Foto bij Hoofdstuk 5

De volgende dag:
Snel fietste je naar Kim terwijl je keihard de nieuwe cd van Tokio Hotel aan had staan. Dat zou je in ieder geval niet laten weten aan David, anders zocht hij misschien wel iemand anders. Al snel zette je je fiets op de standaard en liep je de tuin van Kim in. “Hey, Mel” zei haar moeder die de deur opendeed. “Hey, is Kim ook thuis?” vroeg je terwijl je je iPod wegstopte. Ze wees naar boven en daar ging je dan ook naartoe. Je klopte op de deur en deed toen open. “Heb je het gelezen?” vroeg je meteen. “Ja! Ik vind het echt super voor je, maar krijg je ze ook te zien?”. “Waarschijnlijk niet” zei je treurig “moet je zien wat ik al gedaan heb!”. Trots vertelde je alles wat je al had gedaan om David en de jongens blij te maken en stiekem hoopte je dat hij het geweldig zou vinden. “Echt leuk, maar hé, heb je zin om te winkelen? De rest van de maand kan ik waarschijnlijk niet meer, moet afstuderen”. “Dat is waar ook”. Kim studeerde nu al 2 jaar voor de opleiding om het werk te mogen doen wat jij doet. Jij,daarentegen, hebt de opleiding helemaal niet gevolgd en kon meteen na de havo aan de slag, wat je nu dus ook 3 maanden doet. Kim was 2 jaar ouder dan jou en moest dus echt eerst de opleiding gaan volgen. “Natuurlijk ga ik mee winkelen,maar dan moeten we nog wel even langs mijn huis om geld te halen”. Ze knikte, graaide haar portemonnee en tas van haar kast en liep naar beneden om haar fiets te halen.
Samen liepen jullie nu door de winkelstraat op zoek naar leuke koopjes en iets leuks voor als David morgen kwam. Je besloot om een leuk jurkje aan te doen met een legging en pumps. De legging en de pumps had je al, je moest alleen nog kijken voor een leuk jurkje en misschien wat leuke sierraden. Kim ging voor een spijkerbroek, wat shirtjes en ook wat leuke sierraden. Snel liepen jullie ‘The Sting’ in om daar te kijken voor wat kleren. Al snel had jij een leuk jurkje gevonden en Kim wat shirts, die werden natuurlijk gepast en even gekeurd door de ander. Jullie besloten het te kopen en gingen in de rij staan om te wachten. “Euhm…was dat Bill niet” zei Kim verbaasd “hij liep daar die winkel in”. Toen jullie afgerekend hadden liepen jullie snel richting de winkel om te kijken en tot je verbazing zag je daar nog een leuk jurkje hangen. Snel liep je het pashokje in en Kim stond op de uitkijk of het hem echt was. “Mel, naast je” zei ze toen je het pashokje uitkwam om te showen. Je draaide je hoofd even opzij en liep toen naar de spiegel om jezelf te bekijken. Hij was goedgekeurd en je liep weer terug tot je Tom uit het hokje naast je zag komen. Ook dit jurkje betaalde je en toen jullie weer buiten liepen werd je gek. “Onéé, straks komen ze morgen ook mee om de concerten te plannen”. “Relax, misschien is alleen Bill mee en is Tom er niet eens”. Je zuchtte “en ik was al zo zenuwachtig voor morgen”. Kim sloeg een arm om je heen en zo liepen jullie weer terug naar de fietsen.

Thuis aangekomen liep je samen met Kim naar boven om wat dingen te bespreken. “Wat moet ik in godsnaam áán” riep je wanhopig. “Doe gewoon iets wat je normaal ook draagt, ik bedoel..het is geen date ofzo” zei ze lachend. “Nee, maar ik wil gewoon een goede indruk maken”. Ze schudde haar hoofd “dan doe je zo’n jurkje aan”. “En wat moet ik nou doen als Tom wel meekomt?”. “Gewoon jezelf blijven en niet raar gaan doen”. Je knikte en zei dat je waarschijnlijk zo moest gaan eten. Kim stond op en liep samen met jou naar de deur om afscheid te nemen. “Succes hé morgen” riep Kim nog na. “Dankje!” schreeuwde je en je liep naar binnen. Je moeder stond alweer met het eten te wachten op jou en je zusje. Je vertelde dat jullie vanmiddag hadden geshopt en dat je 2 leuke jurkjes had gevonden en een armband, Kim had een paar shirtjes en een ketting gekocht. “Morgen heb ik op school een volleybaltoernooi” zei je zusje en je moeder moest lachen. “Ze zit maar te zeuren dat ze het niet kan, maar ze heeft zichzelf opgegeven”. Nu moest je ook wel even lachen, alleen kon je zusje daar niet echt goed tegen dus liep ze naar boven. Snel hielp je je moeder met afruimen en daarna ging je lekker vroeg je bed in.

Reageer (1)

  • Fireflightx

    Super!
    haha silm om je op te geven voor een vollybalwedstijd als je het niet kan x'D
    ik ga snel deel 6 lezen ^^
    xX

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen