Battle 6.5
Ik zat te wachten op school en was het verhaal aan het terug lezen. Toen kreeg ik inspiratie voor max 2a3 hoofdstukken. Het resultaat is hier te lezen. Dit is het eerste deel:
Lisanne, die nog steeds boos op me is voor verdwijnen, legt alles uit. Hoe ze Jake kwijt waren aan de alcohol en hoe Bobsle zich op gegeven moment vreemd begon te gedragen.
'Jake verdween vlak nadat jij weg was. Maar hij liet tenminste iets van zich horen. Unlike you.' ze kijkt me doordringend aan.
'Het spijt me.' zeg ik. 'Maar voor nu gaat het even om Jake en Bobsle. Waar is Jake nu?'
Lisanne zucht diep. 'Harry zou hem zoeken samen met de andere jongens. Bobsle en ik zouden bij Prumm informeren of zij iets wist. Maar toen kwam de politie binnenstormen. En...'
'Ja, ik weet het.'
'We moeten Bobsle daar weghalen. Hij is onschuldig!' roept Lisanne uit. 'Hij overleeft het niet in de cel. Er zijn daar allemaal mensen die niet bepaald aardig zijn. Straks breekt hij nog!'
'Lisanne, chillex. Bobsle is een grote jongen. Hij is sterker dan Jake en ziet er niet breekbaar uit. Dus maak je niet zo'n zorgen.' Ze knikt.
Ik haal even diep adem. 'Oke, ik stel voor eerst Jake te zoeken, sinds Jake Bobsle het best kent van allemaal. Uhm, waar zou de rest hem zoeken?'
'Ik ben Liam wel.' stelt ze voor met een gelukkige glimlach op haar gezicht. Dat was ik vergeten. Zij en Liam. Bijna.
Ze pakt haar mobiel, klikt op Liam's naam en houdt haar mobiel nerveus tegen haar oor.
'Hallo?' hoor ik zachtjes.
Nog geen seconde later begint Lisanne over van alles te ratelen. Ik kan alleen uitmaken dat het over Bobsle's arrestatie gaat en dat ik nu naast haar sta.
Ik hoor Liam's verwarde stem, maar ik kan helaas net niet verstaan wat hij zegt.
'Oke, we komen eraan!' ze klikt Liam weg en pakt mijn arm beet, alsof ik weg wil rennen. 'Jake's appartement. Nu!'
Reageer (2)
<333333333333333
1 decennium geledenYESSSS YOUREE BACKKKK
1 decennium geleden