de titel klopt niet echt maar dat boeit niet
en de teaser van halll is geweldig!! Wat vinden jullie? xxx

(door Silke)
Aan het ontbijt zitten we nog wat te smoezen over het plan om Lynn te 'vangen' en Mylène te redden. Wanneer Lynn voorbij komt, om opnieuw op te scheppen, zwijgen we abrupt.
"Het ging over mij, he", zegt ze.
Ik weet niet waar te kijken. Het ging half over haar.
"Ik wist het wel. Jullie hebben me nooit gemogen. Nou, ik jullie ook niet. Zeker die hyper tweeling niet."
Lynn draait zich om en loopt weg.
"Nu werd het net interessant. Misschien waren we iets over Mylène te weten gekomen", zucht Rein.
Femke, die naast me zit (net als altijd in de klas) heeft die laatste woorden gehoord.
"Weten wat Lynn denkt? Met mijn 6e zintuig lukt dat zo", zegt Fem. Ze sluit haar ogen, prevelt iets en zwijgt. We staren haar nieuwsgierig aan. Enkele minuten later opent ze haar ogen weer en zegt:" Lynn denkt veel, maar ik denk dat hetgene wat jullie interesseert is : 'Vooral Mylène haat ik. En Chanyeol doet dat binnenkort ook (duivelse lach)'"
We kijken elkaar aan.
Maar dit wil ik even weten: "Fem, hoe weet je dat dat ons interesseert?"
Ze wordt een beetje rood. "Ik kan ook jullie gedachten lezen"
, horen we haar tegen zichzelf zeggenWhaaaa! Heb ik iets raars gedacht de laatste tijd? Maar Femke weet dus wel alles over ons plan.
Femke zegt er nog na: "Enkel Mylenes gedachten kan ik de laatste tijd niet meer lezen. Dat komt door Lynn, he?"
Ik knik.
"Waarom wil ze dat Mylène op Chanyeol verliefd wordt? Daarvan gaat hij haar echt niet haten, hoor"
Rein kijkt me aan. "Jawel, want Mylène is het type meisje dat een jongen blijft achtervolgen en zo als ze verliefd is. Chanyeol lijkt me niet iemand die daar blij mee zou zijn."
Rein heeft gelijk! Zo moet het zijn! Lynn eindelijk ontmaskerd (half toch)
(H)(H)(H)(H)(H)(H)(H)(H)(H)
(door Britney)

Nils en ik staan in de gang van de bib. Lynn is net binnen. Ik begin op te nemen.
"Alweer opzeggen! BLABLABLABLA, oh Chanyeol, je zal Mylène haten hehehe, en chagrijnige bijwerkingen, van deze liefdesspreuk, ach zo'n vervelend hyper kind KAN gewoon niet chagrijnig zijn, hoe goed ze nog haar best doet!!", horen we haar tegen zichzelf zeggen.
Ik stop met opnemen. Lynn heeft een duidelijk herkenbare stem. Dit moet dus genoeg zijn. Voetstappen. Nils trekt me mee in de kast (trukje van Rein gehoord) en we horen Lynn voorbijgaan
(H)(H)(H)(H)(H)(H)(H)(H)(H)(H)
(nog steeds Britney)

We zijn in het bureau van hoofd Martas: Silke, Rein, Nils, Rosanne, Femke en ik. Oh ja, en Lynn en Isabel, die zijn er net bijgehaald. Mevrouw de directeur gelooft ons nu eindelijk en gaat Lynn straffen of zo.
"Mejuffrouw Taylor, is het waar dat je Mylène betoverd?", vraagt de directrice.
"Natuurlijk niet! Het is een schande dat u mejuffrouw daarvan durft te beschuldigen!!", zegt Isabel verontwaardigd. Maar Lynn wordt toch een beetje witjes. Hoofd Martas laat mijn opname afspelen en Lynn wordt nu helemaal wit.
"Mejuffrouw?", vraagt Isabel verbaasd.
"Ik... ik", stamelt Lynn.
"Lynn, als straf krijg je de rest van het jaar corvee. Ik heb het recht niet je van school te sturen, omdat je een getalenteerde leerling bent. Maar wat je deed is vreselijk, omdat je geen gevoelens mag beïnvloeden en omdat deze spreuk voor 3e jaars is. Je zag vast wel dat je spreuk mislukte en Mylène op Fabian verliefd werd?", mevr Martas draait echt helemaal door. "Wat wou je er eigenlijk mee bereiken?"
"Ehm ik.. Ach ja, Mylène is irritant, maar Chanyeol begrijpt dat dus niet en vindt haar aardig, niet meer dan dat, hoor, gewoon aardig, maar ik wil niet dat hij haar aardig vindt, dus moet ze als een verliefde kip zonder kop achter hem aan lopen, dan vindt hij haar van zelf vervelend"
"Mevr Van Lexmond, haal mejuffrouw Waalewijn eens", beveelt mevr de directeur. Ik merk nu pas dat Van Lexmond er al de hele tijd bijstaat.
(H)(H)(H)(H)(H)(H)(H)(H)(H)
(nog steeds Britney)

"Waar ben ik?", vraagt Mylène verbaasd nadat de directrice Lynns spreuk te niet heeft gedaan.
"Lijntje!!!!", roept Rosanne blij en ze omhelst haar zus die een beetje vreemd kijkt.
De Mylène (H) Fabian tijd is voorgoed voorbij!!! Joehoe!!

Reageer (4)

  • GossipGirl21

    Hatelijk als je corvee krijgt

    6 jaar geleden
  • RealBritney1

    Ik haat corvee

    1 decennium geleden
  • sammainiac

    YEEAH lekker voor je Lynn ga jij maar corvee moest ik vandaag ook doen haat aan corvee

    1 decennium geleden
  • certified_cloud

    yeaahh!!
    snel verder!! kom ik er al bijna in voor?? xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen