Foto bij Hoofdstuk 4. Occult laat het stoppen!

Check de trailer als inleiding.

Een week ging voorbij. Elke dag weer bestond de training uit het veld dat met lijm was besmeerd. Het team probeerde zich steeds weer voor te bewegen, maar dit lukte niet. De coach was steeds vaker in zijn kantoor te vinden. Het einde van het trainingskamp was aangebroken, maar ook de wedstrijddag. Het team was gearriveerd in het stadium waar zee moesten spelen. Inmiddels waren ze bezig met de warming up.

'Ligt het nou aan mij of is het hier zo koud?'
'Ach dat valt straks wel mee Brillenman' s!' iedereen keek verbaast naar Kevin. 'Als de tegenstanders straks het veld op komen pis je gelijk in je broek. Voilà, probleem opgelost je hebt het niet meer koud!' Vervolgens liep Kevin samen met Aphrodite weg. 'Trek het je niet aan Willy', zei Mark, terwijl hij aan kwam lopen. 'Hij is vast en zeker ook zenuwachtig'. Willy knikte even en begon met de bal te dribbelen. 'Hé hoor je die wind?' zei de brede jongen met het groene haar, Jack Wallside. 'Hé kijk zijn dat de....' Nathan kon zijn zin niet afmaken, maar iedereen wist wat hij bedoelde.

Een groep van elf man kwam langzaam het veld op en zette elke stap gelijk. Een paarsachtige mist was rondom hun ontstaan en ze zagen er allemaal raar uit. De één leek een weerwolf, de ander een vampier en weer een andere had maar één oog, maar geen normaal oog. Nee, er was een doek voor zijn normale ogen vastgemaakt met daarop één groot oog. 'Aanvoerder?'
'Ja Jack?'
'Ik moet even naar de wc!'
'Ach nee man! Je gaat gewoon ergens lopen janken!' riep Kevin. 'Neem een voorbeeld aan Willy, maar Willy daarin tegen... Misschien had jij wel naar de wc gemoeten!' Op dat moment na alle angst voor de tegenstander begon Scotty te lachen. 'Hahaha, moet je Willy zijn broek zien!' De broek van Willy was op een bepaalde plek donkerder gekleurd. Kevin viel op de grond van het lachen samen met Scotty.
'Dragonfly! Banyan!' riep de coach
Scotty stond gelijk op en kreeg een rood hoofd.
'Oke jongens, dit is Occult, een sterk team met drie spitsen. We hoorden een man minder te hebben, maar ik heb iemand weten te regelen'. Nadat de coach dat gezegd had kwam er beeldschoon meisje het veld oplopen. Marks mond viel open, door de wind leek het wel of haar haar zweefde.
'Dit is Nelly Raimon. Zij zal de rol van Axel overnemen. voor de rest wil ik jullie waarschuwen.' Het team gaf een knikje en bestudeerde Nelly. Kevin keek vooral naar de 'vrouwelijke' delen. Hij glimlachte en liep het veld op.

'Hallo daar mensen! Welkom bij de wedstrijd tussen Raimon en Occult. Raimon komt nu net het veld op lopen en neemt zijn positie in, MAAR WAT IS DIT NU? AXEL BLAZE IS VERVANGEN VOOR EEN MEISJE!' Mark zag dat Nelly haar haar aan het doen was en helemaal niet op het commentaar lette. 'Blijkbaar heeft Raimon gelijk een nieuwe aanvoerder gekozen en keeper! Op doel staat voortaan Mark Evans en is tevens de aanvoerder van Raimon. Voldoende informatie over de teams Raimon staat klaar voor de aftrap! En we zijn begonnen!'

Aphrodite gaf de bal een tik en Nelly rende er gelijk mee van door. Marks mond viel open van verbazing. Ze was zo mooi en ook nog zo goed in voetbal. Nelly passeerde alle spelers in haar eentje, maar tikte de bal terug op Kevin. 'Laat eens zien wat jij kan bluffer!' riep ze. Kevin werd woedend en stormde richting doel. 'Ik hoor hier de hoofdspits te zijn!' vervolgens schoot hij, maar de keeper dook de goede hoek in.

'Ow wat een mooie doorbraak van Raimon, maar Dragonfly kon het niet afmaken. Dit zou een mooi kans geweest zijn voor Raimon.'

'Oke mannen! We hebben ze één keer laten aanvallen... Ze zijn gevaarlijk ,maar wij zijn zeker sterker!' riep de coach van de tegenstanders.

Mark keek en zag dat alle drie te spitsen mee naar voren kwamen. 'Jack dek nummer tien! Nathan houd die nummer 11 in de gaten en Shawn die nummer 9 komt gevaarlijk dichtbij. 'Tot Marks verbazing volgde alle drie te spelers zijn bevelen op, maar dit was niet voldoende. Nummer tien was te snel voor Jack en kreeg de bal aangespeeld. Hij sprong met de bal omhoog tussen zijn benen, vervolgens tikte hij de bal voor zijn voeten en gaf een trap. Bij die tik werd de bal paars en leken er meerdere ballen rond te zweven. 'Spookschot!'
'Hand van God!' Mark voelde de bal direct op zijn hand. Het was een krachtig schot, maar niet te krachtig. Mark hield de bal met één hand vast met een gestrekte arm. 'Dat mijn vriend was de Hand van God!' Vervolgens gaf hij de bal een trap. 'Val aan jongens!'

'Ze zijn te goed mannen... Het word maar eens tijd dat we ze gaan treffen met een geestslot!' Mark keek verbaast naar de coach van de tegenstanders. Waar heeft hij het nou weer over, dacht Mark.

Opnieuw kwam de aanval, maar opnieuw lukte het Kevin niet om te scoren. Mark keek even verbaast. Lachte Nelly nou? Hier moest hij maar in de rust over praten. Maar tijd om stil te staan had Mark niet. De coach van de tegenpartij begon raar te praten en Occult nam een rare opstelling aan. 'Wat, wat was dat?' riep Timmy. 'Dit is ons GEESTSLOT'. Nadat een speler Geestslot had gezegd kon het hele team niet meer bewegen.
'Help! Help! Ik kan niet meer bewegen!'
'Daarom heet het ook het geestslot. De geesten zetten je benen op slot!' vertelde een speler van Occult die langs kwam renen. Vervolgens stond hij één op één met Mark. Mark kreunde er probeerde zich te bewegen, maar dit lukte echter niet. Marks ogen zagen wat dichter bij komen. Het was de bal die in de kruising kwam. Nadat doelpunt viel iedereen neer. Ze konden weer normaal lopen.

'GOAL! Occult heeft zijn speciale truc uit de kast gehaald en staat nu met 0-1 voor! Kan Raimon dit nu snel terug draaien?'

Het antwoord was overduidelijk nee... Occult voerde deze malen geen Geestslot uit, maar de spitsen, Kevin, Aphrodite en Nelly konden geen van allen scoren. Alleen Nelly kwam het dichts in de buurt. 'Het is genoeg geweest met de speeltijd. Laten we deze helft afmaken met een Geestslot'. Opnieuw kwam de rare opstelling, Mark hoorde een stem in zijn hoofd en vervolgens... 'BAM DOELPUNT! Occult scoort zijn tweede oprij!'
Mark ergerde zich dood en wilde schreeuwen, maar deed dit echter niet...

Eric was nu aan de bal en trok al zijn trucjes uit de kast. 'En hier zien we dan eindelijk het voetbal talent van Raimon. Eagle laat zijn tegenstanders naar de bal zoeken en brengt de bal in zijn eentje naar voren! OEI! Dat was een grove tackel! Er zijn nog 5 minuten te spelen en Occult heeft de bal. 'Laten we ze wegspelen! Gebruik een geestslot!'

Mark keek angstig om zich heen en gaf de verdediging weer allemaal opdrachten. Nathan riep zelfs; 'O nee daar komen ze weer, verdedigen jongens!'
'Daar is het nu te laat voor. Jullie zijn allang vervloekt ben ik bang! Geestslot! Spookschot!'

'GOAL! OCCULT STAAT DE EERSTE HELFT MET 0-3 VOOR! RAIMON MOET ZICH SNEL HERSTELLEN DE TWEEDE HELFT!'

Reageer (2)

  • LokiofAsgard

    Raimon moet wel efkes winnen hea!!!
    Snel verderrr

    1 decennium geleden
  • Grizzlybeer

    Kom op Raimon jullie moeten winnen scoren met die bal. In de tweede helft

    Top geschreven. Neef!!

    Snel verder.

    KAN NIEY WACHTEN

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen