Dhampir... what?!
De afgelopen dagen heb ik me wat meer verdiept in de wereld van vampieren.
Niet dat ik er zelf nou zo in geïnteresseerd ben maar ik ving iets raars op tijdens een uurtje journalistiek.
Er zit een meisje bij mij op school en ze is een Dhampir. Je spreekt het uit als Dampier, en het eerste wat ik dacht was; wat in hemelsnaam is dát? Bedoel je vampier, maar zeg je het verkeerd? Nou, niet dus. Het is me uitgelegd en wat blijkt: Als je een Dhampir bent dan ben je voor de ene helft een mens, voor de andere helft een vampier. Dit meisje doet een opleiding tot vampier. Say what??
Als eerste reactie moest ik eigenlijk heel erg hard lachen. Klasgenootjes maakten grappen als; 'Zit die opleiding op het Saxion?' Of 'Communiceert ze met Edward Cullen over de lesstof of kan ze in onze hoofden binnendringen?!' Natuurlijk is dit flauw, maar ik wist eigenlijk niet echt hoe ik dit nou serieus kon nemen en hoe ik erop moest reageren.
Ik had er namelijk écht nog nooit van gehoord, maar werd er wel heel erg nieuwsgierig van. Zodra ik thuis kwam startte ik de laptop op om 'Dampier' te googelen. Ik kon natuurlijk niks vinden want ik schreef het verkeerd. Na wat dingen te hebben uitgeprobeerd gaf ik mijn zoektocht op, maar ik nam nog snel een kijkje op haar Facebook pagina. Wat ik hier las gaf me toch wel een beetje de kriebels. In een status meldde ze dat ze bezig is met een verandering van school. Van haar (en mijn) huidige school naar het St. Vladimir College. Daarnaast wil ze mensen veranderen in vampieren. Nou ben ik persoonlijk wel tevreden als mens dus van mij hoeft dit niet zo nodig. Maar wat ik vooral heel vreemd vind is dat ze er op Facebook openlijk voor uitkomt, en iedereen lijkt het te accepteren, te begrijpen en er vrede mee te hebben.
Ik heb dat St. Vladimir College eens opgezocht op internet maar het enige dat ik kon vinden was een site van Wikia. Het heet St. Vladimir Academy en in de beschrijving staat dat dit inderdaad een school is voor vampieren. Maar ik kan nergens uit opmaken dat dit daadwerkelijk een echte school is, daarnaast staan er kopjes met Karakters, Boeken en Series. Ik krijg het idee dat dit iets fictiefs is.
Dit alles klinkt natuurlijk als één grote grap, en ik begin ook eigenlijk te denken dat dat het is. Begrijp me niet verkeerd want ik bedoel dit echt niet negatief en ik verklaar haar echt niet voor gek, maar zou het niet kunnen dat ze gewoon in één of andere fantasiewereld leeft waarin vampieren en weerwolven en feeën bestaan? Op zich wel. Maar toch moet er iets zijn, want tijdens de lessen op school zit dit meisje namelijk niet in het klaslokaal. Ze volgt de lessen niet, nee, ze staat op de gang niks te doen en het schijnt dus dat dit een geoorloofd verlof is. Of anders gezegd; school weet ervan, school gaat ermee akkoord. Nou, het moet niet gekker worden. Als dit hele vampier gedoe alleen maar een hobby was geweest dan zou school dit nooit toelaten, daarom denk ik dat er meer aan de hand is.
Ik ben ontzettend benieuwd naar alles wat hierachter zit. Op haar Facebook schrijft ze dat als iemand vragen heeft ze daar graag op wil antwoorden, dus ik denk dat ik haar maar eens wat vragen ga stellen. Ook al stond het niet echt op mijn bucketlist, praten met een vampier, toch is het ergens wel spannend. Kom maar op, ik laat me niet zomaar bijten!
Reageer (1)
Relax, Dhampiers bijten niet Wel leuk geschreven
1 decennium geleden