Lachend fietsen Lana en ik even later het terrein bij Sarah op. Er staan al twee fietsen. Die van Tjez en nog eentje. Als ik binnen kom gelopen geef ik Sarah en Tjez een knuffel en stel ze voor aan Lana. Opeens voel ik 2 handen voor me ogen "I've missed you!" fluisterd er een jongensstem in mijn oor. Per direct herken ik de stem. "BOYYDDD!" gil ik. Ik heb hem misschien wel lang niet gesproken, maar ik zou hem altijd nog kunnen herkennen. Hij lacht en geeft me een knuffel. "Hoe is het?" vraagt hij me. "Goed! Met jou?" lach ik waterig. Altijd als ik dat zeg, voelt het alsof ik lieg, maar ik zou niet weten waarom. Ik heb geweldige vrienden die mij het leven leuk maken. Hij negeert mijn vraag en aait door mijn haren. "Boydd" mompel ik. Hij grinnikt. "You still don't like it?" Ik schud mijn hoofd en probeer snel mijn haren goed te doen. Boyd hoorde altijd bij het groepje van Sarah, Tjez en mij, maar sinds dat hij een vriendin kreeg spraken we hem steeds minder. Niet dat we dat hun kwalijk namen ofzo hoor. Maar toch misten we hem bij sommige dingen behoorlijk. Bijvoorbeeld op verjaardagen enzo. "Hoe is het met je vriendin?" gimlach ik. Hij betrekt zijn gezicht. "Het is uit" mompelt hij zachtjes. Ik kijk om me heen of niemand anders dit opving. Gelukkig staan Sarah, Tjez en Lana met elkaar te praten. "Damnn" zucht ik. "Sinds wanneer?" Zijn gezicht betrekt nog meer. Hij kijkt me nu echt aan alsof de tranen zo uit zijn ogen kunnen stromen. "Sinds afgelopen dinsdag." weet hij er met moeite uit te persen. Even weet ik me geen houding te geven. "Jeeezz" komt er uit mijn lippen. Jeezz? Meen je die Britt? Zo'n jongen vol verdriet moet getroost worden en dan kom jij aan met jeez? "Wil je erover praten?" herstel ik me snel. Hij schudt zijn hoofd en glimlacht waterig. "Ik wil het eventjes vergeten." lacht hij. "LET'S PARTY LIKE WE'RE SINGLEEE!" juich ik dan naar iedereen. Hij grijnst en pakt snel een fles Safari. "Meegenomen van huis, omdat ik jullie nog iets schuldig ben!" grijnst hij naar iedereen. Verbaasd kijken we hem aan. "Ik heb jullie in de steek gelaten.." Antwoord hij dan serieus. "Nee, dat deed je niet, we begrepen het echt, later hebben we gewoon allemaal wat minder tijd voor elkaar, we gaan dat allemaal meemaken, maar jij was ons voor." Antwoord Sarah. Tjez en ik knikken ons hoofd dat we het volledig met haar eens zijn. "Laten we dan proosten op het single zijn!" juicht hij. Iedereen juicht met hem mee en gooit zijn glas achterover. "Maar, damn boy, ik heb je wel gemist!" grijnst Tjez. "Het is niet gemakkelijk hoor, als enige jongen tussen 2 meisjes." grapt hij. Boyd lacht zijn tanden bloot.

Als we in cafe x zijn zit de sfeer er al goed in. Lana trekt me mee om te gaan dansen en de rest loopt ook achter ons aan. "Ik ga nog wat drinken halen!" roept Boyd, we knikken en geven hem muntjes. Tjez begint raar te springen en Lana giechelt vrolijk om zijn rare bewegingen. Ik kijk naar Sarah, die precies begrijpt wat ik bedoel. Ze komt bij mij staan om hun even alleen te laten. Ik kijk opzij en zie een leuke jongen met donkere ogen en donker haar staan. Ik zie dat Sarah hem ook ziet en begint te giechelen wanneer hij haar een knipoog geeft. Ze begint uitbundig te dansen op de muziek. "Meedoen Brit!" roept ze boven de muziek uit. Ik lach en begin ook te dansen op de keiharde muziek. De bewegingen van Sarah worden steeds uitbundiger, steeds sexsiër. Even twijfel ik, maar doe uiteindelijk toch met haar bewegingen mee.
Opeens voel ik iemand achter me staan, die mijn heupen vast pakt en meebeweegt op de muziek. Al snel merk ik dat het Boyd is, dus lach en doe vrolijk met hem mee. Als er na een tijdje een langzaam nummer op komt draait hij me voorzichtig om. Ik zie aan zijn ogen dat hij al aardig wat op heeft, maar dat maakt niet uit, ik voel dat ik ook niet meer helemaal nuchter ben. Hij slaat zijn armen om mijn middel en kijkt me wazig, maar lief aan. Ik kijk over zijn schouder en zie Sarah staan grijnzen naar ons. Ach, wat maakt het ook uit. Ik sla mijn armen om zijn nek en samen bewegen we nog steeds op de muziek. Steeds dichter tegen elkaar aan. Grijnzend buigt hij zich naar me toe en plant zijn lippen op mijn lippen. Zonder na te denken beantwoord ik de kus en open gewillig mijn mond. Hij trekt zich nog dichter tegen me aan en wrijft zijn armen over mijn rug naar beneden richting mijn kont. Ondertussen zijn onze tongen in gevecht met een vurig liefdesspel. Het voelt goed, het voelt vertrouwd. Ik ga helemaal op in de zoen totdat iemand mijn schouder vast pakt en me wegtrekt van Boyd. "Sarah ligt" hoor ik Tjez zijn stem zeggen. Ik kijk verward om me heen en zie Sarah bij de trappen op de grond liggen. Zo te zien heeft ze te veel gedronken en kan ze niet meer op haar benen staan. "Alweeer" zucht ik. Dit is al de zoveelste keer dat ze zich helemaal vol gooit met de drank. De laatste tijd is ze steeds vaker knock out en het wordt steeds erger. Ik loop weg van Boyd naar Sarah toe. Tjez volgt me nadat hij de opdracht aan Lana en Boyd heeft gegeven om wat water en haar jas te halen. "Sarah?" vraag ik haar. Traag reageert ze op mijn stem. "Britty" mompelt ze. Alleen aan haar stem hoor je al dat ze te veel gedronken heeft. Ik schud met mijn hoofd. Langzaam voel ik de woede opkomen. "Rustig eh, we praten morgen wel met haar!" zegt Tjez kalm. Hij heeft gelijk, ik kan nu zeggen tegen haar wat ik wil, ze is het morgen toch allemaal vergeten. We praten morgen wel met haar als ze weer nuchter is en een flinke kater heeft. "Je hebt gelijk" zucht ik. Tjez knikt. "Kom, we nemen haar mee naar buiten." Ik knik en probeer haar op te tillen. Tjez lacht en duwt me na een paar pogingen weg. Tuurlijk maken we ons wel zorgen om Sarah, maar we weten dat het weer goed komt. De eerste keer moest ik gewoon huilen om hoe ze erbij lag en had ik medelijden met haar. Nu ben ik vooral boos op haar, dat ze dit ons weer aandoet, maar ook haarzelf. Snel loop ik achter Tjez aan naar buiten, waar hij haar op een bankje neerlegt. "Tjez is lief" mompelt Sarah half giechelend half slapend. Tjez negeert het en pakt snel het water aan van Lana. "Dankje" glimlacht hij nog lief. Ik voel echt wat bloeien tussen hun. Normaal gesproken had ik nu Sarah aangekeken en zij ook mij. Maar ze moet het weer eens verpesten om dronken te worden. Ik voel de woede alweer in me opkomen. "Britt, help" mompelt Sarah als ze water over zich heen krijgt om nuchter te worden. Nu wilt ze ook nog eens dat ik haar ga helpen voor iets wat zij gedaan heeft. Ik bal mijn vuisten van woede. Snel trekt Boyd zich naar me toe. Oja Boyd. Mijn zorgen worden opeens een stuk minder. "Rustig Britty!" fluistert hij in m'n oor. Ik glimlach en ga tegen hem aan staan. "Laten we een taxi bellen, dan is de rekening morgen gewoon voor haar.." stelt Lana voor. Ik grinnik. Het beste idee ooit. Ik weet dat het wel weer goed komt tussen Sarah en mij. We hebben wel vaker onze irritaties aan elkaar, maar uiteindelijk komt alles wel weer goed. En aangezien Sarah mij nu toch niet echt kan volgen kan ik mooi even mijn irritaties aan haar laten zien zonder dat ze het door heeft, of het morgen nog weet. "Ik ga wel met haar mee" antwoord Tjez kalm. "Prima, dan fietsen wij wel naar haar huis toe." reageer ik half vragend half bevelend. Boyd en Lana knikken en Tjez belt meteen een taxi.

Als we bij Sarah haar huis aankomen, komt de taxi met Sarah en Tjez er ook al aangereden. "Perfecte timing." lacht Boyd naar Lana en mij. Lana knikt ongemakkelijk. Ik merk wel aan haar dat ze dit allemaal niks vind, en dat is logisch als je dit voor het eerst meemaakt. "Ik wacht wel buiten" zegt Lana een beetje ongemakkelijk als we de voordeur van Sarah openmaken. "Ik blijf ook wel buiten dan." knikt Tjez lief naar haar. Boyd neemt Sarah van Tjez over en tilt haar naar binnen. "Gelukkig maar dat ze zo licht is." glimlacht hij. Ik pak een emmer uit de garage en loop achter Boyd aan naar boven. "Hallo?" roep ik een beetje ongemakkelijk om te kijken of haar ouders thuis zijn. Geen reactie. Zoals bijna altijd is ze weer eens alleen thuis.
Ik trek de dekens van haar bed en Boyd legt haar erneer. Ze was al in slaapgevallen in de taxi, en daar ben ik wel blij om zodat ze verder niet vervelend meer gaat doen. Ik zet de emmer naast haar bed terwijl Boyd haar schoenen uit doet. Ik sla de deken weer over haar heen loop naar haar bureau. "Wat ga je doen?" vraagt Boyd verbaasd. "Hier komt ze echt niet ongestraft mee af." reageer ik kattig terwijl ik een papiertje en een pen pak. Ik ben het wel een beetje zat aan het worden. Ik voel een warme hand op mijn schouder. "Rustig maar, het komt wel goed!" fluisterd Boyd. Mijn schouder begint helemaal te gloeien. Even heb ik zin om al mijn emoties eruit te gooien, even keihard te janken, omdat ik weet dat er nu iemand is om me te troosten. Maar ik laat het, ik wil niet dat ik om Sarah moet huilen. Ze was altijd mijn beste vriendin, en ik heb echt wel in de gaten dat we steeds meer uit elkaar groeien, en waarom, ik weet het niet. Ik ga verder met het papiertje schrijven.

Hai Saar,
Bel me even als je wakker bent!
x Britt
Ps: geniet van je kater!


Ik glimlach tevreden en loop achter Boyd aan naar beneden. Als we de voordeur weer open doen staan Lana en Tjez innig te zoenen. Ze hebben ons niet eens in de gaten. Boyd trekt me weer mee naar binnen. Verbaasd kijk ik hem aan. Hij trekt me naar zich toe, "wat zij doen kunnen wij ook!" fluistert hij hees. Hij drukt zijn lippen op mijn lippen en gewillig open ik mijn mond. Damn, wat kan die jongen goed zoenen. Onze tongen zijn net in een vurig gevecht als hij de kus verbreekt. Verbaasd kijk ik hem aan maar hij wijkt zijn blik weg. "Sorry" fluisterd hij. Nog steeds in shock loopt hij naar buiten. Natuurlijk, zijn vriendin. Schiet er door me heen. Onee, zijn ex-vriendin. Tuurlijk, hij is nog helemaal in de war. Maar, hij zoende mij toch? Duizenden gedachtes schieten nog door me heen als ze me al roepen. Totaal van slag loop ik naar buiten en sluit de deur. Gelukkig maar dat ik weet waar de sleutel altijd ligt van Sarah.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen