vermoorden!
1 decennium geledenMwuhahahahahaha