Foto bij Hoofdstuk 1.




'Hay! Dit is Ruby, ik kan even niet opnemen. Maar, laat iets achter en dan bel ik je terug! Bye!' Ik hoorde een pieptoon. 'Rube, bel me.' zei ik. Ik legde mijn telefoon aan de kant en ging zitten in mijn zetel. Ze had hier al lang moeten zijn! Ik maakte me ongerust.Ik stond weer op en ijsbeerde door mijn woonkamer. Plots hoorde ik de buzzer. Ik keek door de intercom en zag Ruby's lachende gezicht. Ik drukte op de knop zodat de deur zou opengaan beneden. Even later klopte ze op mijn deur. 'Hey babe!' ik liet haar binnen en ging naar mijn keuken. 'Drinken?' 'Euhm, water!' riep ze. Ze plofte in mijn zetel. 'Wow, je hebt me 7 keer gebeld!' zei ze. Ik knikte. 'Ja, ik was doodongerust. Je had hier een ander half uur geleden moeten zijn!' 'Ik was te laat vertrokken, en ik neem niet op als k aan het rijden ben.' 'Weet ik.' ik gaf haar het glas water. 'Hailey, je hoeft niet ongerust te zijn. Ik ben oké." ze stond op en gaf me een knuffel. 'Je weet hoe ik daarover denk. Ik vind het leuk als je me laat weten wanneer je vertrekt.' ze knikte. 'Het spijt me, de volgende keer zal ik je smsen.' 'Bedankt.' zei ik. 'Je kan je spullen al in mijn kamer gaan leggen.' zei ik. Ze knikte en liep naar mijn kamer toe. Ik schonk voor mezelf ook een glas water in en dronk hem helemaal uit. Zuchtend liep ik naar mijn kamer. Ruby zat op mijn bed, naar mijn muren te kijken. 'Ik mis haar zo.' zei ze. Ik ging naast haar zitten, ze legde haar hoofd op mijn schouders. 'Ik ook Ruby.' we keken samen naar een heleboel foto's van ons. Mezelf, mezelf en Ruby, Ruby alleen, Emilia.. 'We moeten onthouden dat het haar eigen keuze was. Emilia voelde haar niet meer gelukkig, en ze wou niet meer leven. Het was haar keuze, die wij moeten respecteren.' ik stond op. 'Je weet hoe ik daarover denk Ruby, ik heb geen zin om nog een keer die discussie te hebben. Ik ga koken.' ik liep mijn kamer uit naar mijn keuken. Ik leunde tegen het aanrecht en slikte mijn krop weg, daarna begon ik aan het eten.

[ ... ]

'Weet je wie ik ook een knapperd vind?' ik schudde m'n hoofd. 'Shia Labeouf!' Ik lachte. 'Wat? Meen je dat!' Ruby knikte lachend. 'Hij heeft iets, ik vind hem best knap!' Ruby lag met haar hoofd op mijn schoot. 'Wie vind jij knap dan?' vroeg ze me. Ik dacht even na. 'Ik weet het niet, ik kan niet meteen iemand bedenken.' 'Dat lieg je!' ze ging rechtop zitten en porde me. 'Nee ik meen het! Johnny Depp misschien!' 'Dat is zo cliché!' 'Nou en, hij is knap!' ze keek me lachend aan. 'Ik heb dit gemist.' zei ze. Ik knikte. 'Ik ook. Ik mis je.' ze knikte en omhelsde me. 'Ik mis je ook Hales.' Ruby stond op en ging naar de badkamer. Ik stond op en ruimde de wijnglazen op die op het salontafeltje stonden en bracht ze naar de keuken. Ruby ging zitten op de trap. 'Ik ben verliefd op je appartement.' ik glimlachte. 'Je bent hier toch al geweest!' lachte ik. 'Ja maar toch, het is zo leuk. En perfect voor jou, wel wat wit.' 'Ik hou van wit.' 'Bij mij zou alles roze zijn! Of licht geel! Of babyblauw!' ik glimlachte. 'Ja, dat dacht ik wel. Ik vind het leuk zo.' Ruby stond op en liep naar de voordeur. 'Dit is een prachtige foto van Emilia.' ik knikte. 'Vind ik ook. Daarom hangt hij daar.' ze glimlachte naar mij, en keek daarna weer naar de foto. 'Wanneer heb je les morgen?' 'Euhm.. halftwee.' ze knikte. 'Oké, dan kunnen we samen lunchen voor ik vertrek, ik kan je best naar school brengen.' 'Goed, dan kom ik s'avonds met de bus terug.' We gingen opnieuw in de zetel zitten. 'Filmpje?' ik knikte. 'Klinkt super!'

[ ... ]

'Goedemorgen Hales!' riep Ruby veel te enthousiast in mijn oor. 'Lieve help, ga weg!' riep ik. Ik duwde een kussen tegen haar gezicht en hoorde ze omvallen. Ik giechelde even. 'Haileeeeey! Je moet opstaan, de zon schijnt!' 'De zon schijnt altijd Ruby, het is California.' 'Wauw, wat kan jij een mooie dag verpesten. Sta op kreng!' lachte ze. Ze sprong op me en kietelde me. 'Aaaah!' gilde ik. Ik draaide me om en duwde haar van me af. 'Ok, ok, ik ben op! Ik sta wel op!' zuchtte ik. Ruby lachte. 'Ik vind het leuk als ik mijn zin krijg.' ik stond op en stak kinderachtig mijn tong naar haar uit. Ik liep naar de badkamer en nam een douche. Ik trok kledij aan en ging naar beneden. Ruby had voor een lekker ontbijt gezorgd. Samen zaten we aan de keukentafel en babbelden we nog wat. We besloten nog even de stad in te gaan voordat we zouden gaan lunchen. Ruby pakte haar zak in, en ik nam mijn schoolboeken. Daarna verlieten we mijn appartement en gingen we naar de stad.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen