Anakin en Obi stapte in de lift, ze waren net op weg naar de jedi raad voor de wekelijkse zitting. 'Waar denkt u dat Meester Windu nu weer over gaat zitten klagen' vroeg Anakin met een lachje. 'O dacht je soms dat ik daar naar luisterde?' vroeg Obi-Wan die een klein lachje ook niet kon onderdrukken. 'Niet te geloven dat ik ooit naar u heb geluisterd en van u heb geleerd.' zei Anakin ze begonnen allebei te lachen maar hun lach maakte al snel plaats voor een verbaast gezicht want de Jedi tempel stond vol met kloon troopers. 'Daar heb je commandant Cody ik ga even vragen wat er aan de hand is.' zei Obi die nog zij aan zij met de kloon gevochten had in de oorlog. 'Wat is er aan de hand?' vroeg hij aan Cody. 'De senaat heeft enkele tijd geleden een bericht gekregen van Graaf Doku. We moesten naar hier komen omdat we weer samen gaan strijden. De klonen en de Jedi.' Obi-Wan was overdondert. 'Ik ... ik snap er niets van.' sputterde hij. Toen zag Obi-Wan Anakin praten met Yoda en Mace Windu, hij besloot om zich bij hen te voegen.

'Wat is er in hemelsnaam aan de ha...' begon hij maar hij werd al snel onderbroken. 'Ik en meester Yoda hebben bericht ontvangen van de Kanselier dat Graaf Doku de senaat heeft aangesproken; tijdens een zitting kwam er in het midden van de zaal een hologram tevoorschijn van de Graaf zelf met de boodschap dat hij nieuwe droids aan het maken is, waarschijnlijk voor een nieuwe oorlog.' zei Mace. Obi-Wan wilde nog een vraag stellen maar Mace ging rustig verder. 'Iemand moet naar Geonosis om de boel na te kijken.' Anakin sprong naar vore. 'Wij doen het wel! Ik en Meester Obi-Wan hier. Wij gaan naar de droid-fabriek en .... Doku.' zei Anakin en hij balde zijn robothand tot een vuist, die had Doku er enkele jaren geleden afgehakt en Anakin zinde sinds die dag al op wraak. 'Oké ik vind het goed.' zei Windu instemmend. 'Meester Yoda?' vroeg Obi-Wan om ook diens menig te weten. 'Het goed ik keur ...' zei hij stil en niet op zijn gemak. 'Dat lijkt mij een fijne nieuwe opdracht Meester!' zei Anakin. 'Houw je maar gedeisd mijn Pada...' 'Ik ben al even u Padawan niet meer Obi.' viel Anakin hem in de rede en ze vertrokken naar de hangar om hun ruimteschepen te gaan halen. 'Die twee komen er wel.' zei Mace knikkend. 'Slecht gevoel ik bij dit alles heb.' zei Yoda met gebronsd hoofd.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen